שר הכלכלה ניר ברקת אמר אמש (חמישי) כי הוא לא מאמין שקטאר יכולה לשמש כמתווכת בעסקת החטופים, האשים כי היא "זאב בתחפושת של כבש" - והותקף על ידי דובר משרד החוץ בדוחא. "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר' למען הקריירה הפוליטית שלו. במקום לעסוק בתמיכה למאמצים להשגת עסקה, ברקת חושב שיבזבז את זמנו טוב יותר בתקיפת המתווכים שפועלים מסביב לשעון", אמר מג'ד אל-אנסארי.
ברקת אמר את הדברים בריאיון לבלומברג, והוסיף כי קטאר "מממנת טרור בכל רחבי העולם". אל-אנסארי, מצידו, אמר כי "הפצת שקרים והאשמות חסרות בסיס על המדינה שסייעה בשחרור 109 חטופים ופועלת ללא הרף לשחרור החטופים הנותרים - הן סימן לפזיזות פוליטית ואנוכיות".
1 צפייה בגלריה
קטאר נגד ברקת: "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר'"
קטאר נגד ברקת: "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר'"
קטאר נגד ברקת: "עוד פוליטיקאי שמתעסק ב'לחבוט בקטאר'"
(צילום: דנה קופל)
הריאיון של ברקת הגיע על רקע הרעה ביחסים המתוחים ממילא בין ישראל לקטאר, שתמכה לאורך השנים בחמאס וממשיכה לאפשר לבכירי ארגון הטרור לשהות בשטחה. כשצוותי המשא ומתן של המוסד, שב"כ וצה"ל חזרו בתחילת השבוע מהשיחות בבירת מצרים קהיר, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה בשם המוסד שבה הופיעו מילות תמיכה למצרים, תוך התעלמות מופגנת מקטאר המשמשת מתווכת בין ישראל לחמאס מפרוץ המלחמה.
"במסגרת השיחות, בתיווכה המועיל של מצרים, גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס", נמסר. "ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה. מדינת ישראל ממשיכה לעשות את כלל המאמצים הנדרשים לשחרור החטופים והחטופות מידי חמאס והשבתם לישראל".
זירה נוספת המעידה על המתיחות בין ישראל לקטאר היא קידום סגירת פעילות הערוץ הקטארי אל-ג'זירה בישראל. בשני האחרון אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת החוק שמאפשר לסגור את הערוץ, וראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח "לסלק את שופר החמאס מהמדינה" ולפעול מיד להפסקת שידורי הערוץ. בפועל, החוק לא באמת יאפשר לסגור אותו - אלא לכל היותר להגביל את פעילותו, ואולי לשמש כקלף מיקוח בעסקת החטופים.
פורסם לראשונה: 00:00, 05.04.24