שעות בודדות בלבד אחרי מבצע משטרתי נרחב שנערך הלילה (בין שבת לראשון) נגד גורמי פשיעה בג'סר א-זרקא, התפתחה קטטה המונית בין שתי קבוצות של תושבים, שכללה אלימות ויידוי אבנים לעיני שוטרים שעמדו במקום. האירוע, שהסתיים ללא נפגעים, לא היה קשור למבצע הלילי, אבל תושבים ששוחחו עם ynet מחו על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול במקרים מסוג זה. "זה לא יעזור שהם יגיעו ללילה אחד עם כוחות גדולים ויתנהגו כאילו הביטחון האישי חזר לשגרה", אמרו.
ג'סר א-זרקא, מועצה מקומית בת כ-15 אלף תושבים על החוף סמוך לקיסריה, סובלת משיעורי פשיעה גבוהים בדומה ליישובים ערביים רבים אחרים. בשבועות האחרונים נרצחו בה בשני מקרים ג'לאל עמאש בן ה-17 ו-וואליד סאמי שאהב בן ה-14. על רקע זה הגיע הלילה ליישוב כוח של 300 שוטרים, בהם המפכ"ל קובי שבתאי, ועצרו 11 חשודים בהחזקת אמל"ח, סחיטת דמי חסות ועבירות סמים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בג'סר א-זרקא, בו נורה למוות וליד שהאב
תיעוד הירי בג'סר א-זרקא, בו נורה למוות וליד שהאב
תיעוד הרצח של וולאיד שהאב
2 צפייה בגלריה
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, שנרצח במסגרת סכסוך משפחות
( צילום: דוברות המשטרה)
למרות זאת, כאמור, זמן קצר לאחר שעזבו את המקום התרחש אירוע האלימות ההמוני. "האוהל ופריסת המשטרה בלילה היו סצנות במשחק על מנת לספוג את הכעס והביקורת על הרציחות המשתוללות", אמר ראש המועצה לשעבר עז א-דין עמאש. "ג'סר א-זרקא מוזנחת ומודרת. הייתה כאן תוכנית שיטתית - הרדימו את בני הנוער שלנו והפכו אותם לטרף קל לעבריינים גדולים. המטרה היא להעסיק אותנו בנגע האלימות והפשע במקום שנתבע את זכויותינו לדיור ביישוב. עובדה שמאות משפחות וצעירים עזבו בחיפוש אחר איכות חיים".
במשטרה לא הגיבו לקטטה האלימה שהתרחשה אחרי עזיבת הכוחות, אבל לגבי אירועי הלילה נמסר: "נערך מבצע פשיעה נרחב בכמה מתחמים, בהם בתיהם של חשודים במעורבות במעשי אלימות ופשיעה חמורה שמתגוררים בכפר. במבצע השתתפו יותר מ-300 שוטרים, בהם מתחנת ג'סר א-זרקא, לוחמי יס"מ, מסוק משטרתי, שוטרי מרחב מנשה, לוחמי משמר הגבול ועוד. נתפסו אקדח לא חוקי, סמים מסוכנים מסוגים שונים וסכום כסף המוערך בכ-150 אלף שקל שהושג על פי החשד בדרך לא חוקית. 11 חשודים נעצרו".