7 צפייה בגלריה
ערן וילדיו בליל הסדר האחרון
ערן וילדיו בליל הסדר האחרון
ערן וילדיו בליל הסדר האחרון
(צילום: ליאור אל-חי)
מורן (21), עילאי (16) וליבי (10) איבדו את שני הוריהם בתוך שלוש שנים, אחרי שאביהם ערן נהרג בתאונה בקריית מוצקין בשבוע שעבר. הצעה למיזם חברתי של גיוס המונים למענם הובילה לכך שאלפים הביעו את רצונם להתגייס ולתרום לילדים היתומים.
ביום חמישי האחרון בשעה שמונה בבוקר נהרג אבי המשפחה ערן ינקוביץ' (51), בעת שישב ליד כלב המשפחה ריו בגינת כלבים בשכונת נווה גנים בקריית מוצקין. נהג רכב פרטי שסטה מנתיב נסיעתו פגע במכוניתו החונה של ינקוביץ', שחנתה בכניסה לגינת הכלבים, הועפה באוויר - ונחתה בתוך הגינה. לינקוביץ' לא נותר סיכוי והוא נהרג במקום.
7 צפייה בגלריה
ערן ינקוביץ'
ערן ינקוביץ'
ערן ינקוביץ' וזירת התאונה בגינת הכלבים בקריית מוצקין
(באדיבות המשפחה)
7 צפייה בגלריה
ערן עם ילדיו
ערן עם ילדיו
"הוא היה כל עולמם". ערן עם ילדיו
(צילום: ליאור אל-חי)
הנהג ואמו, שנפצעו בתאונה, טופלו בידי צוותי מד"א ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. הנהג, תושב מרום גולן בן 29, עדיין מאושפז ובשל מצבו הרפואי הוא טרם נחקר בידי המשטרה. הכלב לא נפגע. ערן הובא למנוחת בבית העלמין תל רגב ביום חמישי בצהריים, ורבים ליוו אותו בדרכו האחרונה.
שלושת ילדיו של ינקוביץ' הפכו ליתומים, אחרי ששלוש שנים לפני כן אמם אורלי נפטרה בגיל 46 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "אחרי שאחותי נפטרה, ערן הפך להיות חלק מדמי", סיפרה אז דקלה חזן, גיסתו של ינקוביץ'. "הוא היה איש מאוד אופטימי, גידל את הילדים. תמיד התמודדנו ביחד, בשבתות ובחגים. אין דבר כזה שהוא לא איתנו. הילדים חלק מאיתנו, אנחנו חיים אחד ליד השני. ערן היה הקודש של הילדים האלה, הוא היה כל העולם שלהם".
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: כבאות והצלה חוף)
7 צפייה בגלריה
זירת התאונה בקרית מוצקין
זירת התאונה בקרית מוצקין
הג'יפ של ינקוביץ' והרכב שפגע בו
(צילום: ליאור אל-חי)
"הילדים איתנו. אנחנו איתם כל הזמן, מאז ומעולם אנחנו איתם", הוסיפה חזן. "ההתמודדות עם המוות הזה לא פשוטה. ערן היה מאוד מחובר לילדים. ליבי הייתה קשורה אליו ומאוד חרדתית לו. אוי ואבוי אם הוא לא היה עונה לה בצלצול הראשון כשהיא התקשרה אליו.
"לצערנו, הדבר שממנו היא הכי פחדה ביקום הזה, בסוף קרה. זה בום, והכל התפוצץ. ליבי יודעת את האמת, אבל עולים לה לפעמים הבזקים של 'אפשר היה לנסות להציל אותו'. אמרנו לה את האמת. אני מראה לה את התמונה של אמא ואבא שלה שוכבים באותו המקום. כמו שהיא לא קמה, גם הוא לא יקום. היא אומרת כל הזמן, 'לא עשינו את הכול, בטוח היינו יכולים להציל אותו'. זה נורא קשה".
7 צפייה בגלריה
אבישי בוחבוט, יזם את גיוס ההמונים למען שלושת הילדים
אבישי בוחבוט, יזם את גיוס ההמונים למען שלושת הילדים
יוזם גיוס ההמונים. אבישי בוחבוט
אבישי בוחבוט (35), יזם נדל"ן מקריית ביאליק, הזדעזע כששמע אודות התאונה שהותירה שלושה ילדים יתומים מהוריהם. לפני שמונה חודשים איבד בוחבוט את אביו יעקב (67), חבר מועצת העיר קריית ביאליק, שנפטר ממחלת הקורונה.
