הפלסטיני שנעצר אתמול (רביעי) בחשד לתקיפת הישראלי על הגשר שמעל כביש 4, באזור גבעת שמואל, החזיק בהיתר לחיפוש עבודה בישראל. במהלך החקירה של החשוד, בן 32 מכפר סמוך לשכם, עדיין לא עלו ממצאים שמחזקים את ההערכה שמדובר בפיגוע - ובשב"כ עדיין לא מגדירים זאת כך.
הנדקר, יצחק דהן מבני ברק, אמר אתמול כי הוא משוכנע שהרקע היה לאומני. דהן שחזר כי סמוך לשעה 05:00 הוא הבחין באדם שירד מהגשר של גבעת שמואל עם שקית בידו, וכשהסתכל עליו הכניס את היד לשקית - וכעבור כמה שניות הוציא חפץ כלשהו וחבט בראשו פעמיים או שלוש לפני שנעלם.
2 צפייה בגלריה
יצחק דהן
יצחק דהן
"בטוח שזה פיגוע". יצחק דהן
(צילום: שמוליק דודפור, תיעוד מבצעי מד"א)
ממיטתו בשיבא אמר הפצוע: "ירד לי הרבה דם והבן אדם נעלם. לחצתי על הפנים, חיכיתי לעובר אורח שיגיע, ואחרי שתי דקות הגיע מישהו וקרא לעזרה. לא שמעתי בדיוק מה צעק התוקף, אבל הוא מלמל משהו, כנראה המשפט הרגיל, אללה אכבר. עכשיו המצב שלי הרבה יותר טוב". הוא סיפר כי אותו תוקף שפגע בו אמר לאדם אחר בעת שנמלט: "יש שם מישהו משלכם פצוע".
אשתו יעל, שאמרה כי בעלה היה בדרכו לבית הכנסת שבו הוא מתפלל כבר 15 שנה, הוסיפה: "קיבלתי בבוקר טלפון ממד"א שכנראה בעלי נפגע. הנעתי לחדר ההלם בבית החולים, ואין לתאר את מה שראיתי. זה באמת נורא ואיום. כולו היה מלא דם, כל הבגדים, כל הגוף שלו. לאט לאט התחיל להתייצב המצב". גם היא סברה שהרקע לאומני, עוד לפני מעצר החשוד: "זה ברור כשמש, אין צל של ספק".
החשוד בתקיפה נמלט כאמור, והמשטרה שפתחה בחקירה החלה לנהל אחריו מצוד. שלשום הוצא צו איסור פרסום על אותה חקירה, ואתמול הותר לפרסום כי נעצר פלסטיני בחשד שתקף בגרזן.
2 צפייה בגלריה
פינוי הפצוע בסמוך לגבעת שמואל
פינוי הפצוע בסמוך לגבעת שמואל
זירת האירוע, סמוך לגבעת שמואל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"אני מברך על תפיסת המפגע באירוע הדקירה אמש", אמר אתמול אברהם רובינשטיין, ראש העיר בני ברק, שם גר דהן. "משטרת ישראל פעלה באחריות מרגע היוודע האירוע. כרשות אנחנו מחויבים לעשות הכול כדי למגר את תופעת השב"חים ואנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט במדיניות תקיפה למיגור תופעה זו, שהינה סכנה קיומית שלא נסכים איתה. אנו שולחים איחולי החלמה לפצוע ומתפללים כי נדע רק שקט ושלווה בעירנו ובארץ כולה".