2 צפייה בגלריה
טום נידס, בנימין נתניהו
טום נידס, בנימין נתניהו
השגריר ניידס ויו"ר הליכוד נתניהו. "ציפייה לעבוד על האינטרסים והערכים המשותפים"
(צילום: עמית שאבי, AFP)
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס פרסם אחר הצהריים (רביעי) הודעה על תוצאות הבחירות, על רקע תהיות שעלו מדוע הנשיא ג'ו ביידן טרם בירך את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו על ניצחונו. "אני מרוצה משיעורי ההצבעה הגבוהים בבחירות לכנסת. עוד מוקדם לשער איך ייראה ההרכב המדויק של הקואליציה הבאה עד שכל הקולות ייספרו. אני מצפה לעבוד עם ממשלת ישראל על האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".
850 בחירות 2022 מפת הבחירות
בנימין נתניהו, שעשוי להפוך לראש הממשלה בקרוב, שימש ראש הממשלה בזמן הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020. לנתניהו הייתה מערכת יחסים חמה מאוד עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והוא המתין כחצי יממה מרגע הכרזת התוצאות בארה"ב ועד שבירך את הנשיא ביידן - מבלי להזכיר שהוא "הנשיא הנבחר". נשיא ארה"ב, מצידו, המתין 27 ימים לאחר השבעתו עד שהתקשר לנתניהו.
2 צפייה בגלריה
הודעתו של טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל
הודעתו של טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל
ההודעה האמריקנית שפורסמה היום
קודמיו של ביידן בתפקיד, טראמפ וברק אובמה, שוחחו עם ראש הממשלה הישראלי ימים ספורים אחרי השבעתם, אבל ביידן התמהמה, דבר שעורר תהיות והוביל לסימני שאלה רבים, עד כדי ציוץ בטוויטר של השגריר באו"ם לשעבר דני דנון שפרסם את הטלפון של לשכת ראש הממשלה וכתב לביידן: "לא הגיע הזמן לשיחה גם עם מנהיג ישראל, בת הברית הקרובה של ארה"ב?".
מתוצאות הביניים של הבחירות שהתקיימו אתמול עולה כי מחנה נתניהו צפוי לזכות ל-62 עד 65 מנדטים, והכול עדיין תלוי במצבה של מפלגת מרצ שלפי שעה לא עוברת את אחוז החסימה. לפי תוצאות האמת המתעדכנות, שעדיין עשויות להשתנות, הליכוד זכה ב-32 מנדטים, יש עתיד ב-24 ולציונות הדתית - שמורכבת משלוש סיעות - יש 14 מנדטים, מתוכם שבעה ילכו לאיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ', שישה לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר ואחד למפלגת נעם של אבי מעוז.
לפחות כרגע, אחרי ספירת 85.9% מהקולות, למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ 12 מנדטים ולש"ס 11 מנדטים - שיא של תשע שנים למפלגה החרדית, אם אכן אלו יהיו התוצאות הסופיות. נכון לעכשיו, ליהדות התורה שמונה מנדטים, וארבע המפלגות הנוספות שנמצאות מעל אחוז החסימה הן ישראל ביתנו, רע"מ וחד"ש-תע"ל עם חמישה מנדטים לכל אחת ומפלגת העבודה עם ארבעה מנדטים.
אחוז החסימה עומד על 3.25%. לפחות בינתיים, נמצאות מתחתיו גם מרצ (3.19%) ובל"ד (3.01%). למפלגתה של זהבה גלאון חסרים כ-24 אלף קולות כדי לעבור, בעוד שלמפלגתו של סאמי אבו שחאדה חסרים כ-32 אלף קולות.