שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה, שהגיעה לביקור סולידריות בישראל, ביקרה היום (ראשון) פצועים בבית החולים ברזילי באשקלון. בביקורה היא נפגשה עם קרן שם, אמה של מייה בת ה-21 משהם, שהייתה במסיבת הטבע ברעים ומאז נותק איתה הקשר. היום נודע לה שבתה נחטפה לעזה, והיא התחננה בפני קולונה שתסייע לשחררה.
"הגיע אליי מידע שהבת שלי מייה מוחזקת בשבי חמאס ואני לא יודעת מה מצבה", אמרה קרן, שלה ולבתה יש אזרחות צרפתית. "התחננתי שיוציאו את הילדה שלי משם, אני דואגת לה ומתחננת, תוציאו את הילדה שלי מהר משבי חמאס, צריכים להשיב אותה מהר אלינו". היא סיפרה שמאז שבתה נעדרת "פתחתי חמ"ל ביתי. היא שלחה הודעה לאחד המפיקים של המסיבה, ירו לעבר הגלגלים של הרכב ואז היא יצאה מהרכב. עשינו לטלפון איכון".

3 צפייה בגלריה
קרן אמא של מייה
קרן אמא של מייה
קרן עם תמונת בתה מייה
(צילום: איתן גליקמן)
3 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן סיור עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה באשקלון
שר החוץ אלי כהן סיור עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה באשקלון
כהן וקולונה בסיור בברזילי
(צילום: ALAIN JOCARD / AFP)
3 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן סיור עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה באשקלון
שר החוץ אלי כהן סיור עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה באשקלון
כהן וקולונה בסיור בברזילי
(צילום: ALAIN JOCARD / AFP)
את קולונה ליווה בביקורה שר החוץ אלי כהן, והשניים נפגשו גם עם בני משפחת מאיר שבנם אלמוג נחטף גם הוא לרצועת עזה. בסיור בברזילי שוחחו שרי החוץ גם עם פצועים המאושפזים במקום, בהם ילדים שנפגעו בנתיב העשרה. שרת החוץ של צרפת, חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, התחייבה לסייע בהשבת החטופים. השניים קיבלו סקירה ממנהל בית החולים, פרופ' חזי לוי, ועדכונים על מצב הלחימה מנציג דובר צה"ל. הם גם סקרו את הנזק שנגרם לבית החולים שנפגע מתקיפות חמאס.
"היה לי חשוב לפגוש קרובי משפחה של נעדרים, פצועים, לכן הגעתי לכאן. בשבילנו זו הקדימות העליונה - צרפת עושה הכול כדי להשיב להם את הנעדרים שלהם", אמרה קולונה. "הביקור הוא עדות לסולידריות של צרפת, להיות כאן איתכם אחרי האירוע המפלצתי שעברתם, אנחנו איתכם בסבל שאתם עוברים. צרפת שותפה לצער וליגון, נרצחו 17 אזרחי צרפת על ידי מחבלי חמאס. פגשתי משפחות עם סיפורים קורעי לב, ראיתי ילדים שמקבלים טיפול רפואי. נסייע לבית החולים בקבלת סיוע".
כהן אמר כי "טיפלו כאן במאות פצועים קשה, נשארו כאן עשרות פצועים. נפגשנו עם משפחות חטופים, ראיתם את סבין שאיבדה את בעלה ובנה, העם שלנו נלחם, אנחנו ננצח. כמו שאמר הנשיא ביידן, חמאס גרועים מדאעש והם ישלמו מחיר כבד. המערכה נמשכת ואנחנו ננצח".

במקביל, ח"כ דני דנון ליווה היום שגרירים זרים, בהם שגרירי צ'כיה, רומניה ואלבניה, בסיור בשדרות ובאופקים. דנון הציג לשגרירים את הזוועות שחולל חמאס ואת תחנת המשטרה החרבה של שדרות, וסיפר להם על הקרב שהתנהל במקום. במהלך הסבר של דנון ליד תחנת משטרת שדרות, נשמעה התרעת צבע אדום והשגרירים רצו לתפוס מחסה. בזמן הריצה שגרירת קוסובו נפלה ונפצעה קלות.
שגרירת צ'כיה בישראל, ורוניקה קוצ'ינובה, אמרה כי "חמאס ביצע פיגוע טרור נורא נגד ישראל. לא נגד צה"ל, אלא נגד אזרחים, משפחות, ילדים. צריך להשמיד את ארגון חמאס הברברי כדי שזה לא יקרה שוב לעולם. צ'כיה עומדת עם ישראל, עכשיו ולתמיד".
דנון אמר כי "חשיפת השגרירים לזוועות שביצע חמאס בחג שמחת תורה הוא צעד חשוב ביצירת המשך הלגיטימציה הבינלאומית בהכרעת חמאס. מדינת ישראל לא תוכל להשלים עם קיום של אויב רצחני, גרוע מדאעש, בגבולות הדרום".