המשטרה עצרה הבוקר (יום ראשון) בן 26 מאילת בחשד שסחט באיומים את בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, שחשוד בעבירות מין ומרמה. חוגג שהה במעצר 29 ימים ושוחרר בחודש שעבר - ולאחר שחרורו התלונן במשטרה על כך שנסחט באיומים.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג משתחרר למעצר בית מלהב 433
משה חוגג משתחרר למעצר בית מלהב 433
משה חוגג בעת שחרורו למעצר בית
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל, עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
המגדלים בהם נמצאת דירת היוקרה
(צילום: טל שחר)
בהודעת המשטרה נכתב כי "המשטרה פתחה לפני כחודש בחקירה עם קבלת תלונה בגין סחיטה באיומים נגד גבר מת"א לפיה המתלונן קיבל הודעות מאיימות שאם לא יפקיד כסף יפורסמו עליו פרטים אישיים".
בתלונתו למשטרה, שהוגשה יומיים אחרי ששוחרר למעצר בית, טען חוגג כי במסגרת הסחיטה הוא נדרש להעביר כספים - אחרת יופצו תמונות שלו.
חוגג נעצר במסגרת פרשת "המשחק הגדול", שבה נחשד בשורת עבירות מין ובהונאה כלכלית במטבעות קריפטוגרפיים. לפני שחרורו טענו גורמים בחקירה שהחשדות נגדו מתחזקים, אך מקורבים אליו ממשיכים לטעון כי "לא היה דבר לא-חוקי במעשיו".

כדי להשתחרר חוגג הפקיד ערבויות אישיות וצד ג' שסכומן מגיע לכ-70 מיליון שקל. גורם בכיר ביחידת להב 433 אמר לפני שחרורו של חוגג כי השחרור היה צפוי כבר זמן מה ואין הדבר מצביע על קשיים בחקירה - אף שהודה שהיא מורכבת למדי. הגורם ציין כי זוהי הפעם הראשונה שנחקרת בישראל פרשת הונאה בתחום מטבעות הקריפטו, והחוקרים נאלצו ללמוד תוך כדי החקירה את התחום.
גם בחקירת עבירות המין המשטרה נתקלה בלא מעט אתגרים: חוגג חשוד שפנה לגורמים אחרים כדי שיאתרו עבורו נשים ברשת - ועל כך מייחסים לו עבירת שידול לסרסרות. כמו כן, הוא חשוד ששילם לנשים צעירות לפגישות שנעו בין שעה ליומיים, תוך שניצל את מצוקתן. חוקרי המשטרה הגיעו לעשרות נשים. חלק מהעדויות הוסרו מאחר שנחשבו ליחסים בהסכמה, אך לפי המשטרה נגבו 12 עדויות מנשים שונות שנפגעו - אך הן עדיין מסרבות להתלונן. עם זאת, אם יוגש כתב אישום, ניתן יהיה לזמן אותן להעיד.
פרשת "המשחק הגדול" החלה כחקירה סמויה בתחום הכלכלי, בחשד להונאה בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך במהלכה עלו אותן חשדות לעבירות מין וב-ynet נחשף שבין היתר נתפסו סרטונים שצולמו בדירת יוקרה בתל אביב. לפי גורם משטרתי, גל המעצרים שבוצע לפני כחודש, ובו נעצרו חלק מהחשודים בפרשה, נעשה כיוון שככל הנראה הם תכננו להימלט מהארץ. ההערכה היא שיידרשו עוד חודשים לסיום החקירה ולהעברת החומרים לפרקליטות.

הצרות של חוגג נמשכות

בינתיים, הבוקר התברר כי הצרות של חוגג נמשכות: חברת אינבסט דוט קום (ישראל) שהייתה בשליטתו ושבפברואר שעבר ניתן כנגדה צו פירוק, הגישה ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשת נושה למתן צו לפתיחת הליכים כנגד חברת האם שלה, IDC Investdotcom קפריסין, שלטענתה חוגג הוא בעל השליטה בה בפועל. במסגרת הבקשה, נטען כי אינבסט דוט קום ישראל היא נושה של החברה האם שלה IDC קפריסין בשל חוב של כ-6.1 מיליון שקל. זאת, מכוח הסכם שירותים שנכרת בין שתי החברות.
הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד אסף שמרת בתפקידו כנאמן ליישום הליכי חדלות פירעון של חברת אינבסט דוט קום (ישראל). החברה עסקה בפיתוח טכנולוגיה של פלטפורמה לזירת מסחר בפורקס ובמטבעות דיגיטליים. "על אף פניות החברה אשר מצויה עצמה בהליכי חדלות פירעון, IDC קפריסין ובעל השליטה בה משה חוגג נמנעת מפירעון חובה לאינבסט דוט קום", טוענת אינבסט דוט קום (ישראל) באמצעות עוה"ד ליאור דגן ולירון ליברמן.
עוד נטען כי חברת IDC קפריסין היא חברת אחזקות, המחזיקה במספר חברות המהוות את קבוצת IDC, העוסקות בין השאר בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ובפלטפורמות מסחר במטבעות קריפטוגרפיים, וכי אינבסט דוט קום ישראל העניקה ל-IDC קפריסין שירותי פיתוח, ניהול ואדמינרסטרציה.
"מי שניהל, יזם ושלט בפועל בנכסי ובפעילות IDC קפריסין ואינבסט דוט קום ישראל הוא משה חוגג. חוגג רשום כדירקטור באינבסט דוט קום. בנוסף, בעבר חוגג כיהן גם כדירקטור ויו"ר הדירקטוריון ב-IDC קפריסין. אולם, במסגרת ניסיונו של חוגג לחמוק מהליכי פירוק שננקטו נגד IDC קפריסין בעבר, ביטל חוגג את רישומו הפורמלי כדירקטור ויו"ר ב-IDC קפריסין. אלא שגם לאחר הסרת הרישום הפורמלי חוגג נותר דירקטור ובעל השליטה בפועל ב-IDC קפריסין, המייצג אותה ומנהל את פעילותה. אחזקות חוגג ב-IDC קפריסין הן באמצעות חברת סינגולריטים אשר הינה קרן השקעות", נטען.
מהבקשה עולה כי לחוגג יש הסתייגויות מהטענות בבקשה. את חוגג מייצג בהליך בקשת הפירוק נגד IDC עו"ד אשי אנגלמן ממשרד גולדפרב זליגמן. הדובר של משה חוגג בחר שלא להגיב.