2 צפייה בגלריה
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די
האחיות רינה ומאיה די
(באדיבות המשפחה)
מאיה ורינה די, תושבות אפרת, הן האחיות שנרצחו בפיגוע שלשום בבקעת הירדן. כך הותר אמש (שבת) לפרסום. מאיה (20) ואחותה רינה (16) עלו מאנגליה עם המשפחה כשהן היו ילדות. בבית החולים הדסה עין כרם ממשיכים הרופאים להילחם על חייה של האם לאה (לוסי) שנפצעה שלשום באורח אנוש בפיגוע הירי בבקעה. האם מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שאתמול בלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף. משפחתה שוהה לצידה, ובבית כנסת באפרת התפללו לרפואתה.
בהתייחסות ראשונה אחרי הפיגוע, קישר האב ליאו די להפגנות נגד המהפכה המשפטית: "אנחנו עצובים על המתיחות הפוליטית הנוכחית בישראל שנגרמה עקב אובדן אמון בממשלה הציונית-דתית הראשונה. יש אנשים שחושבים שממשלה דתית תכפה את אורח החיים של המיעוט ותהפוך לטוטליטרית. אבל זו לא הסכנה בישראל, שבה יהודים דתיים מאמינים באיזון בין אהבה לצדק". בזמן שהמצוד אחר המחבלים נמשך, הוסיף האב ששכל את בנותיו ושאשתו במצב אנוש: "אנחנו עצמנו חשנו חיבוק אוהב מיהודים בישראל ובעולם, ובטוחים שהצדק ייעשה".



"בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחת די מאפרת על רצח שתי האחיות הנפלאות, רינה ומאי זכרן לברכה, בפיגוע הקשה בבקעה", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ברגעים אלה אם המשפחה נאבקת על חייה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה, וכולנו שולחים תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזאת ברגע יגונה הקשה. כוחותינו פועלים בשטח במרדף חם אחרי המחבלים. זו רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן, שאנחנו נבוא איתם חשבון כפי שבאנו חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל, בחודשים האחרונים".
מאיה די ז"ל למדה באולפנת נווה חנה ולאחר מכן במדרשת לינדבאום בלוד. היא עשתה שירות לאומי במדרשית אמית קמה בירוחם, ותלמידות מכיתה ט' שאותן הדריכה, כמו גם אנשי הצוות החינוכי במדרשית, המומים ממותה. המורה לורין אלנקווה, מובילת חברה וחיבורים, סיפרה כי מאיה הייתה מלאת אנרגיות של עשייה, שהקשר האישי מול הבנות היה לה משמעותי מאוד ושרוב השעות שלה היו פרטניות לסיוע לתלמידות.
2 צפייה בגלריה
הרכב בזירת הפיגוע
הרכב בזירת הפיגוע
הרכב בזירת הפיגוע
(צילום: יאיר שגיא)
"הייתה בה, באופן בולט ומיוחד, הכרת הטוב גדולה מאוד כלפי כל תחנה בחייה", סיפרה המורה לורין. "היא אהבה את המקומות שמהם היא מגיעה, הם הסבו לה גאווה גדולה. היא אהבה מאוד את המשפחה, את אפרת, את האולפנה שלה ואת השנה במדרשה. על כל מקום כזה היא הייתה מדברת בחיוך גדול. מאיה הובילה את קבוצת תיקון עולם בקמה והתמקדה בעולם המוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים, ועשתה זאת עם הרבה אהבה ולב גדול".
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק ספדה למאיה: "היד האכזרית שגדעה את חייה גדעה גם שפע של תרומה לחברה ולקהילה בה שירתה, ומאמץ בלתי פוסק להרבות טוב ואור בכל רגע ובכל מקום. כשרה האחראית על השירות הלאומי, אני מצדיעה למאיה על תרומתה ומבטיחה להמשיך בדרכה ולהנציח את זכרה. הלב דואב, בוכה ומצדיע להורים שגידלו בנות כאלה, לעם שאלה בנותיו".
המשפחה מאפרת הייתה בדרכה לטיול משפחתי בשתי מכוניות. ברכב אחד נסעו האם שנפצעה אנושות בפיגוע יחד עם שתי הבנות שנרצחו, וברכב אחר, שנסע לפניהן, נסע אב המשפחה עם שני ילדים נוספים. על הפיגוע שמע האב בדיווחים בתקשורת - ואז הוא ביצע פניית פרסה וחזר לזירה, שם פגש אנשי ביטחון שבישרו לו את הבשורה הקשה.



ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר שלשום כי "מדובר במשפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת. תוך זמן קצר היא יצרה קשרים חברתיים, השתלבה בחיי הקהילה והייתה מעורבת באופן פעיל במערכת החינוך. כלל גופי המועצה מגויסים למען המשפחה והמעגל הקרוב". במועצה המקומית אפרת מלווים צוותי החוסן, הרווחה, השירות הפסיכולוגי והחינוך את בני הנוער במועצה ונותנים מענה גם להורים.
נתניהו קיים שלשום הערכת מצב בזירת פיגוע הירי ביחד עם שר הביטחון יואב גלנט, והשניים מסרו בסיומה הצהרה משותפת. "מחבלים שפלים ומוגי לב רצחו שתי אחיות צעירות, בנות משפחה יקרה מאפרת", אמר נתניהו. "זו רק שאלה של זמן עד שאנחנו נבוא איתם חשבון".
פורסם לראשונה: 15:49, 08.04.23