נפוטיזם או מינוי ראוי? מנכ"ל משרד החוץ קובי בליטשטיין מינה את ענבר ביטן, בתו של ח"כ דוד ביטן מהליכוד, לתפקיד יועצת מדינית בלשכתו - בתור מינוי פוליטי.
המנכ"ל רשאי למנות לעצמו יועצים במשרת אמון, אך המינוי התקבל בהרמת גבה מצד לא מעט אנשים במשרד החוץ - לאור היותה בתו של ח"כ דוד ביטן, וגם לאור העובדה שהיא נעדרת ניסיון מדיני. גורמים במשרד החוץ אמרו כי עולה חשד לנפוטיזם - העדפת קרובי משפחה - במינוי בשירות המדינה.
1 צפייה בגלריה
ענבר ביטן ואביה ב-2017
ענבר ביטן ואביה ב-2017
ענבר ביטן ואביה ב-2017
(צילום: מתוך אינסטגרם)
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2017 סיפרה ענבר ביטן כי "תמיד התגאיתי להיות בתו ותמיד אתגאה בזה שהוא אבא שלי". היא סיפרה אז על לימודים בתיכון במגמת כימיה, וכי היא נוטה למקצועות ריאליים. "אבא לא לחץ להצטיין בלימודים, ובטח שלא העניש. בכל החיים שלי הוא צעק עליי אולי שלוש פעמים. הוא ואמא רצו שהדחף להצטיין יבוא ממני, והם נתנו לי חינוך טוב. זה היה מובן מאליו שאמשיך ללימודים גבוהים. גם אבא שלי עשה תואר בתקופה שבה לא רבים מהשכונה שלו הגיעו לזה", אמרה.
מלשכת מנכ"ל משרד החוץ נמסר: "ענבר ביטן היא עובדת המועסקת כעוזרת מנכ"ל משרד החוץ במשרת אמון, בכפוף לנהלים ובאישור נציבות שירות המדינה. לביטן שני תארים אקדמיים, תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק ותואר שני במנהל עסקים".