טספאיי קאסו, אביה של היימנוט בת ה-9 שנעלמה לפני שבוע בצפת, נחת שלשום (שבת) בישראל וקיבל סקירה אודות החיפושים אחרי בתו. הוא הגיע לחפ"ק שנפתח במבואת הכניסה למרכז הקליטה, שבו מתגוררת היימנוט עם בני משפחתה, ותושאל לגבי היעלמותה.
2 צפייה בגלריה
חיפושים אחר היימנוט קסאו
חיפושים אחר היימנוט קסאו
החיפושים נמשכים. מימין: התיעוד האחרון של היימנוט
(צילום: אביהו שפירא)
2 צפייה בגלריה
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחר היימנוט
(צילום: אפי שריר)
שבועיים לפני שנעלמה המריא האב לאתיופיה לביקור משפחתי, ובמשטרה הבהירו כי לא קיים חשד לקשר בין הטיסה להיעלמותה. גורם במשטרה מסר כי "הוא לא חשוד בכלום. הוא תושאל כמו יתר בני המשפחה. הוא הגיע לחפ"ק, קיבל סקירה על החיפושים שאנחנו עורכים בשטח בניסיון לאתר אותה". לאחר מכן נפגש טספאיי עם בני המשפחה.
בחלוף שבוע מהיעלמותה של בת ה-9 התרחבו החיפושים גם מעבר לאזור צפת ומירון, וכעת הם מתקיימים גם בראש פינה והסביבה. מתנדבים רבים מסתובבים באזור עם מפות, ומחפשים בהתאם להוראות המשטרה.
במחוז הצפוני במשטרה מפעילים את כל האמצעים הטכנולוגיים והחקירתיים שברשותם בניסיון לאתר את הילדה, אך כבר ביום רביעי האחרון גבר מפלס הדאגה לשלומה והמשטרה קראה לאזרחים להגיע ולהושיט יד במאמצים לאתרה. עד כה לא נחשף קצה חוט שיכול להצביע על כיוון חקירה. ביום שלישי הבהיר מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי "כל כיווני החקירה נבדקים".
ביום ראשון הלכה היימנוט לחוג במרכז הקליטה בצפת, עברה מדלת לדלת וחילקה עלוני בחירות, ולא נראתה מאז השעה 19:30 באותו יום. במקביל לחיפושים נבדקו עשרות מצלמות אבטחה - ואף פורסם התיעוד האחרון שבו נראית היימנוט מחוץ למרכז הקליטה.
פורסם לראשונה: 21:21, 03.03.24