3 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
אמינה, אימה של רבאב אבו סיאם
(צילום: טל שחר)
בעקבות מעצרם אמש (רביעי) של שני חשודים ברצח תושבת לוד רבאב אבו סיאם, אמה של רבאב, אמינה, אמרה בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" כי המעצרים לא הסבו לה אופטימיות. "יש תחושת הקלה", ציינה, "אבל מצד שני אני מקווה שהכסף לא יוציא אותם מהסיפור הזה. יש הרבה מעורבים שמסתובבים. אני מקווה שהמשטרה תעשה את העבודה והצדק.
"אהיה אופטימית רק כשיגידו לי שיש ראיות. בינתיים אני עם יד הלב ומחכה לבשורות טובות. לתפוס רק את מי שביצע את הרצח זאת לא החוכמה. צריך לפענח אותו ולהביא לדין את מי שהזמין את הרצח. את כל המעורבים בלי יוצא מהכלל".
ל-ynet נודע כי בעקבות מעצר החשודים והתפתחויות נוספות בחקירה, שלא ניתנות בשלב זה לפרסום, נשקלת האפשרות להעביר את המשפחה לדירת מסתור. הדבר נשקל בעבר אך המשפחה בזמנו סירבה בתוקף. במשפחת אבו סיאם מסרבים נכון לכתיבת שורות אלו להתפנות לדירת מסתור, ובכלל מתרעמים על כך שיגבילו את חירותם. "התיק של אבו סיאם מורכב. הוא כבר מעבר לרצח שלה. יש הרבה דברים שקשורים אחד בשני". אומר גורם המעורה בחקירה.
3 צפייה בגלריה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
המשפחה, מצידה, מבקשת שיעזרו לה לאתר בית אחר ברמלה או בלוד. המשפחה מתגוררת בלוד ובסביבתה מתגוררים על פי הערכות חשודים שמעורבים ברצח בתם. בין היתר הגרוש של רבאב, שנעצר בחשד להזמנת הרצח שלה.
בני משפחתה של רבאב אמרו אמש ל-ynet כי "אנחנו לא מעוניינים בדירת מסתור. שיעצרו את כל החשודים. יש לא מעט אנשים שמעורבים ברצח. המשטרה יודעת מי מאיים עלינו ‑ שיעצרו אותו. הוא פשוט מצליח לסובב אותם. איך היוצרות התהפכו ואנחנו שמותקפים אמורים להיכנס לדירת מסתור? באיזה עולם אנחנו חייים?".
בצר להם, פונים בני המשפחה לציבור בבקשה: "אנחנו קוראים לציבור לעזור לנו לזעוק את זעקתנו. אנחנו רוצים לחיות חיים שפויים. לצאת לעבודה ולחיות את החיים השקטים שהיו לנו. כל מי שמכיר דירה שיכולה להיות רלוונטית בלוד מלבד שכונת בן יהודה. אנחנו מחפשים דירת קרקע גדולה בת שלושה – ארבעה חדרים. אם יהיה חצר זה בכלל פלוס גדול".

כאמור, המשטרה עצרה אמש שני תושבי לוד בשנות ה-30 לחייהם בחשד למעורבות ברצח של שלושה בני אדם בעיר בתקופה של שש שנים, בהם רבאב. לפי החשד, השניים מעורבים גם ברצח שאירע בתחילת החודש וברצח אישה בספטמבר 2016.
לפי גורם במשטרה, "שני החשודים הם יד אחת. הם חברים מאוד טובים ועוזרים אחד לשני, כמו בן אדם אחד. כל פעולה הם עושים יחד". ל-ynet נודע כי אחד החשודים הוא בן דוד וחבר של הגרוש של אבו סיאם, שנחשד שהזמין את הרצח שלה.
3 צפייה בגלריה
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח
(צילום: דוברות המשטרה)
ההתפתחות בחקירות מקרי הרצח ומעצרם של השניים התאפשרו בעקבות מידע רגיש שהועבר למשטרה בימים אחרונים, שהוביל למעצרם. עם זאת, בהודעתה התייחסה המשטרה רק לשני מקרי הרצח שאירעו השנה, ולא לרצח שאירע ב-2016. היא מסרה כי "חוקרי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה ביצעו מגוון פעולות חקירה בתיק, לצד תחקור שני החשודים. בהתאם לצורכי החקירה, בכוונתנו להביאם לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם".
ברצח הראשון שהשניים חשודים במעורבות בו, שהתרחש בספטמבר 2016, נורתה אישה למוות בלוד. קרוביה סיפרו אז שבעבר הגרוש שלה תקף אותה, והיא הצליחה להימלט. לפי שעה לא ניתן לפרסם את הפרטים המלאים.
הרצח השני שנקשר לשניים הוא זה של אבו סיאם, שנורתה למוות בבית הוריה, לנגד עיניהן של בנותיה הקטנות. אבו סיאם, שהייתה בהליך גירושים, הייתה נתונה לאיומים עוד לפני הרצח - ובני משפחתה סיפרו כי מאז שנרצחה הם נתונים גם כן לאיומים קשים, על רקע מאבק המשמורת על בנותיה. הרצח השלישי הוא של עלאא אלסח (29), שנורה למוות בתחילת החודש בלוד.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.