השייח מוחמד סלמה חסן, אשתו ובנו הורחקו אמש (יום ראשון) בכוח מהר הבית - דבר שעורר את חמתה של מפלגת רע"מ, שגינתה את המעשים, כינתה אותם "מתקפה פחדנית על השייח ומשפחתו" ודרשה "להעמיד לדין את השוטרים התוקפנים ולהטיל עליהם את העונשים החמורים ביותר". השלושה, יש לציין, לא נעצרו. צפו בתיעוד התקרית בפתח הכתבה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצרם של שייח' מוחמד סלמה, אשתו ובנו סמוך למסגד אל-אקצא
תיעוד ממעצרם של שייח' מוחמד סלמה, אשתו ובנו סמוך למסגד אל-אקצא
השייח, הרחקתו והרחקת בנו
חבר הכנסת וליד טאהא טען בפוסט זועם בפייסבוק כי הסיבה להרחקת השייח היא שביקש משוטרת לא לעשן במתחם מסגד אל-אקצא. "תגובת משטרת הכיבוש מעידה על גזענות, קיצוניות ותוקפנות שאיתם מתמודדים כל יום המתפללים באל-אקצא, ולא משנה כמה המשטרה תנסה לייפות את דמותה בטענות לשמירה על חופש הפולחן ועל ביטחון המתפללים".
בפוסט של טאהא נטען גם כי "משטרת הכיבוש שותפה להתקפות ולהפרות במסגד אל-אקצא", וכי השוטרים שעצרו את השייח הם "לא פחות קיצוניים מקבוצת המתנחלים שנכנסים למתחם ומחללים את קדושתו".
מהמשטרה נמסר: "בפעילות שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, החשוד ובני משפחתו, החלו להפר את הסדר במקום, להתלהם ולצעוק על השוטרים. השוטרים ניסו למנוע את ההתלהמות ולהרגיע את הרוחות, אולם בני המשפחה תקפו את השוטרים ואף קרעו לאחד מהם את כותפת המדים. בעקבות התנהלותם הפסולה הם נעצרו, ובהמשך שוחררו בהחלטת הקצין הממונה".
המתקפה של רע"מ מתרחשת כשהיום תובא להצבעה הצעת החוק להארכת תקנות הדין הפלילי ביהודה ושומרון. מפלגתו של מנסור עבאס עדיין לא הודיעה אם תתמוך בחוק או לא, חרף העובדה ששר המשפטים גדעון סער אמר כי ההצבעה על החוק "תוכיח אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא". תקנות החירום, נזכיר, מאושרת מדי חמש שנים כבר מאז 1967, ובלעדיהן לא ניתן יהיה להחיל את הדין הפלילי על אזרחי ישראל ביהודה ושומרון, ובלעדיהן עלול לשרור באזור כאוס.
פורסם לראשונה: 23:54, 05.06.22