ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) טען הבוקר (יום ה') שההצבעה בעד הצעת החוק על הקמת בית חולים בסכנין לא מסמנת שיתוף פעולה עם מפלגות הימין באופוזיציה, שמטרתן הייתה רק להביך את הקואליציה. בראיון לאולפן ynet הוא הוסיף: "אני ממשיך לתעב את המשנה של הגזענים מימין בכנסת. סיעות שונות מצביעות אחת עם השנייה בנושאים אזרחיים. אין בזה חדש".
- אז יש כאן תחילתה של ידידות נפלאה? "ממש לא. כך עשיתי 20 שנה. מי שרצה להיות חלק מהקואליציה עם בצלאל סמוטריץ' אלה רע"מ. אנחנו ברשימה המשותפת הצבענו בעד הצעת החוק של ח"כ איימן עודה להקים בית חולים בסכנין. גם הם הצביעו בעדה. אני אגיד להם 'לא, אל תצביעו'? ודאי שלא. לא אכפת לי מה המניעים שלהם. יש רק סיעה אחת בכנסת שמצביעה אך ורק לפי המצע והעקרונות שלה – הרשימה המשותפת. מעולם לא הצבענו נגד המצפון שלנו. תבדוק אותי. רע"מ הצביעה נגד איחוד משפחות. אתה יודע מה זה עבור ח"כ ערבי להצביע נגד?".
- חטפתם קצת. מנסור עבאס נכנס לקואליציה, הביא מיליארדים, מקורב לשלטון, טס למלך עבדאללה. ואתם ממשיכים לצעוק באופוזיציה. מה זה נותן לכם? "לאזרחים הערבים חשובה התוצאה הסופית. לא כל דבר הוא תקציב. יש הריסות בתים בקלנסואה, יש כפרים לא מוכרים בנגב, יש מסגד אל-אקצה ויש עליית מחירים של הכלים החד-פעמיים".
2 צפייה בגלריה
ריבלין עם הרשימה המשותפת
ריבלין עם הרשימה המשותפת
ארכיון. מנסור עבאס ואחמד טיבי. "שום דבר לא הוכח"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

- כשאתה יושב בטריבונה באופוזיציה וצועק לא תשנה כלום. "אין ספק שהמטרה של חברי אופוזיציה היא בדרך כלל להגיע לשלטון. במקרה שלנו המציאות היא שונה".
- מנסור עבאס הוכיח אחרת. "שום דבר לא הוכח".
- הוא נפגש עם המלך עבדאללה. זה לא משהו? "אז מה? כולנו נפגשנו עם המלך. הוא גורם חשוב באזור. אני נפגשתי אתו ארבע פעמים. לא בשביל זה נכנסים לקואליציה. נכנסים כדי לשנות מציאות בשטח. מתייחסים אלנו כחצר אחורית, אנשים שצריכים לעשות מה שנוח לכם, האדון היהודי".
2 צפייה בגלריה
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן
פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה בארמון עמאן
מנסור עבאס ומלך ירדן עבדאללה, השבוע בעמאן
(צילום: AFP)
- הקואליציה רק בת ארבעה חודשים. בארבעה חודשים לא משנים מציאות. "ממשלת השינוי הצביעה נגד בית חולים בסכנין. זה מביש. בושה לממשלה שהצביעה נגד ובושה לכל הממשלות לפניה".
- כרופא וגם כפרלמנטר ותיק אתה יודע כמה זה קשה. זה לא עובד ככה. צריך לגבש תקציבים ותוכניות. "אני מזכיר לך את בית החולים אסותא באשדוד. סופה לנדוור הגישה הצעה, הצביעו בטרומית, ראשונה, שנייה ושלישית. לקח שנים אבל התחלנו מהלך".
- בירכת את המשטרה על המבצע לתפיסת סוחרי האמל"ח? "אני לא אמור לברך אף אחד שעושה מה שהוא צריך לעשות, אבל זה צעד בכיוון הנכון. חשוב להמשיך ככה. משטרת ישראל היא משטרה חזקה, וכשהיא רוצה – מתברר שהיא יכולה לעשות מבצע חשוב ואפקטיבי בלי מסתערבים, בלי צבא ובלי שב"כ.
"בשטח עדיין הרציחות נמשכות לצערי. המציאות לא השתנתה. אבל אין ספק שיש הבדל בגישה, בטונים, בין השר עמר בר-לב לבין השרים שקדמו לו. אבל האזרח רוצה לראות תוצאות, לא רק טונים. שימו לב שהמשטרה עשתה את המבצע ואף אחד לא זרק עליה אבן. תמיד אני שומע שהמשטרה לא יכולה להיכנס ליישובים הערבים. אז גם השקר הזה התנפץ. כשהיא עוסקת בעניינים פליליים ולא נגד הציבור והקהילה, הדרך פתוחה בפניה".