1 צפייה בגלריה
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
חיסון ילדים באפרת
(צילום: יואב דודוקביץ)
משרד הבריאות הנחה היום (חמישי) את קופות החולים להתחיל בחיסון הילדים בני 5 עד 11 מקבוצות סיכון, שהיו הראשונים להתחסן במנה הראשונה והשנייה. על פי ההנחיות שנשלחו לקופות, בשלב זה מדובר על הילדים שהשתייכו לקבוצות הסיכון. בדומה לשתי המנות הראשונות, גם המנה השלישית תהיה של חברת פייזר, שניתנת במינון נמוך יותר מהחיסון המקורי למבוגרים.
ההחלטה התקבלה ברקע שיעור ההתחסנות הנמוך בקרב ילדים. רק 14% מקרב בני 11-5 קיבלו את המנה השנייה, ו-19% קיבלו מנה אחת למרות שזכאים לשתי המנות.
אמש פרסם המשרד ניתוח של נתוני תחלואת ילדים ובני נוער – בני 5 עד 18 -בגל האומיקרון, ממנו עולה כי חיסונים שניתנו במהלך שלושת החודשים האחרונים מקנים הגנה גבוהה מהדבקה בווריאנט האומיקרון. מדובר בנתונים שנותחו על ידי צוות חוקרים ממשרד הבריאות, מכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית, ומכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא.
מניתוח הנתונים עולה כי ילדים בגילים 11-5 אשר חוסנו בשתי מנות בחודשיים האחרונים - מוגנים פי 2 יותר מאשר לא מחוסנים כלל. בנוסף, בני נוער בגילים 15-12 אשר חוסנו בבוסטר בחודשיים האחרונים – מוגנים פי 4 יותר מאלו שלא חוסנו כלל. כלומר, מהמחקר עולה כי בחודשים הראשונים שלאחר החיסון רמת הנוגדנים גבוהה וההגנה טובה יותר מאשר ארבעה חודשים לאחר החיסון.