"כששמעתי על האסון של המשפחה, האינסטינקט הראשוני שלי היה קודם כל לשחזר מה קרה למשפחה שלנו עם המוות של אבא", סיפר בוחבוט. "אמרתי, 'וואו איך התרסקו לנו החיים, ואנחנו פי שניים מהילדים האלה'. יש פה ילדים קטנים שלא רק איבדו אבא, אלא גם אמא. יש כאן התרסקות שהיא לא התרסקות רגילה. לאבד זוג הורים זה משהו שהוא דרמטי מאוד. חשבתי לעצמי שהדבר הראשון שצריך זה להוריד מהילדים את העננה הכלכלית. אם אנחנו כציבור נצליח לדאוג לילדים האלה לגייס להם כסף לעתיד, אז עשינו פה משהו אדיר. העליתי פוסט ברשת החברתית ולא ידעתי לאן זה יגיע".

"אני רוצה לומר לילדים של המשפחה שיש פה ציבור שלם שנמצא אתכם בכל מה שצריך", המשיך בוחבוט. "המון אנשים מכל המגזרים והעדות פנו אליי וביקשו לתרום. היו כאלו שאמרו שהם מטפלים רגשיים ומוכנים לטפל בילדים ללא עלות, פנו עורכי דין שמוכנים לעשות את כל נושא צווי הירושה ללא עלות ופנה אליי מישהו ששמע שהאבא היה בטיול עם הכלב והציע לתת במשך שנה אוכל לכלב של המשפחה על חשבונו. מה שריגש זה שכל אחד הציע את מרוכלתו. פנו אלי מכל העדות - ערבים מוסלמים, נוצרים ויהודים, וכולם ביקשו לתרום ולעזור. זה משהו שנגע בכולם. אנשים אומרים לי, 'איך אנחנו יכולים לעזור למשפחה הזאת, אנחנו רוצים לעזור'".
אתמול הגיע בוחבוט לבית משפחת ינקוביץ' היושבת שבעה, וסיפר לה על רעיון המיזם של גיוס ההמונים. "הם הודו מכל הלב ואמרו שהם רוצים לעשות את זה מסודר, מול העירייה ומול עורכי דין", אמר. "אני איתם ביחד, מה שהם יחליטו - אתמוך בהם".
7 צפייה בגלריה
תושבי קריית מוצקין וראש העיר חיים צורי מדליקים נרות לזכרו של ערן ינקוביץ ז''ל בגינת הכלבים בה מצא את מותו בתאונה
תושבי קריית מוצקין וראש העיר חיים צורי מדליקים נרות לזכרו של ערן ינקוביץ ז''ל בגינת הכלבים בה מצא את מותו בתאונה
ראש העיר קריית מוצקין מדליק נרות נשמה לזכר ערן ינקוביץ'
(צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין)
גיסתו של ערן אמרה על המיזם כי "אני מאוד שמחה שאנשים רוצים לתרום, אבל צריך לעשות את הדברים בצורה מסודרת. זה מאוד חשוב לנו, בשביל שלא יהיה כל מיני דברים לא ברורים לכולם. היוזמה והרצון של הציבור מרגשים אותנו. אלה ילדים שנשארים בלי אבא ובלי אמא. כסף לא יחזיר להם את ההורים, אבל ייתן להם סיוע. נשמח שיתרמו, אבל אנחנו רוצים שהכול ייעשה בצורה מאורגנת ומסודרת, עם אסמכתאות ועם פיקוח".
בחגיגות המימונה בקריית מוצקין, ההרכב המוזיקלי "הפרויקט של רביבו" הקדיש שיר לזכרו של ערן. חברי ההרכב הקדישו את השיר הראשון שביצעו לילדים היתומים, ואמרו על הבמה: "עם ישראל מחבק אתכם". בסיום האירוע ראש העיר חיים צורי הדליק נרות נשמה במקום האסון עם התושבים. יהי זכרו של ערן ינקוביץ' ברוך", אמר צורי. "הערב הדלקתי נרות נשמה יחד עם תושבי העיר לעילוי נשמתו של ערן ז"ל, בדיוק בנקודה בה מצא את מותו הטראגי. בלתי נתפס וכל כך עצוב". בעירייה הבטיחו להנציח את זכרו של ינקוביץ' בדרך ראויה.