7 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
(צילום: מוטי קמחי, רענן בן צור)
לאחר ההכרזה על רפורמת הבדיקות של שר הבריאות ניצן הורוביץ בשבוע שעבר נראה שלא רק מוקדי האנטיגן לא עומדים בעומס הכבד, אלא גם מוקדי המידע והשירות של משרד הבריאות.
מבדיקת ynet עולה כי בשעות האחרונות לא ניתן להשיג את המענה הטלפוני של המשרד - והשיחות מתנתקות לאחר מספר שניות. גם פנייה למוקד הוואטסאפ נענה באמצעות בוט (מענה אוטומטי) וכאשר מבקשים לעבור לנציג מתקבלת ההודעה "הנך מועבר לנציג, אנו מתנצלים מראש על זמני ההמתנה" – ולאחר מכן דבר לא קורה.
7 צפייה בגלריה
השיחה משרד הבריאות
השיחה משרד הבריאות
המתנה של שעות
"ניסיתי להתקשר למוקד של משרד הבריאות לצורך בירור על תו ירוק לילדים", מספר איתי, אב לילדים שזכאים לתו ירוק שניסה ללא הצלחה להשיג את המוקד, ופנה בנושא למייל האדום של ynet.
"ניסיתי היום להתקשר למוקד ארבע פעמים ובכל פעם חיכיתי כמעט שעה ונותקתי", סיפר. "עכשיו בכלל אי אפשר להתקשר ובוואטסאפ נכתב שהמענה סגור ושיש לפנות למוקד הטלפוני, אז אין בעצם עם מי לדבר. לילדים שלי מגיע כעת תו ירוק אך הוא לא הגיע אליהם. אני לא יודע מה לעשות. צריך להוסיף כוח אדם, ואני בינתיים מחכה לפתרון".
ממטה ההסברה למאבק בקורונה נמסר כי "מוקד 'קול הבריאות' של משרד הבריאות מקבל בימים אלה כ-45 אלף שיחות ביום, מה שבהחלט יוצר עומס כבד".

עומסים בבדיקות - והתחזית של פרופ' סגל

מלבד פניות בנוגע להנפקת התו הירוק, רבים פונים למשרד הבריאות גם בנושא מתווה הבדיקות החדש - שרבים מתקשים להבינו. "יש בלגן, אף אחד לא יודע מה קורה", אמר המסעדן מאיר מיכה בריאיון לאולפן ynet. "כל בן אדם צריך לדאוג לעצמו. ואם לא נשמור על זה יהיה בלגן. אנחנו לא רוצים סגרים, אנחנו כבעלי עסקים מפחדים מעוד סגר".

7 צפייה בגלריה
תור בחדרה לבדירות קורונה
תור בחדרה לבדירות קורונה
תור לבדיקות קורונה בחדרה
(צילום: אלעד גרשגורן)
7 צפייה בגלריה
תור לבדיקות קורונה בבאר שבע
תור לבדיקות קורונה בבאר שבע
עומס גם בבאר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
7 צפייה בגלריה
תור לבדיקות קורונה בחולון
תור לבדיקות קורונה בחולון
תור ארוך בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
7 צפייה בגלריה
תור לבדיקות קורונה בירושלים
תור לבדיקות קורונה בירושלים
ובירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')

כמו בשבוע שעבר, גם היום נרשמו תורי ענק בחלק ממוקדי הבדיקות - ובין היתר בזה שבעין יעל בירושלים שם ההמתנה עמדה על יותר משלוש שעות - ומחסור של בדיקות ביתיות בחלק מהפארמים. בעקבות זאת הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה כי פרט לאישור לרשתות שיווק למכור בדיקות ביתיות, יחולקו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה חינם לילדי הגנים, לתלמידי בתי הספר היסודיים וכן לצוותי ההוראה.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, פנתה למנהלים ולעובדי ההוראה ואמרה להם כי לצד חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות לכל עובדי ההוראה ובכל שלבי הגיל, מסתמן שבבתי הספר היסודיים נאמן הקורונה יערוך את הבדיקות בכניסה לבית הספר או יחלק לעובד ההוראה לצורך ביצוע עצמי.
גלעד כהן השתתף בהכנת הכתבה