משדר הבוקר של אולפן ynet

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עדי מזרחי, תושב חולון בן 23, בגין רצח יורי וולקוב לפני כחודש. העונש המרבי על העבירה הוא מאסר עולם, אבל אין חובת מאסר עולם. מזרחי נאשם גם באיומים, קשירת קשר לביצוע עוון, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט. רעייתו של המנוח, ילנה, ואחותו, אנה, יצאו מהאולם כשמזרחי הוכנס לדיון.
• לקריאת כתב האישום המלא - לחצו כאן

4 צפייה בגלריה
תיעודים חדשים מחקירת רצח יורי וולקוב ז"ל בחולון
תיעודים חדשים מחקירת רצח יורי וולקוב ז"ל בחולון
מזרחי ותיעוד מהרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
בני משפחתו של יורי וולקוב בבית המשפט: אישתו ילנה, בנו אלכסי, ביתו דריה ואחותו אנה
בני משפחתו של יורי וולקוב בבית המשפט: אישתו ילנה, בנו אלכסי, ביתו דריה ואחותו אנה
בני משפחתו של וולקוב בבית המשפט: אישתו ילנה, בנו אלכסיי, בתו דריה ואחותו אנה
(צילום: מוטי קמחי )
4 צפייה בגלריה
הגשת כתב האישום לעדי מזרחי
הגשת כתב האישום לעדי מזרחי
(צילום: מוטי קמחי )
הרצח שזעזע את המדינה והעלה לכותרות את סוגיית האלימות בכבישים התרחש בחולון ב-23 בנובמבר. וולקוב בן ה-52, שעבד בכוח עזר בחדר המיון בבית החולים איכילוב במשך כ-20 שנים והתגורר בבת ים, חצה במעבר חציה באור ירוק יחד עם רעייתו לנה באחד הרחובות המרכזיים בעיר.
על פי כתב האישום, מזרחי הגיע רכוב על קטנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום. משהבחינה ילנה כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, צילמה אותו באמצעות הטלפון הנייד וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר.
מזרחי, שהבחין שצולם על ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין המנוח במתרחש, הגיע למקום ושאל את מזרחי "מה קרה? מה קרה?". המנוח נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע.
בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עימו את המנוח בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום על קטנועו במהירות. בעקבות האירוע המנוח צעד מספר צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבת חולים תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב.


