4 צפייה בגלריה
הנאשם ברצח דוד בוקובזה
הנאשם ברצח דוד בוקובזה
בוקובזה בבית המשפט, היום
(צילום: הרצל יוסף)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 35 שנות מאסר על דוד בוקובזה (54), שהורשע בהמתה באחריות מופחתת של חברו אבי אלתר, ניסיון לרצח גרושתו לידיה והצתת דירתה ב-2017. בנוסף הוטל עליו לפצות את משפחת אלתר ב-258 אלף שקלים , לצד פיצוי של 150 אלף שקלים לגרושתו וילדיו.
הרכב השופטים בראשות השופטת יעל רז לוי כתב בגזר הדין: "ביום בהיר ואביבי בתחילת חודש אפריל פתח הנאשם במסע קטל ונקמה, שבו ביצע שורה של מעשים מזעזעים, מחזה אימה עם מספר אפיזודות וזירות. הוא לא בחל באמצעים והמשיך במסע נקם בביתו של אלתר. חומרת מעשיו מתעצמת שכן הנאשם לא עצר לרגע, לא הראה כל חרטה על מעשיו ונעל את הדירה כדי שאלתר ייוותר בדירה ללא יכולת לצאת, ומיד המשיך ליעד הבא". 
במעמד גזר הדין ציינו השופטים כי "ראינו תיקים רבים בשנותינו על כס השיפוט, אך קשה לזכור מקרה שבו בוצעו מעשים כה קשים מתוך מחשבות נקמה והתעלמות מחייהם של אחרים". הם הוסיפו כי במהלך ההליך נחשף הצער הרב של משפחתו של אלתר, שעקבה מקרוב אחרי ההליך, והם מקווים שהדבר יביא להם מעט מזור. 
4 צפייה בגלריה
לידיה
לידיה
שרדה ניסיון רצח. לידיה דוד
(צילום: טל שחר)
ליאור, בנו של אלתר, אמר כי "הכול עדיין מציף. קצת קשה למצוא את המילים רגע אחרי שהדברים נגמרים. גם אם נתנו את העונש המקסימלי אבא שלי עדיין איננו. המשפט נגמר אבל הסאגה הזו נותרה".
במהלך המשפט הנוכחי, שנמשך כבר יותר מחמש שנים, סירב בוקובזה לשתף פעולה עם תשעה סנגורים שונים מהסנגוריה הציבורית ולכן ייצג את עצמו. בין היתר הוא גם חקר את גרושתו שאותה כאמור ניסה לרצוח.
ב-2014 בוקובזה חטף את הבנות שלו ושל גרושתו לתאילנד, אחרי שהיא החליטה לפתוח בהליכי גירושין. הוא נידון ל-17 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, וכשהשתחרר יצא למסע נקמה שבמהלכו הכה למוות את אלתר, ניסה לרצוח את גרושתו, הצית את דירתה ולבסוף נסע לבית המשפט העליון - שם הצית את עצמו בתוך רכב.
4 צפייה בגלריה
גזר דין לנאשם ברצח דוד בוקובזה
גזר דין לנאשם ברצח דוד בוקובזה
משפחת אלתר בדיון, היום
(צילום: הרצל יוסף)
השופטים יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות, הרשיעו בינואר השנה את בוקובזה בהמתה של אלתר בנסיבות של אחריות מופחתת, ניסיון רצח גרושתו, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, הצתה ועבירות נשק. השופטים ציינו כי התיק היה מלא מהמורות ומכשולים, שנבעו בעיקר מקשיים בייצוג הנאשם, לנוכח התנהלותו מול סנגוריו.
הפרקליטות דרשה לגזור על בוקובזה עונש מצטבר של עד 44 שנות מאסר בגין העבירות - בין 18 עד 20 שנות מאסר בגין הרשעתו בהמתה באחריות מופחתת, בין 18 עד 20 שנות מאסר בגין הרשעתו בניסיון רצח ועבירות אלימות נוספות כלפי גרושתו, ובין שנתיים עד ארבע שנות מאסר בגין הצתה ועבירות נשק.
עו"ד רחלי אטיאס, שניהלה את התיק מטעם פרקליטות מחוז דרום, אמרה לאחר מתן גזר דין כי "בית המשפט קיבלת את עמדתנו וגזר על הנאשם עונש משמעותי. מדובר בנאשם שלאחר תכנון קפדני המית את חברו באופן אכזרי ואלים וניסה לרצוח את גרושתו, דבר שנמנע רק בזכות תושייתה הרבה. לאחר מכן אף ניסה להצית את דירתה. לאורך כל המשפט ניסה הנאשם לטעון כי קורבן העבירה והמתלוננים הם האחראים, ולמרות האמור בית המשפט קיבל את עמדתנו ומצא את הנאשם אחראי למעשיו. בימים אלו בהם האלימות בחברה הישראלית גואה, אנו מקווים שעונש זה יסייע בהשבת תחושת המוגנות והביטחון למתלוננים ובני משפחותיהם ויהווה עוד כלי הרתעתי במאבק העיקש למיגור התופעה".
הסיוע המשפטי, המייצג את משפחת אלתר מטעם תוכנית הסיוע למשפחות נפגעי המתה (סנ"ה) במשרד המשפטים, מסר כי "על אף אכזבתה של משפחת המנוח כי הנאשם הורשע בהמתה באחריות מופחתת ולא ברצח, היום בית המשפט מיצה עמו את הדין בדמות גזירת עונש משמעותי בגין כל עבירותיו. משפחת המנוח כואבת את לכתו של יקירם - בעל, אב וסב אוהב - אשר ראה בנאשם חבר וניסה לסייע לו, כאשר זה האחרון פעל מתוך תחושת נקם ושנאה כלפי כל הסובבים אותו, ניהל הליך פלילי שנמשך שנים רבות והטיל סבל ומורא על המשפחה. היום אמר בית המשפט את מה שהמשפחה כואבת כבר שנים - נטילת חיים של אדם, נקיטת אלימות כה חמורה ושימוש בהליכים משפטיים כדי להטיל סבל נוסף על המשפחה אינם דבר שעלינו לקבל כחברה מתוקנת".