אלון נמרודי, שבנו תמיר מוחזק בשבי חמאס בעזה, סיפר הבוקר (יום ראשון) ל-ynet Live על הזעזוע שחש כשנודע לו שחולצו מהרצועה גופותיהם של שניים מחבריו של בנו, שנחטפו יחד איתו. "ביום שישי בדיוק חזרתי ממשלחת לארה"ב, ומיד כשנחתתי קיבלתי את ההודעה שרון וניק נהרגו", אמר. "השבר הוא עצום מאוד. זו לא עוד חוליה בשרשרת, זה פשוט אסון שרודף אסון".

כאמור, ביום שישי הודיע צה"ל כי גופותיהם של החיילים רב"ט ניק בייזר וסמל רון שרמן חולצו מעזה. ניק בן ה-19 מבאר שבע, ורון בן ה-19 מלהבים, שירתו שניהם במת"ק עזה - ניק כנהג, ורון כמש"ק תיאום וקישור. שרמן ובייזר תועדו בסרטון שהפיץ חמאס בעת חטיפתם, כשהם מובלים בכפייה ממיגונית על-ידי מחבלים חמושים שחדרו אל הבסיס שבו שהו.
1 צפייה בגלריה
רון שרמן וניק בייזר
רון שרמן וניק בייזר
רון שרמן וניק בייזר, שנחטפו יחד עם תמיר
אלון ציין כי למעט "נציג צה"ל שנמצא איתנו ובישר על כך שהם נרצחו והגופות שלהם הגיעו לארץ, לא ממש טרחו ליידע אותנו על מה היה שם ואיך, למרות שהסיפור של תמיר קשור ישירות לחטיפה של רון וניק. עדיין אף אחד לא טרח לומר לנו דברים מעבר לכך". ברקע אסון הריגת שלושת החטופים בשג'אעיה, אלון קרא ל"משא ומתן תקיף וחד-משמעי עם עסקה שאנחנו מניחים על השולחן, במקום לחכות לחמאס. עסקה מקיפה, בלי מגדרים ובלי מגזרים. הכל תמורת הכל. שעון החול נגמר, מספיק לאסוף גופות במקום להחזיר את החטופים הביתה".
הפרשן שלנו לענייני ערבים, אבי יששכרוף, שמבין דבר או שניים בחמאס, אמר לפניך באולפן שהקריאות לעסקה דחופה דווקא פועלות לטובת חמאס ומעלות את המחיר. "המחיר גבוה גם כך. אני לא מערער חלילה על בעלי הידע בנושא שכבודם במקומם מונח, כולל בכירים בשלטון ובצבא, אבל יש דרכים לנהל את הדברים האלה בצורה הרבה יותר תקיפה ונכונה. אין מחיר שלא שווה לשלם עבור כל אחד מהחטופים שנמצאים שם בשבי. הם בני ערובה לכל דבר ועניין. צריך לשנות את הטרמינולוגיה, הם לא חטופים אלא בני ערובה, וצריך להחזיר אותם".
הייתה התלבטות אם להגביר את הלחץ לעסקה גם בקרב המשפחות, נכון? "הלחץ גובר גם בעקבות כל האירועים הנוראיים שאנחנו חווים בשבועיים האחרונים, בערך מאז שהסתיימה הפסקת האש. אירוע טראגי רודף אירוע טראגי, ופשוט בלתי אפשרי לשאת את זה. הלחץ צריך לגבור, לחברי הקבינט אסור לישון אפילו דקה אחת בלילה, הם צריכים להחזיר את כולם. שיחשבו טוב טוב כל חברי הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו וכל ראשי הצבא אם הבן או הבת שלהם היו נמצאים עכשיו בעזה כבני ערובה. אמרתי את זה לביבי וגם להמון שרים - ככה לא מנהלים מו"מ".