הרופאים בבית החולים סורוקה נלחמים כבר שעות על חייו של עיסא אבו אלקיעאן, בן 12 מחורה שנפגע באורח אנוש בהצתה של מעבדת סלולר אליה הלך כדי לתקן את הטלפון שלו. החשד: אלמונים הציתו את המקום במסגרת סכסוך במשפחת אבו אלקיעאן - אך לפי קרובי משפחתם לא ידעו שהילד נמצא בה באותו זמן. ל-ynet נודע כי נציגים מטעם משפחתם החשודים נשלחו לקרוביו של עיסא ואמרו כי לא ידעו שהילד נמצא במקום ולא ביקשו שייפגע.
3 צפייה בגלריה
עיסא נאג'ח אבואלקיעאן בטיפול נמרץ
עיסא נאג'ח אבואלקיעאן בטיפול נמרץ
נלחם על חייו. עיסא נאג'ח אבו אלקיעאן
(באדיבות המשפחה)
נאג'ח, אביו של עיסא, סיפר בשיחה עם ynet כי בנו התלווה אליו לעבודה במפעל, וביקש את רשותו לצאת למעבדה. "התקשרו אליי ואמרו לי שהילד היה בחנות שנשרפה", שחזר היום (שבת) נאג'ח בשיחה עם ynet מהמחלקה לטיפול נמרץ. אחד העובדים, כך טוען האב, זיהה את המציתים - ודיווח על כך למשטרה.
"אנחנו לא מרגישים בטוחים, אמרתי לילדים שלי לא להיות יותר מדי זמן בחוץ", אמר האב. "אנחנו אנשים רגילים שעובדים ומנהלים את החיים שלנו, אבל כל יום יש בחורה ירי, קטטות, 'חארקות'. מה שקרה עכשיו זה כמו פיגוע".
3 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
מעבדת הסלולר שהוצתה
(צילום: בראל אפריים)
3 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
(צילום: בראל אפריים)
קרוב משפחה נוסף בשם ראאד אבו אלקיעאן אמר כי המשטרה הגיעה למקום וחקרה את עדי הראייה - אך הוא לא מאמין שהתיק יתקדם. "אנחנו רואים איך מתייחסים לאירועים כאלה, באופן משפיל ומעליב", אמר ראאד שקבע כי פציעתו של הילד נובעת מרשלנות של המשטרה. "למה ילד בן 12 שהולך לתקן טלפון צריך להגיע לחדר ניתוחים בטיפול נמרץ? כי האירועים האלה לא מטופלים עד הסוף. באותו מקום כבר היה ירי שתועד, המשטרה יודעת מי ירה, אבל איש לא נעצר ולא הגישו כתבי אישום. במקום שתטפל בהריסות בתים - שיטפלו באירועים מהסוג הזה".

קרוב משפחה נוסף בשם יחיא אבו אלקיעאן הוסיף כי הוא משוכנע שהמשטרה לא תטפל בחקירה כפי שהייתה עושה אילו ההצתה הייתה מתרחשת בלהבים או בעומר. "תהיה חקירה, יהיו עצורים - ואז ישחררו אותם", אמר. "זה אפילו לא בכיוון של עונש, כי זה לא יהודי שנפגע. 'רק' ילד בדואי שהגיע לתקן את הטלפון".
סגן ראש המועצה, יצחק אבו אלקיעאן, הגיע לזירת ההצתה והספיק לטפל בעיסא עוד לפני שהגיע למרפאה המקומית. "על כתפי המשטרה מוטלת משימה לא קלה, וזה לטפל באלימות הגואה בחברה הבדואית", אמר אבו אלקיעאן. "אבל גם מאיתנו, המנהיגים, נדרש לקחת את הדברים לידיים. הנפגעים הם חפים מפשע שלא מעורבים בפלילים, וכל אשמתם היא לחלוף במקום או לעמוד בצומת בזמן האירוע".
לקראת הערב עדכנה המשטרה על מעצרם של שני תושבי חורה, בני 21 ו-25, בחשד שהיו מעורבים בהצתת המקום. השניים יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם כל דיווח שמתקבל במשטרה מטופל מיד בכדי לאתר את המעורבים, הן ע"י סריקות ופעילות מבצעית בשטח והן בעזרת אמצעים חקירתיים ומודיעיניים, במקרה זה נעצרו תוך זמן קצר שני חשודים. נמשיך לפעול נגד נגע האלימות כל העת לשמירה על שלום הציבור וביטחונו".