צה"ל הודיע הבוקר (יום שישי) כי גופותיהם של החיילים רב"ט ניק בייזר וסמל רון שרמן חולצו מרצועת עזה, זמן קצר אחרי הודעה דומה על אליה טולדנו - שנחטף מהמסיבה ברעים.
3 צפייה בגלריה
רון שרמן וניק בייזר עם ההודעות וואצאפ
רון שרמן וניק בייזר עם ההודעות וואצאפ
רון שרמן וניק בייזר. באמצע: ההתכתבות האחרונה של שרמן עם אימו
( מתוך איקס)
ניק בן ה-19 מבאר שבע, ורון בן ה-19 מלהבים, שירתו שניהם במת"ק עזה - ניק כנהג, ורון כמש"ק תיאום וקישור. בניגוד לטולדנו, שלא היה ידוע מה עלה בגורלו, שרמן ובייזר תועדו בסרטון שהפיץ חמאס כשהם מובלים בכפייה מהמיגונית על-ידי מחבלים חמושים שחדרו אל הבסיס. בשלב זה לא ברור אם נהרגו מתקיפות צה"ל או נרצחו בשבי.

"המילים האחרונות היו 'זהו, זה נגמר'"

רון החזיק גם באזרחות ארגנטינאית ואביו אלכס שוחח עם נשיא ארגנטינה בבקשה שיסייע, ואף התראיין בכלי תקשורת בעולם וביקש עזרה מליונל מסי להעלאת המודעות לחטיפת בנו. אביו של רון כתב הבוקר בפייסבוק כי הוא איננו. "רון היה חייל במת"ק עזה. הוא נחטף ב-7 לאוקטובר ונראה חי בסרטונים. מאז לא היו שום ידיעות עליו. האמנו שהוא יחזור אלינו חי, אבל לצערנו הודיעו לנו הבוקר שהוא איננו", אמר הבוקר האב. "מה אפשר לומר על בן 19 שכל החיים לפניו, מלא בחיים, אינטליגנטי, שמח, תלמיד טוב מוקף חברים וחלומות מפה ועד הודעה חדשה? אני הייתי מאוד אופטימי".
אימו של רון, מעיין, אמרה: "רון שלנו איננו. הוא בארץ, ההלוויה היום בלהבים". במועצת להבים קראו לתושבים "להיערך להתייצב עם דגלי ישראל מהכניסה ליישוב לאורך שדרות תמר ועד בית העלמין".
האב אלכס סיפר כי בשל מחלת האסטמה ממנה סובל בנו הוא התגייס ליחידה תומכת לחימה של משרד הביטחון - מנהלת התיאום והקישור: "הוא עשה קורס מש"קים, הספיק להיות בשירות עשרה חודשים, התאקלם בצורה מעולה, היה אהוד וביצע תפקיד של קצין במעבר. באותו יום שבת הוא היה בבסיס. אנחנו קיבלנו טלפון ב-6 וחצי בבוקר. זה היה לנו מאוד מוזר, והוא היה נשמע מבוהל ותיאר את מה שקורה סביבו בבהלה".
"הוא חשב שזה הפגזות, ובדיעבד הבנו שמדובר בפריצה של המחבלים לבסיס", אמר האב. "הוא התחיל לשמוע קולות בערבית ובאותו רגע אמר 'יש מחבלים בבסיס'. היינו המומים ולא ידענו מה להגיד. הוא היה לבוש בחולצה ומכנסיים קצרים. לקראת הסוף הוא אמר 'אני חייב לנתק'. המילים האחרונות היו: 'הם ליד הדלת, זה נגמר. אני אוהב אתכם'. אז השיחה נותקה". ברשתות התפרסמה שיחת וואטסאפ בין רון לאימו, שם הוא כותב לה: "ביי אמא אני אוהב אתכם. זהו זה, הם פה, נגמר".
האב היה הראשון שדיווח לצה"ל על החטיפה. "התקשרתי לצה"ל ודיווחתי על חטיפה, הם לא ידעו איך לאכול אותי. אנחנו הראשונים שהבנו מה קרה איתו. אחרי 4 שעות הסתכלנו על תיעוד וידאו ששוחרר על ידי החמאס, שם מתוארת כל ההתקפה על הבסיס - כולל ירי על חיילים. שם ראיתי את בני חי. הוא היה עם עוד שני חברים שמובלים לשבי".
3 צפייה בגלריה
דן שרמן אחיו של רון שרמן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
דן שרמן אחיו של רון שרמן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
האח דן עם הנשיא הרצוג
דן, אחיו של שרמן, פרסם סרטון ובו ביקש מהצלב האדום לספק לאחיו את המשאף שלו: "אני לא יודע אם הוא חי או מת, מה עושים לו שם. אני לא יכול לדמיין. לא נותר לו וליתר החטופים עוד הרבה זמן. בבקשה, בבקשה הוציאו אותו משם. אני מתגעגע אליו כל כך ולא יכול לדמיין את חיי בלעדיו. עדיין נותרה בי תקווה". אתמול נפגש האח עם הנשיא יצחק הרצוג.

