ראש הממשלה יאיר לפיד קרא בצהריים (יום חמישי) לאיחוד בין העבודה למרצ - ועורר סערה במחנה המתנגד לנתניהו. "האיחוד בין המפלגות חשוב מאין כמותו", אמר לפיד במסיבת עיתונאים בתום ישיבת סיעת יש עתיד. "זה איחוד טכני, אבל צריך אותו לקראת הבחירות".
לדברי לפיד, "הסקרים היחידים שבהם לנתניהו יש 61 הם סקרים שבהם אחת משתי המפלגות האלה נופלת מתחת לאחוז החסימה. זה מסוכן, כי זה יוביל לממשלת נתניהו-בן גביר, האיש היחיד בכנסת שהורשע בעבר בתמיכה בטרור. אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו".
2 צפייה בגלריה
איחוד לא נראה באופק. מיכאלי, לפיד וגלאון
איחוד לא נראה באופק. מיכאלי, לפיד וגלאון
איחוד לא נראה באופק. מיכאלי, לפיד וגלאון
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ, מוטי קמחי, קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
שיחה בין זהבה גלאון ליאיר לפיד
שיחה בין זהבה גלאון ליאיר לפיד
(מתוך טוויטר)
במענה לשאלת הכתבים הדגיש לפיד כי איחוד בין מפלגות לבין המחנה הממלכתי של שר הביטחון בני גנץ כלל לא עומד על הפרק, והסביר כי "אנחנו מפלגה חזקה עם היסטוריה וסבלנות, מפלגת שלטון ישראלית. אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. המפלגה הגדולה בקואליציה היא זו שמובילה את הממשלה, וכך זה צריך להיות".
אחרי דברי לפיד, יו"ר מרצ הנבחרת זהבה גלאון עקצה בטוויטר - כשהבהירה בדרכה שמי שמונעת את האיחוד היא יו"ר העבודה מרב מיכאלי. גלאון פרסמה שיחת וואטסאפ לכאורה בינה לבין לפיד, שבה נראה כי שלחה לו את מספר הטלפון של מיכאלי.
מנגד, בעבודה לא אהבו את ההצהרה של לפיד - וגורם במפלגה אמר כי "במקום להתעסק עם ביבי, הוא מחליש את הגוש. מה זה ייתן לו שמרצ והעבודה יתאחדו אם הן לא מגדילות את הגוש? אם הוא רוצה את הגוש קטן - אז שיהיה לו בהצלחה עם ביבי והחרדים".
מיכאלי, נזכיר, התנגדה לאורך כל הדרך לקריאות במרצ לאיחוד בין המפלגות - והקפידה להדגיש זאת בכל הודעה שפרסמה בנושא. כך למשל, עם פרסום תוצאות הפריימריז לראשות מרצ שבהם נבחרה גלאון, בירכה אותה מיכאלי וכתבה כי "אני בטוחה שתובילי את המפלגה למקום בטוח, כגוף עצמאי וחזק, וכסמן השמאלי שמרצ תמיד הייתה". תוצאות הפריימריז במרצ, שבהן נבחרו למקומות הריאליים ברשימה בעיקר אנשי שמאל מובהקים, הרחיקו עוד יותר את האפשרות של איחוד בין שתי המפלגות - שכן מיכאלי מנסה לפנות גם למצביעי המרכז.