השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן (יש עתיד) אמרה הבוקר (יום חמישי) לאולפן ynet כי על אף שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה, היא לא פוסלת שיתוף פעולה עמה בכל הקשור לנושאים חברתיים-כלכליים. "קואליציה עם המשותפת זה לא דבר שעל הפרק מבחינתנו", הבהירה, "בניגוד לרע"מ שהביאה סדר יום חברתי-כלכלי ואיתה אנחנו באמת יכולים לייצר מכנה משותף ורחב - עם המשותפת זה לא אפשרי".
1 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
"קואליציה - לא, שיתוף פעולה בנושאים נקודתיים - לגמרי אפשרי". איימן עודה ומירב כהן
(צילום:אלכס גמבורג, מתוך פייסבוק)
עם זאת, הדגישה כהן: "אני רוצה להזכיר לכולם שהאלטרנטיבה היא לחזור לעוד מציאות של בחירות בלתי פוסקות. אנחנו אחרי ארבע מערכות בחירות - המדינה הייתה משותקת במשך שנים אחדות והפגיעה הכלכלית-חברתית הייתה קשה מאוד. אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה שוב, ולכן האלטרנטיבה של ממשלה מתפקדת היא חשובה וטובה".
לדבריה, "בנושאים כלכליים-חברתיים שבהם אנחנו תמימי דעים, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מתאמים נקודתית הצבעה עם הרשימה המשותפת. שנינו למשל חושבים שחשוב לבנות כיתות לימוד בחברה הערבית, לסלול כבישים ולהעלות את שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה. אם מדובר על סוגיה שעולה בקנה אחד עם האידיאולוגיה שלנו - זה בהחלט ייתכן".
בימים הקרובים מקווה הממשלה לאשר בכנסת את חוק "ממדים ללימודים" המעניק מלגות לסיוע בשכר הלימוד האקדמי ללוחמים משוחררים, אך לא ברור אם תצליח לגייס את הרוב הדרוש לשם כך - עקב העימות הפוליטי המתנהל בעניין. עדיין לא ברור כיצד תצביע רע"מ - החברה בקואליציה - ואיך יוחלט להצביע בליכוד.
רק אתמול עלתה ביקורת בליכוד על החלטת יו"ר המפלגה בנימין נתניהו שלא לתמוך בהצעת החוק בגרסה שהקואליציה צפויה להביא להצבעה. בעקבות הביקורת הגיב נתניהו בחריפות והאשים ח"כים בסיעתו, ולאחר מכן הודיעו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד כי ביום שני יעלו את החוק להצבעה שמית - וזאת במטרה להביך את הקואליציה.
בעוד הפוליטיקאים ממשיכים להתקוטט בנושא, מירב כהן, השרה לשוויון חברתי וגמלאים (יש עתיד), אמרה לאולפן ynet כי "אני חושבת שיש נקודות שבהן צריך לשים את הפוליטיקה בצד, ולקדם דברים שהם בקונצנזוס".
אין לכם רוב בממשלה ואתם בונים על האופוזיציה. אופוזיציה לא אמורה לעזור לקואליציה לחוקק חוקים? "אני לא חושבת שאנחנו פועלים בתנאים אופטימליים, זה ברור. אני יכולה להגיד לך שאני חברה בוועדת שרים לענייני חקיקה, וכשיש הצעות טובות וריאליות של האופוזיציה - אנחנו מעבירים אותן. צריך לחשוב על טובת המדינה, אני שומעת את הקולות של חברי הליכוד שקשה להם עם זה".
את אומרת שזה דבר שבקונצנזוס - אז איך אתם לא מצליחים להעביר את החוק? "אני מאמינה שעוד נעשה את זה. לפעמים המציאות עולה על כל דמיון - יותר קל לנו להגיע להסכמה בנוגע לתמיכה בחיילים עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס מאשר עם נתניהו. יש נושאים שבהם לא צריך לערב שיקולים פוליטיים - לדוגמת המצב הביטחוני וסיוע לחיילים. אני חושבת שהמקרה המדובר הוא בדיוק כזה, ולכן אנחנו עדים להתמרמרות בליכוד".