החקירה שהחלה ככלכלית, הולכת ומתקדמת דווקא בחלקה האחר - עבירות המוסר: המשטרה שחררה הבוקר (יום ה') ממעצר באופן מפתיע שניים מהאנשים הכי קרובים לאיש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, שנעצרו בפרשת "המשחק הגדול". כך נודע ל-ynet. השניים, שנעצרו לפני 10 ימים, נחשדו בניהול מאות מיליוני דולרים של החברות של חוגג, ואמורים היו לשהות במעצר עד לשבוע הבא.
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם, טל שחר)
שחרורם של השניים סוכם בין עורך דינם עדי כרמלי לבין נציגי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בין היתר מאחר שהמשטרה חשפה בפניהם כי יש בידיה עד מדינה, שדבר גיוסו נחשף ב-ynet. מלבד זאת, החשודים גילו כי המשטרה חשפה את הדירה הסודית שבה לפי החשד בוצעו עבירות מין ועבירות סמים.
אותה דירה יוקרתית, כך עולה מממצאי המשטרה, הוחזקה על-ידי אחת מהחברות שבבעלות חוגג והושכרה בכ-15 אלף דולר בכל חודש. הדירה נמצאת בקומה העליונה של אחד המגדלים בשכונת היוקרה פארק צמרת בתל אביב, משתרעת על שלוש קומות ויש בה גם בריכת שחייה. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי הדירה הייתה "זמינה" לכל המעגל שסבב את חוגג.
6 צפייה בגלריה
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
(צילום: טל שחר)
אתמול נחשף ב-ynet כי חוקרי הפרשה מחזיקים בידיהם עשרות סרטוני וידאו של צעירות ודוגמניות בדירה, ובהם הן נראות בין השאר בזמן שהן מקיימות יחסי מין וצורכות סמים בדירה. ראיית הזהב נמסרה למשטרה על ידי אחד המעורבים בפרשה, והיא לא קשורה לחשדות לעבירות הכלכליות ותרגילי ההונאה לכאורה של משקיעים – אלא דווקא לחלק של פרשיית המין בתיק. בידי החוקרים מצויים סרטונים באורך שעות רבות, שתועדו ככל הנראה באמצעות מצלמות נסתרות שהותקנו בדירה בתל אביב ובה התארחו צעירות רבות על ידי גורמים שונים מסביבתו של חוגג. הנשים טוענות כי לא ידעו שצולמו.
גורם המעורה בפרטי החקירה אמר אתמול כי לעיתים באותו יום ביקרו בדירה אנשים שונים. הסרטונים שקיומם נחשף בפני כמה מהחשודים, כך הוא אמר, "הותירו אותם בהלם".

6 צפייה בגלריה
חוקרי יאחה מגיעים לבית המשפט השלום ראשון לציון
חוקרי יאחה מגיעים לבית המשפט השלום ראשון לציון
חוקרי יאח"ה מגיעים לבית המשפט
6 צפייה בגלריה
פרשת המשחק הגדול הארכת מעצר למשה חוגג
פרשת המשחק הגדול הארכת מעצר למשה חוגג
(צילום: מוטי קמחי)
חוגג נחשד בין היתר בעבירות של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים, מתן אלכוהול לקטינים ועבירות מין. יחד עמו נעצרו שבעה חשודים אחרים, כולל השניים ששוחררו הבוקר, וזאת בגין עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.
בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרו של חוגג בשבוע. לאחר הדיון אמרו סנגוריו, עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור: "אנו בטוחים שבסיומה של החקירה תוכח חפותו של מרשנו ולפיכך ועל מנת לאפשר למשטרה להגיע לחקר האמת, הסכמנו לבקשה להאריך את המעצר בשבעה ימים נוספים. משה חוגג משתף פעולה באופן מלא עם חוקריו, בטוח בחפותו ונתמך על ידי רעייתו ובני משפחתו. בימים האחרונים אנו עדים להמשך פרסומים שקריים שמקורם בבעלי אינטרסים, ואנו ממליצים לתת למשטרה לסיים את עבודתה לפני חריצת דינו של מרשנו".
6 צפייה בגלריה
עמית חדד ועדי כרמלי עורכי דינו של משה חוגג בהארכת המעצר בשלום ראשון לציון
עמית חדד ועדי כרמלי עורכי דינו של משה חוגג בהארכת המעצר בשלום ראשון לציון
עורכי הדין עמית חדד ועדי כרמלי. "המקור - בעלי אינטרסים"
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
עו"ד משה מזור
עו"ד משה מזור
עו"ד משה מזור
(צילום: אופיר אייב )
תיק החקירה נגד חוגג נפתח ביאח"ה כבר ב-2019 לאחר שהחל להגיע מידע על התנהלות בעייתית שלו לכאורה. עדות של אדם שעבד בחברה של חוגג הצביעה על חשד לכאורה לעבירות פליליות שנעשות בכסות החברות בבעלותו של איש העסקים. בעקבות מידע זה פנו חוקרי יאח"ה לבית המשפט וקיבלו צווים לביצוע האזנות סתר. החוקרים מימשו את הצווים וערכו בין היתר האזנות לחוגג ולכמה ממכריו, בהם עדי שלג, לשעבר שותפו של בעלי בית"ר ירושלים ואחד העצורים בפרשה (בעבר היה שלג עד מדינה במשפטו של נוחי דנקנר).
במהלך החקירות, בין היתר, הטיחו החוקרים בחוגג חשדות שקשורים לשלושה פרויקטים: ניבוי תוצאות עתידיות של אירועים בחברת סטוקס, פרויקט סירין שאמור לפתח טלפון חדש ופרויקט לידקוין שאמור לקשר בין עסקים על ידי פלטפורמות מסחר. לטענת החוקרים, חוגג גייס מאות מיליוני שקלים לפרויקטים הללו, אך בפועל "הבריח" את הכסף למטרות אישיות ואחרות.