ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), שמינויו לשר אושר בכנסת אך הוא עדיין לא הושבע, תקף במליאה היום (שני) את ח"כ גלעד קריב (העבודה) וצעק לעברו "שתוק, שתוק. לך מפה רפורמי". קריב השיב: "אני לא שואל אותך".
הוויכוח הקולני פרץ בין השניים לאחר נאומו של פרוש במליאה, בדיון על הצעות אי האמון בממשלה שהגישו סיעות מהאופוזיציה. פרוש, שיכהן כשר ירושלים והמורשת ויהיה השר ה-31 בממשלה, אמר כי "נצביע בעד אמון בממשלה. גם הנוכחית לא מוכרזת ככזאת של שלטון התורה, אך היא עדיפה על קודמתה. למרות זאת, לא נסכים ולא נשתוק כשמחוללים ומחרפים את תורת השם, אנחנו מחויבים לשמירת התורה".

לאחר נאומו פנה חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, ושאל "הבנת על מה הוא דיבר?". קריב רמז לכך שפרוש התייחס בנאומו לפגיעה של נושא הלהט"ב בדרך התורה, ובעיקר ליו"ר הכנסת שמונה לפני ארבעה ימים ודיבר בנאום על בן זוגו. בתגובה לכך פרוש זעם וצעק לעבר קריב שהשיב לו.
אחרי שיצא מהמליאה אמר ח"כ קריב כי "השר המיועד פרוש ידוע בבריונות הפוליטית שלו. פעם זה תוך כדי דיבורי בוועדה, פעם זה תוך השפלת מבט מול השבעת יו"ר הכנסת רק בגלל נטייתו המינית והפעם זה בקריאות 'שתוק' במליאה. הוא לא מנסה להשתיק רק אותי, אלא מנסה להשתיק את כל הציבור הליברלי במדינת ישראל, אבל אנחנו לא ניתן לו".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
קריב: "פרוש בריון פוליטי". פרוש: "לא נסכים לחילול השם"
(צילום: יואב דודקביץ')
בריאיון ל-ynet radio אמר ח"כ קריב כי "פרוש בא משושלת פוליטית רצינית שידועה בשנאתה לחלקים גדולים בעם היהודי. הרבה חילונים חיים בשלום עם הרעיון הזה, שהם שומרים לנו על היהדות, אנחנו היהודים הרפורמים והחילונים שאכפת להם מהמסורת והזהות היהודית לא מוכנים לסיפור הזה. היא לא שייכת להם יותר משהיא שייכת לי.
"פה במדינת ישראל האווירה של מדינה יהודית מספקת לציבור גדול את הצרכים שלו בזהות יהודית", אמר קריב, שהוסיף כי "אנחנו נאבקים במונופול שמקדש עלינו מלחמה. אנחנו סובלים ממסע הסתה. משום מה אנשים נבחרים על ידי גוף רבני מזרם מאוד מסוים והם משתמשים במשרות הציבוריות שלהם, בלשכות שלהם ובפעילות הציבורית להסית נגדנו".