3 צפייה בגלריה
שמשת הרכב שנופצה
שמשת הרכב שנופצה
שמשת הרכב שנופצה
מצעד הגאווה בנתיבות, שאמור להתקיים בתחילת חודש יוני, עורר התנגדות עזה מצד תושבים בעיר, שטוענים כי הוא יפגע בצביון המסורתי של המקום. היום (שלישי), ההתנגדות הגיעה לשיא חדש וצורם - ניפוץ שמשת הרכב של אימו של אחד ממארגני המצעד.
האם, גלית כהן, כתבה על המקרה בדף הפייסבוק שלה: "אז אחרי איומים בהודעות ובטלפונים, עלו שלב. לכל הנאורים, המבינים והנחמדים שמרשים לעצמם בשם הדת לפגוע באנשים -הדת לא שונאת אנשים, אתם כן".
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה במצפה רמון
מצעד הגאווה במצפה רמון
"להט"ב יש בכל יישוב, ולכל אחד מגיעה הזכות להיות מי שהוא". מצעד הגאווה במצפה רמון
(צילום: בראל אפרים)
כהן אמרה כי "בפעם הבאה האבן יכולה להיות על הראש, אני לא יודעת למה לצפות מחר בבוקר", וציינה כי האירוע גורם לה לחששות כבדים. היא סיפרה כי "כל מיני אנשי דת מאיימים שאם יהיה מצעד פה יהיו פיגועים וטילים. זה עצוב כי הדת לא כזו, וחבל שמשתמשים בה לרעה". האיומים שהאם מתארת אכן הושמעו על ידי הרב חיים אברג'ל, רב מוכר בעיר, שגם אמר בסרטון שפרסם כי "מה שמצער את השם זה המצעדים שעושים".
הרב אברג'יל, נזכיר, ביקש בסרטון שלא לתת יד למצעד: "זה מעורר הרבה גזרות קשות ורעות והרבה סכנות. כל ראש עיר ימנע את זה בעיר שלו. כל אזרח ימנע את זה בדרכי נועם ובהסבר". מלבדו, התבטאו עוד רבים ברשתות נגד קיום המצעד, ומספר החותמים על העצומה נגדו חצה את רף ה-4,700 - כשמנגד הביעו 113 איש תמיכה בקיומו.
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
(מתוך פייסבוק)
על המצעד עצמו אמרה כהן כי "לכל בן אדם יש את הזכות להביע את רצונו לזכויות מלאות. אני לא במקום להחליט האם זו הדרך או לא, אבל שום דבר לא מצדיק אלימות". היא ביקשה להעביר מסר להורים אחרים, ואמרה: "אם הילד שלכם יוצא מהארון, הדבר הראשון והיחיד שאתם צריכים לעשות זה לחבק אותו. אני אישה מאמינה ומסורתית. מבחינתי, זו לא הייתה אופציה לאבד את הילד".
האגודה למען הלהט״ב מסרה בתגובה לאירוע: "אנחנו גאים וגאות בחברי וחברות הקהילה הגאה בנתיבות שרוצים להשמיע את קולם ולקדם מרחב בטוח וסובלני. להט״ב יש בכל יישוב, חברה ועיר, ולכל אחד מגיעה הזכות להיות מי שהוא, איפה שהוא נמצא ללא הסתרה ופחד. לא ניכנע להסתה, לאיומים ולשנאה ולא נאפשר שיחזירו אותנו לארון. ניפוץ שמשת הרכב זה אלימות שמזכירה לנו לאן מילים יכולות להוביל. יש לעצור אותה עכשיו, עוד לפני המקרה הבא".