"ניק אמר 'יהיה טוב', והשיחה נותקה"

אימו של ניק, קטיה, סיפרה כי מיד לאחר האזעקות ב-7 באוקטובר היא התקשרה אליו. "הכול בסדר, כולם נכנסו למיגונית", ענה. "בשבע בבוקר, כשראינו בחדשות שיש חשש לחדירת מחבלים, הבת שלי ניקול צלצלה אליו. בשיחה הזאת שמענו יריות ברקע, אבל ניק אמר לה: 'אל תדאגי, הכול יהיה בסדר, יהיה טוב' והשיחה נותקה. בשבע ועשר דקות הסלולרי שלו כבר לא היה זמין". ב-12:00 קיבלה המשפחה סרטון שהופץ בטלגרם, שבו נראים בייזר וחבריו - בהם רון שרמן - מובלים לרצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
קטייה בייזר עם תמונת בנה ניק
קטייה בייזר עם תמונת בנה ניק
קטיה בייזר עם תמונת בנה ניק
(צילום: הרצל יוסף)
"גררו אותו החוצה. בזכות הסרטון היינו בין הראשונים שקיבלו הודעה רשמית על החטיפה, ומאז יש קצין שמלווה אותנו, אבל אין שום מידע ספציפי על ניק. בסרטון רואים את ניק נכנס לעזה על הרגליים וככה הוא יחזור אליי, חי והולך", הביעה האם תקווה בריאיון. בחודש שעבר סיפרה גם כי קיבלה מצה"ל פריטים ששייכים לבנה, ובהם את השעון שלו. אבל היום היא קיבלה את הבשורה הקשה כי הוא נרצח בשבי חמאס.
במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים אמרו הבוקר על בייזר: "לניק היה חוש טכני, והוא חלם על קריירה צבאית. משפחתו מספרת שמגיל 14 הוא החל לעזור בעסק המשפחתי: 'הוא הנדי-מן, יש לו ידיים טובות והתחביב שלו הוא לבשל. בשבתות הוא היה מכין לכל המשפחה ארוחות שף מושקעות'. ניק אהב מאוד בעלי חיים ולהתנדב. משפחתו מספרת שהוא אהב תמיד לעזור לאנשים - הוא התנדב בעמותת באולינג באר שבע, ובאמצעות המשחק סייע מאוד לילדים בעלי מוגבלויות".

צה"ל: "השבת החטופים - משימה לאומית"

מצה"ל נמסר הבוקר כי "גופותיהם של החטופים טוראי ניק בייזר ז"ל ורב"ט רון שרמן ז"ל חולצו על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל, בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162".
לפי הצבא, "לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום, נציגי צה"ל למשפחותיהם של רב"ט ניק בייזר ז״ל וסמל רון שרמן ז"ל, שנחטפו ביום שבת ה-7.10.23 על ידי ארגון הטרור חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל".
"אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן", נמסר מצה"ל. "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".