שוטרים התעמתו אחר הצהריים (שבת) עם כמה עשרות מוחים, בהם בני משפחות של חטופים, שהפגינו בצומת הכניסה לחדרה בקריאה להשיב את הישראלים והישראליות המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה. בתיעוד מהמקום נראים השוטרים הודפים מפגינים שחסמו נתיב מכביש 4.

בין עשרות המפגינים היה עופר ממן, חתנה של חיותה הלוי, שאחותה חנה קציר שוחררה משבי חמאס, גיסה רמי נרצח בממ"ד ביתם בניר עוז ב-7 באוקטובר, ואחיינה אלעד קציר עדיין מוחזק ברצועה.
"מדי שבת אני עומד בצומת שערי חדרה במחאה שקטה יחד עם חמותי ובני משפחות של חטופים אחרים", הוא סיפר. "אנחנו עומדים למשך חצי שעה ומקפידים להשאיר נתיב פתוח לכלי רכב. מדי שבוע המשטרה מכילה את האירוע, אך לא היום. הפעילו אלימות על אנשים מבוגרים, ובכללם חמותי בת ה-81, שכוחותיה נגמרים בזעקה להחזיר את אחיינה. למרות תחנונים שלנו שיכילו את האירוע, והסבר שאנחנו מתפזרים ב-18:00, המשטרה דחפה אנשים מבוגרים תוך המצאת שקרים שקיללנו. חמותי לא יודעת לקלל. היא רק רוצה חזרה את מה שנותר ממשפחתה".
ההפגנה ליד חדרה הייתה אחת מכמה מחאות שמתקיימות ברחבי הארץ בדרישה להקדמת הבחירות על רקע התנהלות הממשלה. ההפגנה המרכזית מתקיימת ברחוב קפלן בתל אביב, במקביל משתתפים כ-2,000 בני אדם בהפגנה ליד בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.
בחיפה יצאה צעדת מחאה בהשתתפות מאות מהאודיטוריום במרכז הכרמל אל צומת חורב. המפגינים קוראים להתפטרות נתניהו, קביעת מועד לבחירות והחזרת החטופים. מאות מפגינים התרכזו אחר הצהריים גם ברחובות ובבאר שבע.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח אודות מחאה בלתי חוקית על כביש 4 בכניסה והיציאה מהעיר חדרה, ללא תיאום ואישור המשטרה ותוך חסימת נתיבי התנועה וסיכון ממשי לחיי אדם, שוטרים הגיעו למקום וביקשו מהמפגינים לעלות על המדרכה ולציית לחוק מחשש לביטחונם האישי וביטחון משתמשי הדרך. משסרבו המפגינים להישמע להוראות השוטרים והחלו לצעוק ולקלל אותם, אלה הכווינו אותם למדרכה על מנת להפסיק את סיכון חיי האדם. מאוחר יותר המפגינים התפזרו עצמאית. 
"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".