4 צפייה בגלריה
החשוד והנרצחת
החשוד והנרצחת
החשוד והנרצחת. היא התלוננה, אבל זה הסתכם בהרחקה ל-60 יום
(מתוך אינסטגרם)
החשוד ברצח בת זוגו בבאר שבע הלילה (בין שישי לשבת) הוא בעל עבר פלילי עשיר שנכנס ויצא מבתי סוהר לאורך השנים. הוא נאשם בין היתר באלימות כלפי בת זוגו הקודמת ובעבירות סמים וגניבה. לפני שבעה חודשים הוא נעצר גם בגין אלימות כלפי בת הזוג המנוחה, אחרי שהיא דיווחה כי חנק אותה ברחוב. עברו הפלילי כולל גם התנהגות מזלזלת ואיומים כלפי סוהרת שביקשה ממנו לזוז מהמיטה במהלך ספירה. "אדרוך לך על הפנים. יש לך מזל שאת בחורה, אחרת הייתי מפוצץ לך את הפנים", אמר.
הצעירה נמצאה הלילה ללא רוח חיים בדירתה ברחוב הכנסת בבאר שבע וגופתה הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. בן הזוג נחקר במשטרה ובהמשך הוחלט לעצור אותו בחשד לרצח, אף שלפי מד"א לא אותרו סימני אלימות על הגופה. רק בחודש שעבר הוא שוחרר ממאסר, והמשטרה התריעה על כך בפני הצעירה שלפי החשד נרצחה.
4 צפייה בגלריה
החשוד והנרצחת
החשוד והנרצחת
החשוד
(מתוך אינסטגרם)
באפריל האחרון, נעצר החשוד אחרי שבת הזוג המנוחה התלוננה כי חנק אותה ברחוב. שוטרי תחנת באר שבע הביאו אותו לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע, שם טען סנגורו כי השניים התווכחו ביניהם. "היא צרחה ברחוב והוא סתם לה לרגע את הפה בידו", אמר בדיון. השופטת שרה חביב האריכה את מעצרו בארבעה ימים, אולם בדיון הבא הוא שוחרר עם הרחקה מהמתלוננת למשך 60 יום.
פחות משנה לפני כן, הוא נידון לשמונה חודשים וחצי של עבודות שירות בגין הפרת הוראה חוקית, עבירת איומים והחזקת סמים לצריכה עצמית. החשוד הפר את הוראתו של קצין משטרה שאסר עליו להיפגש עם בת זוגו לשעבר, והשופטת שוש שטרית הפעילה מעצרים על תנאי שניתנו לו בעבירות קודמות.
4 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
"השמיים עדיי כמה אני מצטער על המעשים", אמר בבית המשפט. "אני יום יום משלם על המעשים שלי. אני לא מקל ראש וזה נעשה ברגע של כעס. אני לא מקל ראש בעבירות אלא רוצה לומר שלהפעיל מאסר של חצי שנה זה די מוגזם".
סנגורו טען כי המתלוננת עצמה אפשרה "בהתנהגותה" לנאשם לחזור פעם אחר פעם אל ביתה, ואפילו התקשרה אליו וביקשה ממנו להגיע לביתה. השופט שטרית ציינה כי "בהפרתו את ההוראה החוקית שנועדה להרחיקו מהמתלוננת, פגע בערך שנועד להגן על תקינות הסדר הציבורי ושלטון החוק באמצעות כיבוד צווים שיפוטיים, זאת מעבר לפגיעה בביטחונה האישי של המתלוננת אשר לשמו ניתנה ההוראה החוקית". השופטת ציינה כי למתלוננת לא נגרם נזק פיזי ולעבירות לא נלוו עבירות אלימות פיזית וגם לא מילולית. "עם זאת לא ניתן להתעלם מהפגיעה בשלוות נפשה ובביטחונה".
נגד החשוד הוגש בשנת 2019 כתב אישום בגין תקיפת סתם והחזקת סכין ואיומים על אותה בת זוג. לפי כתב האישום, בין השניים פרץ ויכוח שבמהלכו יצאה בת הזוג מהרכב. הוא דרש ממנה שתיכנס ואחז בה בשתי ידיו. לפי האישום הוא החזיק סכין בידו ואמר לה שאם היא תעזוב אותו הוא יפגע בעצמו. עוברי אורח ששמעו את צעקותיה הזעיקו את המשטרה.
4 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
הבניין שבו התגוררו השניים, היום. החשוד נכלא בעבר כמה פעמים, גם בגין עבירות אלימות
(צילום: הרצל יוסף)
לאחר ששוחרר בתנאים מגבילים באותו תיק, שכללו הרחקה ממנה, הוא הגיע לביתה והבחין בה עם ידיד. הוא איים שירצח את הידיד ו"יראה לו מה זה" וכינה אותה "שרמוטה". לאחר מכן שלח לה מסרונים לטלפון הנייד ובהם איים: "הוא ימות אני נודר לך, יא שרמוטה יא זונה, אתם לא תהנו שניה, יא בוגדת אני מחכה לו עד שייצא... אני אבוא על אנשים בגללך, את תבכי..."
החשוד ברצח הורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפת סתם והפרות צו בית משפט שנועד להגן על אדם. נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר וחצי, והופעל מאסר על תנאי בתיק אחר. בסך הכול הוא נידון לשישה חודשי מאסר בפועל.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.