פרס ישראל בתחום הערבות ההדדית יוענק לד"ר כוכב אלקיים-לוי, שפעלה להעלאת המודעות לאלימות המינית של חמאס ב-7 באוקטובר. כחלק מהענקת פרסי ישראל השנה בקטגוריית גבורה אזרחית וערבות הדדית, הודיע שר החינוך יואב קיש כי הפרס יוענק לד"ר אלקיים-לוי, ראש מכון דבורה, עו"ד ומרצה במחלקה ליחסים בין לאומיים באוניברסיטה העברית וממחברות דו"ח "הזוועות" שחשף בפני העולם את העדויות על פשעי המין שביצעו מחבלי חמאס.
2 צפייה בגלריה
ד"ר כוכב אלקיים לוי לוקחת חלק בקמפיין
ד"ר כוכב אלקיים לוי לוקחת חלק בקמפיין
ד"ר אלקיים לוי. פעלה לקדם הכרה בינלאומית בכך שמעשי חמאס - פשעים נגד האנושות

לפי הודעת הזכייה מחויבותה ומסירותה של ד"ר אלקיים-לוי הביאו אותה לפעול בזירה הארצית והבינלאומית ולהקים כוח משימה שכותרתו "חיימ"ל פשעי מגדר", ובהמשך רתמה את הנציבות האזרחית לטיפול בעניין. כחלק מפועלה, גייסה ד"ר אלקיים-לוי משפטניות רבות לנציבות האזרחית לפעול לצידה ולקדם הכרה בזירה הבינלאומית בכך שמעשי חמאס כלפי נשים וילדים חוסים תחת ההגדרה של פשעים נגד האנושות.
שר החינוך קיש מסר: "פועלה של ד"ר אלקיים-לוי בזירה הבינלאומית לחשיפת מעשי הזוועות של החמאס הוא נדבך חשוב ביותר במאבק ההסברתי על צדקת דרכינו ומלחמת החרמה אותה אנו מנהלים כנגד מרצחי החמאס. ד"ר אלקיים-לוי ברכות על הזכייה, עם ישראל מוקיר את פועלך ומודה לך!".
2 צפייה בגלריה
עוזרת נשיא ארה"ב לענייני מגדר ג'ניפר קליין ובכירים במועצה הלאומית למגדר ובמועצה לביטחון לאומי בפגישה עם ד"ר כוכב אלקיים-לוי, ראש הנציבות האזרחית לפשעי מגדר של החמאס נגד נשים וילדים ב-7 באוקטובר
עוזרת נשיא ארה"ב לענייני מגדר ג'ניפר קליין ובכירים במועצה הלאומית למגדר ובמועצה לביטחון לאומי בפגישה עם ד"ר כוכב אלקיים-לוי, ראש הנציבות האזרחית לפשעי מגדר של החמאס נגד נשים וילדים ב-7 באוקטובר
עוזרת הנשיא קליין עם ד"ר אלקיים-לוי, דצמבר האחרון
(צילום: Alexia.G.Sanchez Garcia)
בין היתר, נפגשה ד"ר אלקיים-לוי בחודש דצמבר האחרון עם עוזרת נשיא ארה"ב לענייני מגדר, ג'ניפר קליין, ובכירים במועצה הלאומית למגדר ובמועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ושוחחה איתם על המחויבות של הקהילה הבינלאומית להטיל אחריות על חמאס.
במהלך הפגישה סיפרה ד"ר אלקיים-לוי על עבודתה באיסוף ותיעוד העדויות על אירועי 7 באוקטובר, ופיתוח דיווח מקיף על אלימות מגדרית שבוצעה על ידי חמאס. בשיחה דנו הגורמים בהכרח להוקיע באופן חד-משמעי את האלימות המינית מצד המחבלים, ובצורך במחויבות רחבה ברחבי הקהילה הבינלאומית להטיל אחריות על העבריינים ולתמוך בניצולים.
מוקדם יותר היום, הודיע השר קיש כי יחלק השנה את פרסי ישראל כרגיל, בניגוד להחלטתו המקורית להעניק את הפרס רק בקטגוריית גבורה אזרחית וערבות הדדית. לטענתו, את ההחלטה קיבל אחרי שהבין שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לא תייצג את עמדתו בבג"ץ - וכדי "לא לייצר ריב ומדון מיותר כאשר התוצאה בהיבט המשפטי ברורה וידועה מראש".