צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) על מותה של רב"ט נועה מרציאנו, בת 19, ממודיעין. נועה ז"ל היתה בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. בהודעת דובר צה"ל צוין כי היא "חללת צה"ל חטופה בידי ארגון טרור".
2 צפייה בגלריה
נועה  מרציאנו
נועה  מרציאנו
נועה מרציאנו ז"ל
אמש פרסם חמאס סרטון שלה מהשבי, ומיד לאחר הפרסום הגיע נציג צה"ל לבית משפחתה. בחרנו ב-ynet שלא להציג את הסרטון מכיוון שיש בו מסרים שנועדו להפעיל טרור פסיכולוגי.
בריאיון לרז שכניק ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" לפני כשבועיים אמה של נועה, עדי, סיפרה על החששות: "אולי היא בלי המשקפיים שלה. אני מפחדת שיפגעו בה. בת 19, מה נסגר? כאמא, אני מרגישה שהיא בחיים אבל מבקשת עזרה".
2 צפייה בגלריה
yk13651105
yk13651105
עדי, אמא של נועה ז"ל: "היא סיפרה שיש חדירה"
השיחה האחרונה בין נועה לאמה התקיימה ב-7:30 בבוקר של 7 באוקטובר, כשהייתה בבסיס. "היא אמרה שהיא במיגונית. די מהר היא סיפרה שיש חדירה ולא נשמעה מופתעת. היא כל הזמן סיפרה שהגזרה חמה, שיש פעילות חשודה, והיא כמובן דיווחה למפקד, אבל לא אמרה לי מה עשו, והנחתי שהמידע מסווג".
חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, כתב: "הבשורה הקשה מכל. רב"ט נועה מרציאנו שנחטפה ביום שבת 7.10.23 הוכרזה כחלל צה"ל. משפחת מרציאנו היקרה, אין די מילים לנחם אתכם על האובדן והכאב הנורא. בשמי ובשם כל תושבי מודיעין-מכבים-רעות אנו משתתפים בצערכם הכבד".
לפני כעשרה ימים, במפגש עם משפחות החטופים, אמר שר הביטחון יואב גלנט: "חמאס סופג מכות קשות בשדה הקרב, וינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית במקומות הכי רגישים וכואבים. חמאס הוא ארגון רצחני, חסר אנושיות, הוא לא רוצה להיטיב את מצב האזרחים בעזה. הלחץ הצבאי עליו משרת גם את המאמצים להחזרת החטופים".