פרשת אונס בת ה-17 בגבעת זאב: המשטרה הגישה בצהריים (יום חמישי) הצהרת תובע בדבר כוונתה להגיש כתב אישום נגד נועם יצחק מנחם (18) ושני החשודים הקטינים הנוספים (17 ו-15). בינתיים, בית המשפט השלום בירושלים האריך היום בחמישה ימים נוספים את מעצרם.
לחשוד נועם יצחק מנחם מיוחסות עבירות אינוס ושיבוש הליכי משפט. לחשוד בן ה-17 מיוחסת מעורבות בביצוע האונס בכוח, ולפי החשד הוא גם ניסה לשבש עם מנחם את החקירה ולהפיל אחריות על הקטין בן ה-15 - שלו מיוחסת תקיפה וסיוע לאונס. בפרקליטות יבחנו בחמישה הימים הקרובים את החומרים ויחליטו על הסעיפים הסופיים שבגינם יוגש כתב האישום, והאם להאשים את המעורבים גם בהפצת הסרטונים מהאונס.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
הארכת מעצר לחשוד באונס בת 17
נועם יצחק מנחם בהארכת המעצר
(צילום: יואב דודקביץ)
לפי החשד, האונס התרחש אחרי מסיבת יום הולדת שהתקיימה במסעדה שבה עובדת המתלוננת. היא התלוננה על כך שהחשודים ביצעו בה מעשה סדום ומעשים מגונים, תוך שמנחם לפי החשד מקיים עמה יחסי מין ללא הסכמתה. בשלב כלשהו הקטין בן ה-15 אף חנק אותה והכריח אותה להמשיך את המעשים עם האחרים. המתלוננת אמרה שבתחילה לא אמרה דבר, אך כשהשלושה המשיכו במעשים היא דחפה את בן ה-17. לפי החשד, בזמן האקט נכנסו צעירים נוספים שמספרם לא ידוע, שצילמו את האונס ולאחר מכן ניסו לשבש את החקירה. לפי המשטרה, החשודים הפלילו האחד את השני, ומחזיקים סרטונים שמתעדים את המעשים.
שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג החליט להאריך את מעצרם של החשודים בחמישה ימים וכתב בהחלטתו כי "חומרי החקירה שנוספו בימים האחרונים מניחים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים".
עו"ד אריאל עטרי שמייצג את מנחם אמר בדיון: "המחלוקת כאן היא קונקרטית בעניין להסכמת המתלוננת. המקרה הזה שונה מכיוון שאין מחלוקת שלא זו בלבד שהמתלוננת נתנה את הסכמתה, אלא יזמה את האינטראקציה. היא הובילה את מרשי למקום שבו הדברים אירעו. הצגתי לבית המשפט סרטון שבו נראים החשוד והמתלוננת רוקדים יחד במסיבה לפני האירוע. האירוע עצמו נמשך חצי שעה שבמהלכה המתלוננת נמצאת 40 מטרים ממקום עבודתה, שממנו יצאה באמצע משמרת. הובא בפני בית המשפט גם הסרטון שבו המתלוננת לא נראית כאחת שלא מעוניינת ביחסי המין".