המשטרה עצרה בערב יום הכיפורים תושב קריית מלאכי בן 29 בחשד שחדר לביתן האבטחה מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה שבירושלים - וגנב ממנו תיק עם סרבלי אבטחה.
הצעיר נחקר גם בחשד לגניבת אופניים מחוץ לבניין משרד האוצר בעיר, והוא חשוד בעבירות גניבה והשגת גבול. בית משפט השלום בירושלים שחרר אותו אמש (שני) בתנאים מגבילים.
2 צפייה בגלריה
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
צעיר חדר לביתן האבטחה מחוץ לבית נתניהו בירושלים וגנב ציוד
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
המצלמות העירוניות ברחבי ירושלים
המצלמות העירוניות ברחבי ירושלים
תיעוד מהמצלמות העירוניות ברחבי ירושלים
(מתוך מצלמות האבטחה העירוניות)
זו לא הפעם הראשונה שבה מתרחש מחדל אבטחתי שקשור למעון ראש הממשלה, כשרק לפני כחודשיים התגלתה פרצת אבטחה חמורה שאפשרה גישה ליותר מאלף מצלמות עירוניות הפרוסות ברחבי ירושלים וצפייה בחומרים שהן מתעדות. בין היתר מדובר במצלמת אבטחה הממוקמת במרחק של עשרות מטרים בודדים מביתו של נתניהו ברחוב עזה.
לפני כשנתיים אירע מחדל נוסף, אז נחשפו תוכניות הבנייה של המעון בבלפור באתר העירייה. הכניסה למעון הייתה מותרת רק באישור מיוחד, במקום הייתה שמירה 24/7, והמתחם כולו היה מטושטש באתרי מפות - אך הציבור נחשף בקלות לשרטוטים, צילומים והיתרי הבנייה של המעון באתר עיריית ירושלים.
השרטוטים ההיקפיים והתצלומים הרגישים של בלפור הועברו אז לעירייה כחלק מהצעדים המחייבים בהליך בקשה להיתרי בנייה. עד אז, בית ראש הממשלה לא הוגדר כאתר ביטחוני, ולכן הליכי התכנון של המתחם עברו אישור של עיריית ירושלים וועדות התכנון, כמו כל תוכנית בנייה אחרת בעיר. בפועל, רק בגלל צורך בשיפור פני המתחם המוגדר כאתר מאובטח - פרטיו נחשפו לציבור.
גם בשנת 2015 נשמעה ביקורת על הקלות שבה תיעודים מבית ראש הממשלה זולגים החוצה, וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין ביקר את משפחת נתניהו על סרטון שהועלה מטעמם וחשף חלקים מתוך המעון הרשמי. דיסקין טען אז שמדובר ב"פרצה אבטחתית חמורה, שכל שירות מודיעין זר וארגון טרור היו משלמים הון עתק עבורה".