בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בשבוע שעבר שעדי מזרחי (23), הנאשם שרצח ב-2022 את יורי וולקוב ז"ל אחרי שהעיר לו במעבר חצייה, יישאר במעצר עד תום ההליכים. שופט המעצרים שמואל מלמד קיבל את ההחלטה אף שהפרקליטות הורתה על השלמות חקירה, ולמרות בקשת הסנגור לשחרר בינתיים את מזרחי לחלופת מעצר.
השופט מלמד קבע שנשקפת מהנאשם מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי משפט. בהחלטתו הוא ניתח את "הראיות לכאורה בתיק" (כלומר, הראיות הפוטנציאליות שיוצגו במשפט), וקבע בהערכה ראשונית שיש בכוחן להביא להרשעה ברצח. יש לציין שמלמד אינו השופט בתיק העיקרי ולא הוא יכריע במשפט.

האירוע התרחש ברחוב אילת בחולון בנובמבר 2022. על פי כתב האישום, מזרחי רכב על אופנועו באופן מסוכן וצולם על ידי בת זוגו של וולקוב כשהשניים עמדו במעבר חצייה. מזרחי דרש ממנה למחוק את התיעוד, וכשוולקוב שאל אותו "מה קרה?", הנאשם דקר אותו בליבו. מותו נקבע כעבור כשעה.
לאחרונה הוגש כתב ההגנה בתיק ולאחריו ביקשה הפרקליטות לערוך השלמות חקירה כדי לקבל התייחסות למצבו הרפואי הכללי של המנוח בתקופת האירוע ולהבין אם היה לכך קשר למותו. בדוח הנתיחה לאחר המוות נמצא שמותו של וולקוב נגרם מנזק חמור ללב בעקבות דקירה בחזה של חפץ חד כגון להב של סכין. סיבת המוות, נקבע, היא לבבית בעקבות פצע הדקירה בחדר השמאלי. הדוח דוחה טענה של מוות מרקע רפואי קודם.
השופט מלמד קבע: "לאחר עיון בראיות אני קובע כי הסבר ההגנה בתיק החקירה אינו אפשרי, נוכח סתירות והיעדר היגיון בגרסה. הטענה של הנאשם שלא דקר את המנוח אלא נתן לו אגרוף בחזה סותרת את גרסתו במשטרה שבה הודה שדקר את המנוח עם מברג. גרסתו לא מסתדרת עם הסרטון. בחוות הדעת הפתולוגית אין שום הסבר למות המנוח כתוצאה מאגרוף ואין בסיס למוות ממצב רפואי".
בהחלטתו על מעצר עד תום ההליכים בחן השופט מלמד את העדויות השונות של מזרחי בתיק. בחקירתו הראשונה במשטרה, ב-24 בנובמבר 2022, הוא טען שכלל לא היה מעורב באירוע. "זה לא אני", אמר לחוקרת, "לא עשיתי כלום". הוא סיפר שמסר את האופנוע לחבר והוסיף: "אני לא יכול להגיד לך שם כי אני מפחד".
לדבריו הוא חלק את האופנוע עם שותף: "יש להם כאילו את המפתח של השער שלי, לא של הבית, של השער של החצר... ונכנסים, באים, לוקחים. אני לא יודע ספציפית מי נגע ומי לקח את האופנוע ואת מי תפסתם על האופנוע". הוא טען שהזהירו אותו "שאם אני אדבר יפגעו בי". לדבריו הוא יודע שהאופנוע קשור לאירוע אבל "אני מפחד באמת שאני אוכל משהו שהוא לא שלי".
1 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ז"ל והנאשם עדי מזרחי
(מתוך פייסבוק)
בחקירתו השנייה ב-26 בנובמבר הוא היה נסער, בכה, וקשר את עצמו לראשונה לאירוע. "אני לא רוצח, זה היה בטעות", אמר. לשאלת החוקר במה דקר את וולקוב ענה מזרחי: "זה היה משהו על האופנוע שתלשתי... זה לא היה סכין ושום כלום... לא תכננתי שזה יפגע בו בלב במיוחד". לדבריו הוא רק רצה לדחוף ולהפחיד את וולקוב, והוא מבין ש"החיים שלי הלכו".
הוא לא זכר היכן אותו חלק שלטענתו שבר מן האופנוע: "נתתי אותו לחבר, ל... זרקתי אותו פשוט, לא יודע איפה, ניפצתי אותו, זרקתי אותו... לא כיוונתי לכלום, רציתי שיזוז ממני, הוא היה קרוב אליי מאוד, אני מצטער".
באותה חקירה הוא סיפר כי ביקש מחבר שייקח ממנו את האופנוע: "ידעתי שהבן אדם מת ושיש סרטון ושבבית חולים קבעו מוות, ולא ידעתי כמה זה חמור... לא עשיתי תנועה של לדקור, אני פשוט רציתי להזיז אותו איכשהו, גם הוא עשה ככה עם הידיים".
בחקירתו השלישית אמר מזרחי שדקר את וולקוב עם כלי עבודה רגיל, "שאני פתוח איתו את הברגים". מאז, בכל החקירות הבאות הוא שמר על זכות השתיקה.
חברו העיד במשטרה וסיפר שמזרחי התקשר אליו וביקש שירכוש לו טלפון ו"משהו שמוריד צבע". לדבריו בשיחה נוספת שאל אותו: "איך עשית דבר כזה? מה, אתה סתום?". החבר העיד שהראה לו את הסרטון של האירוע ומזרחי אמר לו: "חושבים בכלל שזה מישהו ערבי, לא יודעים שזה אני, אין להם איך להגיע אליי".
בעדות שנגבתה מבת הזוג של וולקוב נכתב: "העדה מדגישה שלא ראתה את הלהב של כלי הדקירה, חשבה שאותו רוכב אופנוע פשוט דחף את יורי, נתן מכה. אבל כאשר רוכב האופנוע הזיז את ידו חזרה, כף ידו נפתחה קצת – ואז הבחינה העדה שאותו רוכב אופנוע מחזיק בידית רב צבעונית, ואז חשדה שאולי זאת לא הייתה סתם מכה, אלא דקירה".
היא אמרה: "הוא הביא דקירה של בן אדם שיודע לרצוח, יודע להביא כאלה מכות, יודע לעבוד עם נשק כזה. מדגישה כי בן אדם שלא רצח כבר - לא יוכל להביא מכה כזאת ישירות ללב".
פורסם לראשונה: 23:12, 17.02.24