שעות ספורות אחרי תחילת התקיפה הרוסית באוקראינה התראיין הבוקר (חמישי) לאולפן ynet אנטולי, חייל צבא אוקראינה שהיה בין הנפגעים הראשונים בקרבות באזור לוהנסק שבמזרח המדינה. ממיטתו בבית החולים, עם יד שמאל מרוסקת, סיפר מפקד המוצב בחזית המזרחית שהוא וחבריו קיוו עד הרגע האחרון שהמלחמה תימנע. לפני כשבוע וחצי הוא התראיין לשליח ynet ו"ידיעות אחרונות" באוקראינה, רון בן ישי, בקו העמדות של הצבא האוקראיני בכפר זלטויה.
לדברי אנטולי, המתקפה הרוסית הבוקר הייתה משולבת מהאוויר ומהקרקע, ושהפגזים ניחתו עליהם "מכל הכיוונים". הוא הדגיש כי אף שהחיילים האוקראינים היו ערוכים לכל תרחיש, פלישה כה נרחבת למדינת ענק כמו אוקראינה תעלה במחיר יקר של קורבנות.
על ההכרזה על משטר צבאי באוקראינה הסביר אנטולי כי מדובר במהלך בעל השפעה משמעותית על היום-יום של אזרחי אוקראינה: המבוגרים לא יוכלו לצאת לעבודה, מערכות החינוך מושבתות ורק השירותים החיוניים מתפקדים.
אנטולי לפני שבוע וחצי, בראיון ל-ynet בקו המוצבים:

3 צפייה בגלריה
רון בן ישי מדווח מגדוד הסוס הדוהר במזרח אוקראינה 300 מטר מעמדות הרוסים
רון בן ישי מדווח מגדוד הסוס הדוהר במזרח אוקראינה 300 מטר מעמדות הרוסים
אנטולי, בשבוע שעבר והיום בראיון לאולפן ynet. "מרגיש יחסית טוב"
(צילום: נדב אבס)
לדבריו חרף מצבה הקשה של היד שלו הוא מרגיש יחסית טוב. הוא ציין שלא יוכל לחזור לשירות לפחות חצי שנה. על אירועי הבוקר הוא סיפר ברוגע והוסיף שעדכן את משפחתו, ששמעה עוד קודם שנפגע אך לא ידעה מה מצבו. לדבריו אשתו כעסה עליו שהוא לא הודיע לה באופן ראשון ואישי על הפציעה.
בינתיים המתקפה הרוסית בעומק אוקראינה מתרחבת ומגיעים גם דיווחים על הרוגים ראשונים. שעות אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח את צבאו לתקוף בקייב, חרקוב ושורה של ערים אחרות, דיווחה הממשלה האוקראינית על שמונה הרוגים ותשעה פצועים מאש הכוחות הרוסיים. כמה מהקורבנות נהרגו בברוברי שבאזור קייב, ואדם אחד נהרג בעיר אומן.
שעות אחרי תחילת המתקפה דיווח צבא אוקראינה כי הפגזות נרשמות גם בעיר לבוב שבמערב המדינה, ופיצוצים נשמעו גם במריופול שבדרומה. משרד ההגנה האוקראיני טען מצדו כי גם הכוחות הרוסיים סופגים אבדות, ומסר כי צבא אוקראינה נלחם "בכבוד" בתוקפים הרוסים.



נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שפרסם בשעות האחרונות כמה הצהרות מיוחדות, ממשיך לקרוא לאזרחי אוקראינה לשמור על קור רוח ולהימנע מפאניקה. הבוקר שב והפציר במערב שלא להסתפק בסנקציות חריפות על מקורבים לפוטין ועל מוסדות רוסיים – אלא להטיל סנקציות ישירות על פוטין עצמו. בעבר הזהירה רוסיה כי מעשה כזה ייחשב מבחינתה לניתוק היחסים של מדינות במערב עם מוסקבה. לפני הצהריים קרא זלנסקי לעולם למהר ולספק לארצו "סיוע הגנתי", והכריז כי אוקראינה מנתקת את היחסים עם רוסיה. הוא הודיע גם כי ממשלתו תחלק נשק לכל אזרח שירצה בכך, כדי שיוכל להצטרף למאמץ המלחמתי. קודם לכן כבר קרא משרד ההגנה בקייב לכל אזרח אוקראיני שמוכן ומסוגל להחזיק נשק – להצטרף לכוחות המזוינים.
מעט לפני השעה 11:00 (שעון ישראל) טען הצבא האוקראיני כי הרג במזרח אוקראינה כ-50 רוסים והפיל שישה מטוסים של צבא רוסיה, אולם לטענה הזו אין אישוש. קודם לכן כבר הספיק משרד ההגנה הרוסי להכחיש טענות של אוקראינה כי הפילה כלי טיס רוסיים. לדברי מוסקבה, כוחותיה הצליחו לנטרל בסיסי אוויר ומערכות הגנה אוויריות של צבא אוקראינה.
מנגד הודתה קייב כי המורדים הפרו-רוסים במחוז לוהנסק הצליחו לכבוש שם שתי עיירות שהיו עד כה בחזקתה של ממשלת אוקראינה. המורדים, נזכיר, שלטו ערב המתקפה רק בחלק משטחם של מחוזות לוהנסק ודונייצק שבמחוז דונבאס, והם חותרים – בעידוד רוסיה – להשתלט על שטחים נוספים באזור. לדברי המורדים בלוהנסק, הם עצמם הפילו הבוקר שני מטוסים אוקראיניים באזור שליטתם.