אתמול בבוקר זה עוד לא היה ברור, אבל הערב התחזק משמעותית החשד שהתקיפה בגשר הולכי רגל ליד גבעת שמואל היא פיגוע על רקע לאומני. יצחק דהן מבני ברק, שנפצע קשה באותה תקיפה בגשר מעיל כביש 4 - ככל הנראה בגרזן או בפטיש - אמר היום כי הוא בטוח שהרקע לאומני, ושעות אחרי שהתראיין ממיטתו בבית החולים שיבא תל השומר, הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ והמשטרה נעצר פלסטיני בחשד לתקיפת דהן, והועבר לחקירה.
דהן סיפר כי אתמול, בסביבות השעה 5 בבוקר, "עליתי על הגשר של גבעת שמואל, וראיתי מולי אדם שיורד בגשר ומחזיק שקית. היינו לבד על הגשר. הוא הסתכל עליי, הכניס את היד לשקית ולא הוציא כלום. שניות אחר כך, ואחרי שעברתי אותו, הוא הוציא משהו, לא ראיתי בדיוק מה זה - ואז חבט בו את הראש שלי פעמיים-שלוש, ונעלם".
3 צפייה בגלריה
יצחק דהן
יצחק דהן
"בטוח שזה פיגוע". דהן בבית החולים
(צילום: שמוליק דודפור)
3 צפייה בגלריה
יצחק דהן
יצחק דהן
"בן אדם שמסתדר עם כולם". יצחק ואשתו יעל
(צילום: שמוליק דודפור)
3 צפייה בגלריה
פינוי הפצוע בסמוך לגבעת שמואל
פינוי הפצוע בסמוך לגבעת שמואל
דהן מפונה באמבולנס מהזירה, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ממיטתו בשיבא אמר הפצוע: "ירד לי הרבה דם והבן אדם נעלם. לחצתי על הפנים, חיכיתי לעובר אורח שיגיע, ואחרי שתי דקות הגיע מישהו וקרא לעזרה. לא שמעתי בדיוק מה צעק התוקף, אבל הוא מלמל משהו, כנראה המשפט הרגיל, אללה אכבר. עכשיו המצב שלי הרבה יותר טוב". הוא סיפר כי אותו תוקף שפגע בו אמר לאדם אחר בעת שנמלט: "יש שם מישהו משלכם פצוע".
אשתו יעל, שאמרה כי בעלה היה בדרכו לבית הכנסת שבו הוא מתפלל כבר 15 שנה, הוסיפה: "קיבלתי בבוקר טלפון ממד"א שכנראה בעלי נפגע. הנעתי לחדר ההלם בבית החולים, ואין לתאר את מה שראיתי. זה באמת נורא ואיום. כולו היה מלא דם, כל הבגדים, כל הגוף שלו. לאט לאט התחיל להתייצב המצב". גם היא סברה שהרקע לאומני, עוד לפני מעצר החשוד: "זה ברור כשמש, אין צל של ספק".
החשוד בתקיפה נמלט כאמור, והמשטרה שפתחה בחקירה החלה לנהל אחריו מצוד. אתמול הוצא צו איסור פרסום על אותה חקירה, והערב כאמור הותר לפרסום כי נעצר פלסטיני בחשד שתקף בגרזן.
"אני מברך על תפיסת המפגע באירוע הדקירה אמש", אמר אברהם רובינשטיין, ראש העיר בני ברק, שם גר דהן. "משטרת ישראל פעלה באחריות מרגע היוודע האירוע. כרשות אנחנו מחויבים לעשות הכול כדי למגר את תופעת השב"חים ואנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט במדיניות תקיפה למיגור תופעה זו, שהינה סכנה קיומית שלא נסכים איתה. אנו שולחים איחולי החלמה לפצוע ומתפללים כי נדע רק שקט ושלווה בעירנו ובארץ כולה".
פורסם לראשונה: 19:13, 06.07.22