בלגן ניהול סוגיית החטופים ברצועת עזה, שחשף איתמר אייכנר ב-ynet, נמשך - וכעת ראש המוסד לשעבר יוסי כהן תוהה מול מצלמות מה תפקידו של גל הירש, שאותו מינה ראש הממשלה נתניהו.

"אני לא ארגנתי את הבלגן הזה", אמר כהן בריאיון לתוכנית "יהיה טוב" עם עמרי אסנהיים ורוני קובן, שתשודר הערב ב-22:00 ב"כאן 11". "התנדבתי בשלושה מישורים: אחד - לסייע לגל הירש. שאני מבין שבעצמו כבר לא בדיוק או כן בדיוק... אני לא בטוח אם אני מבין עד הסוף מה תפקידו. אולי אתם תגידו לי".
הוא לא הממונה על נושא החטופים? "לא לפי מה שאמר אתמול ראש הממשלה".
במסיבת העיתונאים אתמול נתניהו ביקש בעצמו להבהיר - בלי שנשאל על חלוקת התפקידים - ואמר כי "קידום המגעים הבינלאומיים להחזרת החטופים מתבצע על ידי ראש המוסד דדי ברנע ואלוף במיל' ניצן אלון, וכשיהיה לנו מה לומר נעדכן המשפחות ונביא הדברים למליאת הממשלה. עד אז יפה השתיקה".
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
בשבוע שעבר פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה חריגה בשם המוסד על כך שברנע מנהל את סוגיית המו"מ, והוא אף טס לקטאר בשבוע שעבר יחד עם אלון. זאת לאחר שכהן הזכיר בראיונות, בין היתר ב-ynet, את מעורבותו בסוגיה.
בריאיון היום, כהן הסביר את הצד שלו: "במצב שבו אנחנו נכנסים למין מערכה גדולה וקצת מהממת, שנותנת לנו תחושה של 'איך אנחנו מתארגנים כולנו יחד', יכולות להיות חריגות בקצה. אני מהיום הראשון שמתי את כל כולי למערכת הישראלית. התנדבתי אצל גל הירש, אישית, ישבתי איתו יותר מפעם אחת. סיכמנו בינינו מה אנחנו יכולים או רוצים לעשות יחד. התנדבתי במטה משפחות החטופים, איתם אני עובד עד עצם הרגע הזה. כולל פגישות אישיות עם חלק מהמשפחות, כולל פגישות קבוצתיות".
עכשיו אתה עובד בשיתוף פעולה עם גל הירש? "לא, כרגע לא. אני חושב שהציבור לא יודע, וכשאני שואל כמוכם אם לא או כן, אנחנו מקבלים תשובה אולי לא מספיק ברורה. אבל בואו נחדד אותה. מתישהו הדבר הזה צריך להתחדד.
"הדבר השלישי – וכאן לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה מאוד ברורה - נסעתי למשימה מאוד מסוימת, משימה אסטרטגית שעליה עבדתי ובתוכה פעלתי מטעמו של ראש הממשלה ובאישור ראש המל"ל ושרי קבינט המלחמה".
והצלחת במשימה? "באופן חלקי כן. כרגע פחות".