2 צפייה בגלריה
רסמיה ברבור ובעלה
רסמיה ברבור ובעלה
רסמיה ברבור וזירת הרצח
(צילום: נחום סגל)
המשטרה הודיעה על פענוח רצח רסמיה ברבור, בת 28, בעת שהייתה בחודש החמישי להריונה. לפי המשטרה, החשוד ברצח מחמוד רסלאן, בעלה של המנוחה, דקר אותה עשרות פעמים בכל חלקי גופה, באמצעות ארבעה סכיני מטבח שונים לעיני בנם בן ה-3.

2 צפייה בגלריה
סכינים בזירה נוף הגליל
סכינים בזירה נוף הגליל
"הבן רק אמר - 'אבא צעק על אמא'". הסכינים שנמצאו בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
לפני חודש, ב-21 בינואר, התקבלה במוקד 100 של המשטרה שיחה שבה נאמר: "ערב טוב, תרשום אצלך .. אשתי .. והרגתי אותה. יש פה ילד קטן תשלח ניידת שייקחו אותו". עם קבלת השיחה הזניקה משטרת מחוז צפון כוחות רבים לדירה של בני הזוג בנוף הגליל, ובפתח הדירה עמד החשוד כשידיו מגואלות בדם.
השוטרים נכנסו לתוך הדירה ומצאו את המנוחה שוכבת בסלון הבית על הרצפה כשהיא ללא רוח חיים ועל גופתה סימני אלימות קשים. השוטרים סרקו את הדירה והבחינו בילד קטן שוכב במיטה באחד החדרים. אחד השוטרים הרים את הילד והוציאו מהדירה, בעוד השוטרים האחרים מבודדים את הזירה ואוספים ממצאים.
לפי המשטרה, "שוטרי היל"פ (היחידה ללוחמה בפשיעה) של מרחב עמקים במשטרת מחוז הצפון הוזעקו לדירה עצרו את החשוד והחלו בגביית עדויות ואיסוף ממצאים. במהלך החקירה עלה כי החשוד דקר את המנוחה בכל חלקי גופה כ-50 דקירות באמצעות ארבעה סכיני מטבח שונים. בכל פעם שהסכין איתה דקר נשברה בגופה של המנוחה הוא הלך והחליף סכין עד שראה כי היא נפחה את נשמתה".
החוקרים מצאו בדירה את כל הסכינים שבהם השתמש החשוד, ובתום חקירה שערכה כארבעה שבועות נאספו לפי המשטרה "די ראיות כנגד החשוד" - והבוקר ניתנה הצהרת תובע באמצעות פרקליטות מחוז צפון, שלפיה כתב האישום יוגש בגין רצח. כמו כן הוגשה בקשה למעצר החשוד עד תום ההליכים.
דיאב ברבור, אחיה של המנוחה, אמר כי "רק עכשיו שמעתי בפעם ראשונה איך אחותי נרצחה. היא לא הראשונה ולא האחרונה. מי שהורג אדם, מגיע לו גזר דין מוות. כל אישה במדינה נמצאת היום בסכנה. הוא יקבל 20 שנות מאסר וישתחרר - אבל אם היה יודע שיהרגו אותו, אז הוא לא היה רוצח את אחותי".
קרוביהם של בני הזוג סיפרו כי השניים התחתנו לפני כחמש שנים, וכי רסלאן התנהג "בצורה מוזרה והיה עצבני" בימים לשפני הרצח. לדבריהם, בנם של השניים, בן 3, ישן בזמן הרצח בחדר אחר - והתעורר מהצעקות. "כשבאו לקחת אותו מהבית, כל הבגדים שלו היו מלאים בדם", אמרו. "הוא היה במצב נפשי קשה ולא הצליח לדבר. הוא רק אמר 'אבא צעק על אמא'".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.