זירת פיגוע הדקירה בירושלים, שלשום
(צילום: לירן תמרי)

שב"כ, צה"ל ומג"ב הודיעו כי שלושה פלסטינים בני 19-17 מבית לחם נעצרו הבוקר (שבת) בחשד למעורבות בדקירה בשכונת גילה בירושלים שלשום, בה נפצע אור סייר, צעיר בן 25, באורח קשה מאוד. בהודעה אישרו ארגוני הביטחון כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני וציינו כי "מחקירתם הראשונית בשב"כ החשודים קשרו עצמם לביצוע הפיגוע, וחקירתם נמשכת".
כבר לאחר הדיווח הראשוני במערכת הביטחון חשדו שמדובר בפיגוע, לאחר שסייר טען כי נדקר על ידי "אדם ממוצא ערבי" - שנמלט מהמקום. זמן קצר לאחר הפיגוע הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד בדרך חברון בבירה, אך מאז הוא שוחרר.
1 צפייה בגלריה
הזירה בשכונת גילה בירושלים
הזירה בשכונת גילה בירושלים
זירת הדקירה בשכונת גילה והפצוע אור סייר. שב"כ מאשר: "מדובר בפיגוע"
(צילום: לירן תמרי)
אתמול גברה ההערכה שמדובר באירוע על רקע לאומני, ובמשפחתו של הפצוע סיפרו כי הוא נדקר "יותר מ-20 פעמים". מאז הפיגוע מצבו התייצב, אך הוא עדיין מוגדר קשה. עם זאת, סייר כבר אינו מורדם ומונשם ואף מתקשר עם סביבתו. הוא סיפר לחברו כי לפני שנדקר, המחבלים ניהלו איתו דו-שיח והתעניינו "לאן הוא הולך".
דודו, בועז ויינר, סיפר כי "אור סטודנט מצטיין לכימיה וביולוגיה באוניברסיטה העברית בגבעת רם, ילד מחונן ומועסק במעבדות באוניברסיטה. הוא מסייע לכולם, התנדב עם ניצולי שואה וחבריו מכנים אותו איש שכולו לב". לדבריו, "לפני הפיגוע הוא הגיע לבית סבו וסבתו כדי לסייע להם לסדר את הבית, הוא הגיע אחרי מבחן".
עופר איובי, תושב גילה, סיפר ל-ynet כי מאז הדקירה "השכונה כמרקחה". לטענתו, "התושבים מרגישים חוסר ביטחון וחשש, הם חוששים לשלוח את ילדיהם אפילו למכולת". איובי הוסיף כי הוא "קורא למשטרת ישראל להגביר את הסיורים והנוכחות כדי להרגיע את התושבים ולאפשר להם הרגשת ביטחון אישי. לתושבים אני קורא לחזור לשגרה וגם לגלות ערנות ולהתריע על כל דבר חשוד".
הדיווח על פיגוע הדקירה ברחוב המרגלית התקבל שלשום בשעה 18:05 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של הארגון טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר.