3 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
(צילום: דובר צה"ל)
יחידת אגוז עדיין מנסה להתאושש מהתקרית הקשה שבה נהרגו רב-סרן איתמר אלחרר ורב-סרן אופק אהרון מירי של חברם ליחידה, מפקד הצוות סגן נ', בבסיס נבי מוסא שבבקעת הירדן. בצה"ל הציעו לחיילים ביחידה סיוע נפשי בעקבות אובדן שניים מחבריהם, אך ככל הנראה כבר היום (ראשון) ייחקר באזהרה סגן נ'. במקביל, צפויים למסור את גרסתם לחוקרי מצ"ח מפקדים נוספים בחטיבת הקומנדו, ובהם מפקד יחידת אגוז והמח"ט אלוף-משנה מני ליברטי.
בחטיבה מתכוונים להחזיר את הלוחמים לפעילות אימונים ולמבצעים כבר היום, כדי לחזקם ולא לתת להם לשקוע נפשית. מפקדים בכירים מאוגדה 98 ביקרו בסוף השבוע את הלוחמים ואף וידאו שסגן נ' מקבל תמיכה צמודה, למרות ההערכות בצבאות שספק אם ימשיך בתפקידו בעקבות התקרית.

חלק מלוחמי היחידה העבירו את סוף השבוע יחד בבסיס, ואחד מהם אף העלה לפייסבוק פוסט שבו הציג תמונת קשת שאותה ראו הלוחמים כשיצאו לריצה לפני כניסת השבת, יחד עם מפקד היחידה סא"ל א'. "הגשם לא השאיר אף אחד יבש, אפילו לא קצת", כתב הלוחם. "לפעמים כשקשה, צריך לדעת לרוץ קדימה. בספרינט האחרון הופיעה קשת כפולה – אחת של אופק ואחת של איתמר".
היום יתקיים עוצר למידה מטכ"לי בכלל יחידות הצבא בעקבות תקרית הירי. בצה"ל אמרו כי "היום יוקדש לעיסוק בסוגיות בטיחות, ניהול סיכונים, תיאום בין הכוחות בשטח, הגנת מחנה וסקירת התחקירים מאירועי הבטיחות האחרונים בצה"ל. כל מפקד יחידה יידרש לתדרך את פקודיו בנושאים אלו בהתאם לחומרים המופיעים באתר מבק"א ובהתאם לפקודת אמ"ץ שהופצה בנושא. צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו תוך שמירה על בטיחותם וחייהם של חייליו בכל עת, למען מניעת הישנות אירועים מסוג זה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: תומר שונם הלוי, שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
בסיס נבי מוסא
בסיס נבי מוסא
בכירי הצבא בוחנים את זירת האירוע
(צילום: יואב דודקביץ')
עוד לפני פרסום התחקיר הראשוני של צה"ל על אודות האסון, פרסם ראש הממשלה נפתלי בנט הודעה שבה קבע כי הלוחמים המעורבים פעלו נגד גנבי אמל"ח. "האירוע הקשה של הלילה כבר מתוחקר והלקחים יופקו", אמר ראש הממשלה. "איבדנו שני מפקדים אמיצים, רס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון, והלב נקרע. כל החיים היו לפניהם. אבל דווקא ברגע הקשה הזה, אני רוצה לדבר על ערך היוזמה והחתירה למגע שהם גילמו, יחד עם קצינים אחרים, באירוע הנורא הזה".
אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, אמר לאחר התקרית כי "במרחב זה היו גניבות, הם סיימו את האימון וחשבו שהגנבים יחזרו ואם יבואו בשקט יש סיכוי שיתפסו אותו. להבנתי, הם היו בלי מכשירי קשר והזעיקו את הכוחות בטלפון. אין קשר בין האירוע הזה לשינוי האחרון בהוראות פתיחה באש (שהקלו בירי על גנבים, י"ז). הלוחם פה פעל מהר תוך קבלת החלטה בשניות".
פורסם לראשונה: 23:20, 15.01.22