חודשיים לבחירות ורגע לאחר שהפריימריז לרשימות המפלגות הסתיימו, התייחסה הבוקר (חמישי) יו"ר מרצ זהבה גלאון בריאיון ל-ynet radio לאפשרות שמפלגתה תתאחד עם מפלגת העבודה: "אם חלילה אחת מהמפלגות תהיה בסכנה - לא אתנגד לאיחוד".
"חזרתי כי לא רק שהיה לי חשש לגורלה של מרצ, היה לי חשש לגורל השמאל ולגורל גוש השינוי. אם מרצ לא עוברת אז נתניהו מקים ממשלה עם אמסלם, סמוטריץ' ובן גביר", אמרה גלאון.
2 צפייה בגלריה
חצי חצאים זהבה גלאון מרב מיכאלי
חצי חצאים זהבה גלאון מרב מיכאלי
"מעריכה ומבינה אותה, אבל צריך לגלות אחריות". מיכאלי וגלאון
(צילום: אביגיל עוזי, מוטי קמחי)
היא התייחסה לדחיפה של ראש הממשלה יאיר לפיד לאיחוד בין מפלגתה לבין מפלגת העבודה, ואמרה כי "לפיד הוא אדם אחראי. גם מרב מיכאלי שעומדת בראשות העבודה וגם אני רוצות שכל אחת מהמפלגות תהיה גדולה וחזקה. יש לי אחריות לגוש, ולכן אם חלילה אחת מהמפלגות תהיה בסכנה - לא אתנגד לאיחוד".
"ללפיד אין אינטרס לשתות מנדטים מאף אחת מהמפלגות, היתרון שלו גם ככה די ברור. פיתחתי חסינות ל"קשיות" של מנדטים שלפיד יכול לשתות. משקעים בינינו יש, אבל זה מאחורינו. אנחנו עם הפנים קדימה", הוסיפה.
גלאון התייחסה גם להידרדרותו למקום השביעי ברשימה של היו"ר היוצא ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, ואמרה כי "הפוליטיקה יכולה להיות אכזרית. מתפקדי מרצ הם אנשים שקולים וחושבים וזה מה שהם החליטו. אני לא מתכוונת לוותר עליו. אני מאמינה שחברי קהילת הלהט"ב יצביעו לו. אני מאמינה שניצן הורוביץ יהיה חבר כנסת, ונוכל להיות גדולים יותר".
- מצד אחד את אומרת שיש חשש לגוש, ומצד שני את אומרת "לא, זה יכול להיות ריאלי שנשיג שבעה מנדטים". אין כאן סתירה? "הסיטואציה היא מורכבת. זה לא חייב לבוא על חשבון מפלגת העבודה, זה יכול לבוא גם על חשבון יש עתיד. הם לא צריכים 27 מנדטים, הם יכולים להסתפק ב-21-20 מנדטים. אני רוצה מרצ גדולה וחזקה, אבל אני חזרתי רק בגלל סיבה אחת - יש לי אחריות ומחויבות. אם יגיע הרגע, לא תהווה מכשול למהלך שימנע הפלת אחת המפלגות בגוש הימין".
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה יש עתיד
ישיבת סיעה יש עתיד
"אין לו אינטרס לשתות מאיתנו מנדטים". רה"מ לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
- את מאוכזבת בעניין הזה ממרב מיכאלי? אישה שאמורה לקדם שותפות נשית ולתת לה אריזה נוצצת. "לא, אני לא מאוכזבת בכלל. מרב ממלאת את חובתה כמו שהיא מבינה למפלגה שלה ולדרך שלה. אנחנו לא הסתרנו את זה שאנחנו מפלגת שמאל, עם העמדות והמחויבות שלנו, ואני מאמינה שיאיר לפיד זקוק לשמאל חזק משמאלו. אני מעריכה את מיכאלי ומבינה אותה. אני בעצמי רוצה מרצ גדולה וחזקה, אבל האם צריך לגלות מחויבות ברגע הנכון? התשובה היא כן".
- מה ההבדל לדעתך בין בל"ד לעוצמה יהודית? "אני רואה בציבור הערבי שותף למחנה הדמוקרטי במדינת ישראל. לעומת זאת מפלגה כהניסטית, שמוכנה לרדוף את האחר ובעד טרנספר וגירוש, ושהעומד בראשה אומר שהוא רוצה להעלות את הערבים והשמאלנים לרכבות ואוטובוסים - היא מפלגה לא לגיטימית. האם זה אומר שאני חותמת בשתי ידיים על כל מה שאומרת בל"ד? ברור שלא. יש הבדל בין אמירות לאופן הפעולה, וזה דבר משמעותי".

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה גם היא לאיחוד אפשרי בגוש השמאל, ובריאיון לאולפן ynet אמרה הבוקר (חמישי) כי "ריצה משותפת תקטין את הגוש ותגדיל את הסיכוי שנתניהו יחזור".
לדבריה, "לכל אחת מהמפלגות יש את המקום שלה. לא רק ששתינו נעבור את אחוז החסימה, אלא גם נגדל ונחזק את הגוש. חזרה של נתניהו מסוכנת למדינת ישראל, ולכן צריך לתמוך בריצה נפרדת של העבודה ומרצ. זה מה שאנחנו הולכות לעשות ובגדול".

תא"ל במיל' אסף אגמון וקוסטה בלאק, מראשי "מחאת בלפור" שקוראים לאיחוד בגוש השמאל, יצאו נגד מיכאלי שעדיין מתייצבת נגד הרעיון. בריאיון לאולפן ynet טען אגמון "יש חרדה גדולה שאם גוש השינוי לא יתאחד ויפעל יחד - נקום לשחר איום ונורא לאחר הבחירות עם נתניהו, בן גביר וסמוטריץ', שיהיו אלו שירכיבו את הממשלה הבאה בישראל. זה דבר שאי אפשר לחזור ממנו, אנחנו במצב חירום".
"אנחנו לא יכולים לקחת את הסיכון הזה, במידה ואחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה. בתור מצביע למפלגת העבודה אני מאוכזב ממיכאלי ומהתנהלותה כלפי המצביעים שלה", אמר בלאק. "אם לא יהיה איחוד לא אצביע למפלגת העבודה. צו השעה כרגע הוא איחוד בשמאל, על מנת שנתניהו לא יגיע ל-61 מנדטים", הוסיף.
ביום ראשון יחלו השידורים המלאים של ynet radio שזמין להאזנה באפליקציה, באתר ובאפליקציות הרכב. ב-ynet radio תוכלו לשמוע תוכניות אקטואליה של מגישים מובילים ורצועות שידור מגוונות של מיטב עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים.