בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 7 שנות מאסר בפועל על משה שובל (71), שהורשע בין היתר בחטיפה של פקידת בנק ובכך ששידל אותה לבצע שוד של מיליוני שקלים מסניף מזרחי-טפחות בעיר לאחר שקשר לה "חגורת נפץ" מדומה. השופט ארז פורת הדגיש בגזר הדין שמדובר ב"סיפור שכאילו ממותחן דמיוני".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון שוד הבנק בחיפה
תיעוד מניסיון שוד הבנק בחיפה
ההגעה לבנק של שובל ושל הפקידה שחטף
בספטמבר 2021 החליט שובל לשדוד סניף בנק אמצעות חטיפת פקידה. הוא הצליח לחטוף אותה בדרכי רמייה למקום מבודד תוך שהתחזה לאיש ביטחון, הפעיל נגדה איומים וסחיטה שלוו באכזריות, כפה עליה לשתף עימו פעולה והצמיד לה מטען דמה לבטן.
בהמשך נכנסה הפקידה לבנק, פגשה במנהל הסניף, הראתה לו את המטען ומסרה לו את הטלפון שניתן לה. כך שוחח שובל עם מנהל הבנק, דרש ממנו שלושה מיליון שקלים ואיים כי אם לא יקבל את הכסף "תוך שלוש דקות" - הוא יפעיל את המטען. מנהל הבנק שוחח עם איש הביטחון בבנק, ובנחייתו הסיר את המטען מגופה של הפקידה, הכניסו לכספת במקום ופינה את סניף הבנק מהאנשים ששהו בו.
עו"ד יאיר גויכמן מפרקליטות מחוז חיפה הדגיש במסגרת הטיעונים לעונש את חומרת המעשים, התחכום הרב שבצידם ואת הפגיעה הקשה שנגרמה למתלוננת - שהייתה נתונה למסכת איומים והפחדות וחשה סכנה ממשית לחייה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לקבוע מתחם עונש הולם לכלל העבירות, מאסר ממשי לצד מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת העבירה.

השופט פורת הוסיף כי "בגזירת העונש שקלתי את נסיבותיו האישיות של שובל: גילו המתקדם, עברו הפלילי הנקי והודאתו באשמה, גם אם בשלב מתקדם של ההליך. נתתי משקל משמעותי למצבו הרפואי הכולל. לצד אלה, אציין כי בדבריו האחרונים ניכר כי הוא אינו מפנים את חומרת מעשיו והוא ממוקד בהשפעת הכליאה על מצבו שלו - ותו לא. בקשת הסליחה הכללית 'ממי שנפגע' אינה מלמדת על הכרת עומק הסיוט שגרם למתלוננת ולמשפחתה".
בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה, והדגיש שגזר דין זה יהווה "כלי להרתעת הרבים מפני מעשי סחיטה קשים שהפכו ל'מקור הכנסה' מהיר ונוח לנאשמים רבים".
מלבד 7 שנות המאסר שקיבל שובל, גזר עליו בית המשפט בנוסף גם שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 80 אלף שקלים. במסגרת הפרשה הורשע שובל בחטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים, ניסיון שוד, התחזות, פגיעה בפרטיות, גניבה וזיוף.