2 צפייה בגלריה
מתנגד רפורמה יורה באוויר בזמן עימות עם תומכי רפורמה בכניסה לחצרים
מתנגד רפורמה יורה באוויר בזמן עימות עם תומכי רפורמה בכניסה לחצרים
תיעוד הקב"ט עם האקדח, לפני הירי באוויר
בית משפט השלום בבאר שבע הורה היום (שלישי) לשחרר למעצר בית את ניר סיויק, קב"ט קיבוץ חצרים שירה אמש באוויר בעימות עם פעילי ימין, ואת אביו אברהם סיויק (72) שהשתתף גם הוא בעימות בכניסה לקיבוץ. שלושה ממפגיני הימין נעצרו, ושוחררו בתנאים מגבילים.
הקב"ט חשוד בעבירות של ירי במקום מגורים, תגרה ואיומים - ונשקו הוחרם - ואביו חשוד בתקיפה סתם ותגרה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשבוע בכדי להשלים את החקירה. מפגיני הימין, אשר לוי (41) מאופקים, אליאור לוי (38) ואילן בוקר (47) מבאר שבע חשודים בתגרה, תקיפה סתם, חבלה במזיד לרכב, היזק לרכוש במזיד ואיומים.
נציג המשטרה אמר בדיון כי "מהדו"ח הסודי ניתן ללמוד על ההתנהגות האלימה של שני החשודים, במיוחד ניר שהתכוון לפגוע במפגינים במקום, והגדיל לעשות בכך ששלף את נשקו וביצע ירי". בנוסף, הוצגו לשופט אבישי כהן סרטונים המתעדים את העימות והירי.

השופט ציין בהחלטתו כי "עסקינן באירוע, אחד מיני רבים, שעניינו המתיחות בין חלקי אוכלוסייה שונים על רקע שינוי החוק שעבר אתמול בכנסת בעניין עילת הסבירות. החשודים שבפניי מתגוררים בקיבוץ חצרים, אב ובן. החשוד מחזיק בנשק ברישיון. קיים חשד סביר לעבירות המיוחסות להם. נטען כי פעולות אלה בוצעו על רקע אלימות שבוצעה נגדם על ידי מפגינים שהגיעו למקום.
הוא הוסיף כי בסרטון המתעד את האירוע "ניתן לראות התלהמות של שני הצדדים, כאשר לקראת סופה ניר יורה באקדחו באוויר ולאחר מכן ההתלהמות דעכה. אציין כבר כעת שלטעמי, ועל אף שעיינתי בחקירתו של ניר, אינני משוכנע הייתה הצדקה לירי וייתכן שההתלהמות שהייתה הגיעה לשימוש פזיז מדי בנשק ובמזל לא נפגעו כתוצאה מכך".
לפי אנשי הקיבוץ ניר ירה באוויר רק לאחר שחש סכנה מצד אותם פעילים: לדבריהם, סמוך לשעה 21:45 הגיעה קבוצה של תומכי המהפכה המשפטית שחסמה את הכניסה לקיבוץ. "היה זה הלילה הרביעי והם החלו להתעמת עם חברת קיבוץ עם תינוקת ברכב, והחלו לדפוק על הרכב. השער נסגר והרוחות התלהטו. אחד החברים שהותקף חש בסכנת חיים וירה באוויר", נמסר.
2 צפייה בגלריה
האקדח של הקב"ט שירה באוויר בחצרים
האקדח של הקב"ט שירה באוויר בחצרים
נשקו של הקב"ט הוחרם
בחקירתו ניר טען כי ביקש לסייע לחברת קיבוץ שניסתה להיכנס עם רכבה יחד עם בתה, והמפגינים תקפו אותה. עוד נטען כי אביו הותקף על ידי המפגינים והוא רץ אליו כדי למנוע מהם לפגוע בו. עו"ד אפרת צרפתי, המייצגת את הקב"ט ואביו, הבהירה כי "מדובר בהפגנה ללא היתרים". היא הוסיפה כי לטענת אברהם המפגינים במקום תקפו אותו: "בעטו בו, הרביצו לו, נתנו לו אגרופים. כל מה שעשה הוא שבעט במישהו אחר. הוא תקף כתגובה למה שעשו לו", אמרה.
"ניר מחזיק בנשק ברישיון וההתנהלות שלו שם הייתה כהגנה עצמה. מלכתחילה לא היה צריך לעצור את החשודים. המפגינים הגיעו לשערים כדי להפריע לשלוות יושבי הקיבוץ ואברהם הגיע כדי לחפש את בנו. ניר משמש כקב"ט היישוב וניסה בדרכי נועם לדבר עם האנשים בשער. לאחר שראה את אביו שכוב על הרצפה הוא רץ למהומה ומתוך חשש אמיתי וכן לשלומו ושלום אביו הוציא את הנשק וירה ירייה אחת באוויר. מדובר באנשים שמגיעים לקיבוץ פעם אחר פעם כדי לעשות מהומה, הם כבר פגעו בבת קיבוץ אחרת שנזקקה לטיפול רפואי", סיכמה עו"ד צרפתי.
אחד ממפגיני הימין שנכח במקום בזמן העימות תקף את החלטת השופט, ואמר בדיון כי "אם יהיה רצח - זה יהיה על הידיים שלו".