3 צפייה בגלריה
הרי הימלאיה ההימלאיה ההודיים הודו ארכיון אילוסטרציה
הרי הימלאיה ההימלאיה ההודיים הודו ארכיון אילוסטרציה
הרי ההימלאיה ההודיים, אילוסטרציה. המחלצים מתקשים להגיע למטפסים התקועים בשל השלג הרב
(צילום: שאטרסטוק)
לפחות עשרה מטפסי הרים נהרגו במפולת שלגים שאירעה אתמול (יום ג') בהרי ההימלאיה, בשטחה של הודו. בצל תנאי מזג אוויר קשים ממשיכים גם הערב השלטונות ההודיים במבצע חיפוש והצלה, שבמסגרתו חולצו עד כה 14 בני אדם, אך עוד 18 מאנשי הקבוצה שנפגעה במפולת עדיין נעדרים.
המפולת אירעה אתמול בשעה 08:45 לפי השעון המקומי, בשעה שקבוצת המטפסים עשתה את דרכה למטה מאחת משתי פסגותיו של הר בשם דראופדי דנדה, בגובה 5,670 מטרים. לפי הדיווחים המפולת פגעה בקבוצה כשהגיעו לגובה של כ-4,880 מטרים, וברשת BBC דיווחו כי על פי אותם דיווחים ראשוניים אנשי הקבוצה נסחפו אל תוך סדק בקרח. הקבוצה שנפגעה כללה 34 מטפסים שהתאמנו בניווט בגובה רב, שבעה מדריכים ואחות אחת.
3 צפייה בגלריה
סביטה קנסוואל מדריכת טיפוס הרים הודית שנהרגה ב מפולת שלגים בהרי הימלאיה
סביטה קנסוואל מדריכת טיפוס הרים הודית שנהרגה ב מפולת שלגים בהרי הימלאיה
סביטה קנסוואל, מדריכת טיפוס ההרים ההודית שנהרגה באסון אתמול
הרשויות במדינת המחוז ההודית אוטראקהאנד, שבשטחה שוכן ההר שבה נפגעה הקבוצה, מסרו היום כי השלג הרב באזור מקשה על מאמצי החיפוש ועל הגעת צוותי החילוץ לנקודה שבה אירעה המפולת. החיפושים הופסקו בשעות הלילה בשל הגשם והשלג שירדו שם, אך היום חודשו, וחיל האוויר ההודי שלח לאזור שני מסוקים כדי לסייע במבצע ההצלה.
עד כה, כך מסרה משטרת אוטראקהאנד, חולצו 14 בני אדם בחיים, וחמישה מהם פונו לבית חולים מקומי. המחלצים איתרו כאמור עשר גופות, ואחת מהן היא של מטפסת ההרים ההודית סביטה קונסוואל, שהייתה ממדריכי הקבוצה. קנסוואל, בת 26 במותה, רשמה שיא עולמי לנשים כאשר טיפסה בתוך 16 ימים הן על פסגתו של האוורסט, ההר הגבוה בעולם, והן על פסגתו של ההר מקלו, החמישי בגובהו בעולם.
3 צפייה בגלריה
הילרי נלסון מטפסת הרים  באמצעות מגלשי סקי שנעלמה בהר מנסלו ב הימלאיה נפאל
הילרי נלסון מטפסת הרים  באמצעות מגלשי סקי שנעלמה בהר מנסלו ב הימלאיה נפאל
הילרי נלסון, מטפסת ההרים האמריקנית שנהרגה בהימלאיה לפני כשבוע
האסון בהימלאיה ההודיים מגיע כשבוע בלבד לאחר שמטפסת ההרים האמריקנית הילרי נלסון נפלה אל מותה באזור הנפאלי של רכס ההרים. נלסון, שנחשבה לאחת ממטפסות ההרים הטובות בדורה ושנודעה בזכות מנהגה לגלוש על השלג במורד הפסגות שאליהן טיפסה, נפלה גם היא לתוך סדק עמוק בקרח, 15 דקות בלבד אחרי שהגיעה לפסגתו של מנסלו, ההר השמיני בגובהו בעולם שמתנשא ל-8,163 מטרים. ביום שבו נפלה ונהרגה אירעה באזור אחר באותו הר מפולת שלגים שבה נהרג אדם אחד ונפצעו עוד 12 בני אדם.