2 צפייה בגלריה
פועלים ב אצטדיוני כדורגל קטאר מונדיאל 2022
פועלים ב אצטדיוני כדורגל קטאר מונדיאל 2022
ההכנות למונדיאל בקטאר
(צילום: AFP)
לראות את כוכבי הכדורגל הגדולים בעולם ללא צורך בוויזה: פיפ"א, התאחדות הכדורגל הבינלאומית, אישרה כי ישראלים יוכלו להיכנס לקטאר במהלך המונדיאל הקרוב, ולצפות במשחקים כמו שאר האוהדים מרחבי העולם.
לאחר רכישת כרטיס לאחד ממשחקי המונדיאל, יש לפתוח כרטיס אוהד (Fan ID) און ליין כדי לקבל אשרת כניסה. אישור הבקשה יהווה אשרת כניסה לקטאר ויאפשר הזמנת מקום לינה באתר המיועד ברשת.
משרד החוץ מנהל כעת מגעים מול הקטארים לאפשר טיסות ישירות, אך בכיר בירושלים הביע סקפטיות לגבי האפשרות לטיסות ישירות מישראל לקטאר. לפי ההערכות, ישראלים יצטרכו להגיע למונדיאל דרך מדינה שלישית. עם זאת, בכיר ישראלי אחר הביע אופטימיות לגבי אפשרות של טיסות צ'רטר ישירות בין ישראל לקטאר. "אנחנו עובדים על זה ומעריך שיהיו כאלה".
בשבועות האחרונים הייתה התלבטות במערכת הביטחון אם לפרסם אזהרת מסע לגבי הגעת ישראלים לקטאר באקלים הביטחוני הנוכחי ובצל האיומים האיראניים לנקמה. ההערכה בישראל כי עשרות אלפי ישראלים יגיעו למונדיאל בקטאר שיחל ב-21 בנובמבר ויסתיים ב-18 בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון ראס אבו עבוד דוחא קטאר מונדיאל 2022
אצטדיון ראס אבו עבוד דוחא קטאר מונדיאל 2022
אחד האצטדיונים שיארחו את משחקי המונדיאל
(צילום: רויטרס)
שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אנחנו מביאים היום עוד הישג מדיני שממלא את לב האוהדים. האהבה לכדורגל וספורט מחברת בין אנשים, בין מדינות והמונדיאל בנובמבר פותח לנו שער ליחסים חמים חדשים, אני מברך את כל השותפים ומחכה לפתיחת התחרות".
שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מברך על התיאום שהושג למען אוהדי הספורט בישראל ומברך את שר החוץ ושר התרבות, ואנשי משרדיהם שפועלים בנושא ביחד עם ההתאחדות לכדורגל. קטאר היא מדינה בעלת חשיבות בינלאומית, שתורמת גם לשמירה על היציבות באזורנו. אני מקווה שביקורי הישראלים במדינה יביאו לחיזוק ההיכרות בין אזרחי שתי המדינות".
הטכנולוגיה מאחורי הכדור החדש למונדיאל
(הטכנולוגיה מאחורי הכדור החדש למונדיאל)

שר התרבות והספורט חילי טרופר הצטרף לברכות. לדבריו, "יש לספורט כוח לחצות יבשות ולחבר בין עמים ומדינות. אני שמח על הבשורה המדינית והספורטיבית החשובה, שתאפשר גם לאוהדים הישראלים להיות שותפים בחגיגת הכדורגל הכי גדולה בעולם. הרבה ישראלים אוהבי ספורט שמחים היום. אני מבקש להודות לחבריי שר החוץ יאיר לפיד ולשר הביטחון בני גנץ וכן להתאחדות לכדורגל על ההובלה והשותפות בגיבוש הסיכום החשוב".
יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון אמר: "שילוב הכוחות בין ההתאחדות לכדורגל לשרי החוץ, הביטחון והספורט הבטיח את הגעתם של אוהדי כדורגל ישראלים לחגיגת גביע העולם. פעלנו בנושא ישירות מול ראשי פיפ"א והתוצאה הרצויה הושגה".