שתי פגישות עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אחת מהן בבית, ומפגשים עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, אנשי מחאת בלפור - וגם השתתפות בסרט דוקומנטרי: אלו רק חלק מהפגישות שעולות מיומנו של השר אלי אבידר, שהגיע לידי ynet ומתפרסם הערב (יום א') לראשונה.
• ליומן המלא של השר אבידר - לחצו כאן
3 צפייה בגלריה
אלי אבידר ואהוד ברק
אלי אבידר ואהוד ברק
השר אלי אבידר ורה"מ לשעבר אהוד ברק
(צילום: מוטי קמחי, עמית שעל)
אבידר, חבר מפלגת ישראל ביתנו, התמנה באוגוסט האחרון לשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה, כחודשיים אחרי כינון הממשלה - כחלק מהמאמצים של ראשי הקואליציה לפתור את המשבר שהתגלע בינו לבין יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן. עם כינון הממשלה ביוני, נזכיר, אבידר סירב להתמנות לתפקיד שהוצע לו אז, ולא התחייב לשמור על המשמעת הקואליציונית ולהצביע יחד עם הממשלה בכנסת, שם זקוקה הקואליציה הצרה לכל קול.
לשר ללא תיק המתנה אבידר חרף הצהרות שונות של בכירי הממשלה נגד מינוי שרים שכאלו. הוא עצמו הגיב אז על הביקורת שהוטחה על המהלך באומרו: "אני לא נכנס כדי לקבל תפקיד שר. אני נכנס כדי לעזור לממשלה להחזיק מעמד. אם הייתי רוצה לקבל שר יכולתי להיות שר בלי סמכויות אצל ליברמן. הכוונה להיכנס ולחזק את הממשלה בתוך מנעד העולמות שאני יודע לעבוד בהם".
כעת, כאמור, מתפרסם לראשונה מאז שהושבע לתפקידו היומן האישי של השר אבידר, שסמכויותיו מוגדרות על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט. בין הפגישות המתוארות ביומן כאלו העוסקות ב"תוכנית 2030" שעליה הופקד, להתמודדות עם הפשע המאורגן והחלשת חמאס, פיתוח הפריפריה והבאת מיליון עולים חדשים.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
רה"מ בנט. עימות עם אבידר סביב משבר הקורונה
(צילום: רויטרס)
לאחרונה פורסם כי בין אבידר לבנט שורר מתח על רקע התנגדותו הגורפת של אבידר למהלכים מחמירים במלחמה נגד נגיף הקורונה – המתיחות הזו התגלעה בפומבי באחת מישיבות הממשלה שבה אושרה באופן זמני החזרת איכוני שב"כ, מהלך שבוטל בהמשך. עם זאת, יומנו של אבידר מפרט שתי פגישות שהתקיימו לאחרונה עם בנט ושתיים עם מזכיר הממשלה שלום שלמה, ככל הנראה כדי לטפל ביחסים העדינים שבין אבידר לממשלה הנוכחית – שבה עדיין לא נמצא לו תפקיד שמספק אותו.
מהיומן עולה כי יום לאחר השבעתו לתפקיד שר, שנערכה ב-3 באוגוסט, קיים אבידר שיחת ועידה ליעדיה של "תוכנית 2030" שעליה הופקד במסגרת סמכויותיו בממשלה. ב-6 באוגוסט ערך אבידר ריאיון לתקשורת, ויום לאחר מכן נכח באירוע פרטי.
לצד השתתפות בישיבות הממשלה, מהיומן עולה כי אבידר מקיים גם פגישות עבודה במשרד ראש הממשלה. אחרי פגישה שכזו ב-9 באוגוסט, בלו"ז שלו צוין כי צפה בהצגה "חמש דקות מאוחרות". לאחר מכן באותו יום קיים שיחת ועידה נוספת בנושא "תוכנית 2030". יום לאחר מכן השתתף בטקס פרידה ממנהל ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ולאחר מכן קיים דיון אסטרטגי במשרדו, ריאיון לתקשורת וישיבת צוות.

ב-11 באוגוסט מתוארת ביומן שיחת ועידה שקיים אבידר בנוגע למדיניות התקשורת במשרדו, ולאחר מכן קיים פגישה עם הפעיל החברתי יואל מרשק. בהמשך היום קיים גם פגישות עם עיתונאים. יום לאחר מכן נפגש, בין היתר, עם ח"כ אחמד טיבי. ב-14 באוגוסט קיים אבידר מפגש עם ראש מפלגתו ליברמן, ועם הח"כ לשעבר והמשפטן דורון שמואלי. זאת כאמור על רקע היחסים המתוחים מאוד בין אבידר לליברמן.
יומיים לאחר מכן נפגש אבידר עם מזכיר הממשלה שלום שלמה, עם אפרים כהנא ועם רועי פלג, מהפעילים הבולטים במחאת הצוללות נגד בנימין נתניהו. ב-19 באוגוסט קיים אבידר פגישה עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בנושאים מדיניים – אולם ההערכה היא שגם נושאים פוליטיים עלו בפגישה. מאוחר יותר קיים פגישה עם בנט וערך שיחת צוות ללשכתו.
גם עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אבידר נפגש כאמור, ב-22 באוגוסט. למחרת הוא ערך מפגש בלשכה המשפטית במשרד רה"מ ועם היועצת המשפטית שלומית ברנע.
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט
גדי איזנקוט
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. שתי פגישות מתוארות ביומן של אבידר
(צילום: יאיר שגיא)
יום לאחר מכן נפגש עם ממלא מקום יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל. ב-25 באוגוסט קיים מסיבת עיתונאים בערבית והגיע לביקור ניחומים בסוכת האבלים של ח"כ לשעבר סעיד אלחרומי מרע"מ, שהלך לעולמו אחרי שלקה בהתקף לב. באותו יום נפגש עם ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ). ב-30 באוגוסט ניחם את ח"כ דוד ביטן (הליכוד) על מות אביו וב-4 באוקטובר ערך פגישה עם האלוף במיל' עמוס ידלין, לקראת נסיעה שערך לאבו דאבי.
יום לאחר מכן נפגש עם היועץ האסטרטגי רונן צור. ב-6 באוקטובר, ואחרי שיחה שכבר התקיימה בין השניים, נפגש אבידר עם איזנקוט בביתו שבשורש – משם הוא מנהל את ענייני משרדו. ב-18 באוקטובר מילא אבידר את הצהרת ההון שלו ויום לאחר מכן נפגש עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, בלשכתו של לפיד בכנסת. למחרת לקח חלק בצילומים לסרט דוקומנטרי.