יום שלישי רצוף עם יותר מ-750 מאומתים, וגם מספר החולים קשה ממשיך לעלות - אבל במספרים קטנים יחסית: לפי נתוני משרד הבריאות אומתו אתמול (יום ד') 765 חיוביים לקורונה ושיעור החיוביים היה 1.3%. מתוך המאומתים, 71 אובחנו בנתב"ג. שני בני אדם נפטרו מסיבוכי המחלה, ובסך הכול נפטרו 6,443 חולים מקורונה.
11 מתוך ה-71 שאובחנו בנתב"ג הגיעו מטורקיה, שמונה מבריטניה, שבעה מגאורגיה, חמישה מקפריסין, חמישה מיוון, ארבעה מצרים, שלושה מהולנד ושלושה מאוזבקיסטן. בנוסף אובחנו מאומתים לקורונה שהגיעו מהונגריה, רוסיה, צרפת, שווייץ, אוסטריה, רומניה, ארצות הברית, איטליה, איחוד האמירויות הערביות, בלגיה והמלדיביים.
בישראל 5,372 חולי קורונה פעילים. 467 מהם בתל אביב, 283 בנתניה, 265 בפתח תקווה, 180 בראשון לציון, 155 בירושלים, 151 בכפר סבא, 142 בחולון, 139 בפרדס חנה-כרכור, 128 באשדוד, 122 בכפר יונה, 113 במודיעין-מכבים-רעות, 111 בהרצליה ו-101 בחדרה.


בבתי החולים מאושפזים 54 חולים שמצבם קשה. בדו"ח אמ"ן הבוקר נכתב כי "בשבועיים האחרונים חלה עלייה תלולה במספר החולים החדשים במצב קשה בארץ, בשל התפשטות וריאנט דלתא בישראל, והעלייה במספר הנדבקים. הגם שלפי שעה מדובר במספרים מוחלטים קטנים, התפתחות זו היא מרכיב נוסף המשקף את התפשטות המגפה בארץ בעת האחרונה. המאושפזים במצב קשה החדשים מהווים מדד מהימן לכך, שכן אינם תלויים במדיניות הבדיקות ומשקפים תחלואה חדשה".
1 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
בדיקת קורונה
(צילום: AP)
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה הוא הגבוה ביותר זה חודשיים, אבל כפי שנכתב גם בדו"ח, אין מדובר במספרים גבוהים. גם העלייה במספר המאומתים נמוכה יותר ביחס לשבועות הקודמים. בסוף החודש שעבר מספר המאומתים הכפיל עצמו מדי שבוע במשך כמה שבועות רצופים, אבל השבוע העלייה מעט יותר מתונה ביחס לשבוע שעבר - פי 1.5.
בריאיון לאולפן ynet טען עם זאת פרופ אלי וקסמן ממכון ויצמן כי "במצב שבו כשני אחוז מהנדבקים מגיעים למצב קשה, אם נמשיך לראות עלייה במספר הנדבקים החדשים היומי ונגיע לאלפים של נדבקים חדשים, תוך 7-8 שבועות נהיה במאות חולים קשה". לדבריו, "עיקר ההדבקות קורות בארץ ולכן האכיפה של עטיית מסיכות ובידודים מאוד חשובה".
פרופ' וקסמן קרא להחזרת התו הירוק: "כשמאפשרים ללא מחוסנים להסתובב אנחנו מגדילים את הסיכון, לכן יש להחזיר את התו הירוק. יש גורמים בקבינט שלא מבינים את חומרת המצב. האוכלוסייה הגדולה הלא מחוסנת היא אוכלוסיית הילדים, כשהיא תחזור לפעילות רגילה נראה התפרצויות".

על רקע נתוני התחלואה, קיימו אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הזהירו: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית של זן הדלתא, בקרוב כל העולם יהיה אדום".
בנט הזהיר כי "אנחנו יכולים להמשיך להיות אדישים, להגיד שזו בעיה של הממשלה, ואז התחלואה תזנק ונגיע לסגר. אפשרות אחרות היא שכל אחד ייקח אחריות, ותוך חמישה שבועות נוריד את התחלואה וננצח. כשאני אומר אנחנו - זה הממשלה והציבור ביחד".
בנט קרא לציבור לא להזמין טיסות חדשות ולמלא אחר החוק שדורש לעטות מסכות בחללים סגורים, ושיגר גם עקיצות לממשלה הקודמת: "יצאו טיסות למדינות אדומות כמו הודו, אנחנו סגרנו את זה". הורוביץ הבהיר כי בקרוב תגדל האכיפה המשטרתית על מפרי הבידוד.
שלשום אישר קבינט הקורונה פה אחד כי משך הבידוד למי שנחשפו לחולה מאומת יקוצר לשבעה ימים, בכפוף לבדיקה שלילית. לאחר מכן הבהיר ראש הממשלה נפתלי בנט: "נגביר את האכיפה על הפרות בעניין זה. אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה - ייקנסו ב-5,000 שקל. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו קובעים אמצעים שהציבור יכול לעמוד בהם".