היום (רביעי) אמור מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לנאום בטקס בלבנון לציון יום השנה הרביעי למותו של קאסם סולימאני, שהיה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן. סולימאני חוסל ב-3 בינואר 2020 בתקיפה אמריקנית בבגדד. איתו נהרג גם אבו מהדי אל-מוהנדס, ממקורביו של סולימאני, שהיה מפקד אל-חשד א-שעבי - ארגון עיראקי הכולל עשרות מיליציות הנאמנות לאיראן.
אחרי ההודעה אמש על חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי ברובע הדאחייה בביירות (מעוז החיזבאללה), פורסמו דיווחים כי הנאום יידחה. כך למשל, ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' דיווח כי בעקבות ההתנקשות נסראללה דוחה את נאומו ליום שישי. הודעה רשמית מטעם חיזבאללה לא יצאה, ולפי שעה הנאום מתוכנן להערב ב-18:00. "האצבע שלנו על ההדק", נאמר בהודעה רשמית מטעם חיזבאללה.

4 צפייה בגלריה
לבנון פרסום סרטון של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביקור ב בעלבכ
לבנון פרסום סרטון של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביקור ב בעלבכ
נסראללה בביקור בבעלבכ
אתמול הופץ באתרי חדשות לבנוניים סרטון של נסראללה שנטען שצולם בבעלבכ שבלבנון, לשם הגיע כדי להביע את תנחומיו על מותו של מוחמד חסן יארי, שהיה עוזרו ומת בשבוע שעבר (לפי פרסומים ממחלה). הגעתו של נסראללה לבעלבכ, בימים של לחימה בגבול הצפון, נועדה להראות שהוא מסתובב ללא חשש.
בעלבכ אמנם נמצאת בקרבת הגבול עם סוריה ורחוקה מהגבול עם ישראל, אך בימים האחרונים הלחימה בין ישראל לחיזבאללה התגברה משמעותית. אתמול בשעות הבוקר פרסמה סוכנות הידיעות הלבנונית כי בלילה האחרון "הייתה הסלמה בתקיפות הישראליות בגבול".

4 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי, חסן נסראללה וזיאד נח'אלה
סאלח אל-עארורי, חסן נסראללה וזיאד נח'אלה
נסראללה בפגישה עם אל-עארורי. יידחה את הנאום בגלל ההתנקשות?
( צילום: HEZBOLLAH'S MEDIA OFFICE / AFP)
העובדה שנסראללה מסתובב ללא חשש מראה גם את רצונו, לפחות עד חיסול אל-עארורי, לשמור על כללי משחק מסוימים מול הצד הישראלי - כללי עימות שהוא לא רוצה לחצות, ולא רוצה שהצד הישראלי יחצה אותם כדי לא להיגרר למלחמה רחבה יותר. הגעתו של נסראללה לבעלבכ מראה שהוא לא חושש מחיסול ישראלי, לפחות עד חיסול אל-עארורי. כעת ייתכן שהתמונה השתנתה.
נסראללה מקדיש חלק גדול מהנאומים שלו להרוגי חיזבאללה, מקפיד להזכיר את חשיבות התמיכה במשפחות פעילי הארגון שנהרגו ומקיים טקסים עבורם. לכן היה למזכ"ל חיזבאללה חשוב להגיע בעצמו לביקור התנחומים בבעלבכ, ולכבד את זכרו של מי שהיה עוזרו.

חיזבאללה מאיים: "נגיב להתנקשות באל-עארורי"

בהודעה על אל-עארורי אמרו בחיזבאללה: "אנו מוסרים את תנחומינו לחמאס ולעז א-דין אל-קסאם, לעזה, ירושלים, לגדה המערבית ולכל הפלגים והתנועות. אחרי 90 יום של הרס ורצח האויב לא הצליח להכניע את עזה, חאן יונס, ג'באליה ושאר הערים ומחנות הפליטים. ישראל נוקטת במדיניות של התנקשות וחיסול של מי שתכנן או ביצע את 'מבול אל-אקצא'. הפשע של היום הוא המשך לפשע ההתנקשות ברזא מוסאווי, בזירה אחרת. הפשע הזה רק יגביר את ההתנגדות בפלסטין, לבנון, תימן, סוריה, איראן ועיראק".
"אנו רואים בפשע הזה תקיפה מסוכנת נגד לבנון, תושביה, ביטחונה, ריבונותה והתנגדותה. מדובר בהתפתחות מסוכנת בלחימה בין ישראל לציר ההתנגדות. אנו מאשרים כי פשע זה לא יעבור ללא תגובה. ההתנגדות היא איתנה ונאמנה לעקרונות שלה. היד על ההדק ולוחמי ההתנגדות בכוננות".
פורסם לראשונה: 22:08, 02.01.24