עוד נכתב באישום, שהוגש על ידי עורכי הדין כנרת כאהן מור ואביב בר אור, כי זמן קצר לאחר הימלטות מזרחי מהמקום, הוא פעל להשמדת הראיות. בין היתר, העלים את החפץ החד שעימו ביצע את הרצח. בקטנוע של מזרחי הותקנה מערכת ניווט שסייעה ללמוד על מסלול נסיעתו לפני הרצח, בזמן הרצח ואחריו.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום צוין כי "מסוכנותו הגבוהה של המשיב זועקת הן מביצוע הרצח עצמו, של אדם שעימו לא היה למשיב כל עימות פיזי או מילולי ממשי, והן ממעשיו של המשיב מיד לאחר הרצח עת החל לפעול בקור רוח להעלמת ראיות. מסוכנותו של המשיב נלמדת גם מהעובדה שנהג להסתיר חפץ חד בין בגדיו, ומאמירתו למכרו שהוא 'מת לדקור מישהו', דבר המלמד אף הוא על הלך נפשו של המשיב".
עו"ד כנרת קאהןעו"ד קאהן מורצילום: מוטי קמחי
עוד נכתב בבקשת המעצר כי "המשיב רצח את המנוח באמצע צומת סואן והומה אדם, באופן סתמי, ללא כל סיבה ממשית ומבלי שהמנוח עשה לו דבר, באופן המבטא התנכרות קשה וחמורה מצד המשיב לערך קדושת חיי האדם".
למזרחי יש עבר פלילי הכולל עבירה של דרישת רכוש באיומים שבגינה נידון לשישה חודשי עבודות שירות. את הרצח ביצע בעודו מרצה את העונש שהוטל עליו על עבירה קודמת.
הפרקליטות תטען במהלך המשפט כי מדובר ברצח בכוונה ולא באדישות, כי הדקירה הייתה בלב. העונש שהפרקליטות צפויה לבקש אם מזרחי יורשע בעבירת רצח בכוונה הוא יותר מ-20 שנות מאסר.
עורכת דינו של מזרחי, אורית חיון, ביקשה מהשופט דחייה בדיון ללימוד הראיות. היא טענה כי ההודאה נגבתה ממזרחי באמצעים פסולים, אך לא פירטה. בהודאתו באשמה פירט מזרחי והדגים איך ביצע את הרצח. אחר כך החל לשמור על זכות השתיקה. השופט שמואל מלמד אמר כי "קיים ניצוץ ראייתי לאור הודאתו ברצח".
עורכת הדין אורית חיוןעו"ד חיוןצילום: ז'אן כהן
עו"ד אייל בסרגליקעו"ד בסרגליקצילום: מוטי קמחי
עו"ד אייל בסרגליק המייצג את משפחת וולקוב מסר כי "חלק אחד של ההליך תם - הגשת כתב אישום חמור על ידי הפרקליטות נגד עדי מזרחי, אולם לא נשלם. לא נסתפק בפחות מהרשעה ברצח בנסיבות מחמירות בכוונה שיוביל למאסר עולם ללא קציבת חנינה לרוצח האכזר שרצח את ראש המשפחה יורי, השאיר ילדים כולל ילדה בת 13 בהלם ובהרס מוחלט, על לא עוול בכפם".
4 צפייה בגלריה
יורי וולקוב וזירת הרצח
יורי וולקוב וזירת הרצח
יורי וולקוב וזירת הרצח
(צילום: טל שחר, מתוך פייסבוק)
אתמול הודיעה המשטרה כי פיענחה באופן סופי את הרצח. את החקירה הובילו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, ובהודעת המשטרה נמסר כי הם שחזרו את מהלכי העלמת הראיות שנקטו מזרחי ומקורביו. מהחקירה עלה כי לאחר הדקירה נסע מזרחי דרך איילון דרום ליישוב אזור כדי לגבות חוב מאדם שהיה חייב לו כסף. משם הגיע ליפו לפגוש חבר ולאחר מכן שב הביתה. רק אז, על פי ההערכה, הוא הבין מהדיווחים בתקשורת כי האדם שאותו דקר מת מפצעיו.
תוך דקות הגיע אל ביתו של מזרחי חברו תושב יפו, ועזב את המקום, ולאחר מכן יצאו לבית של אותו חבר ביפו מזרחי ובת זוגו. המטרה, על פי החשד, הייתה לבקש סיוע להיפטר מהקטנוע ששימש אותו בזמן הדקירה. חבר אחר של החשוד התבקש לסייע לו בקניית מכשיר סלולרי חדש והבאת טרפנטין לביתו כדי למחוק סימנים ייחודיים בקטנוע.
בשעות הבוקר, שעות ספורות לאחר הרצח, ובתום מאמץ מודיעיני נרחב, נערכו כוחות מבצעיים של הימ"ר בקרבת ביתו של מזרחי, ברחוב יטבתה בחולון. סמוך לשעה 16:00, נצפה מזרחי יוצא מהבית, דוחף החוצה מהחצר את קטנועו, מניע אותו, מניח קסדה על המושב ושב בחזרה אל תוך הבית. הוחלט בפיקוד הימ"ר לעצור את שני החשודים עם הקטנוע ולהיכנס למעצר בביתו של מזרחי. במהלך המעצר כלבתו של מזרחי מגזע מסוכן נשכה שני בלשים, והם נאלצו לירות לעברה ולפצוע אותה, כשאחד מנתזי הירי שרט קלות את בת זוגו של מזרחי.