כשבוע לאחר הטבח הנוראי ביישובי עוטף עזה ובמסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים – משפחות הנעדרים עדיין מתמודדות עם אי ודאות וחשש מפני קבלת הידיעה הנוראה מכל. אחת הנעדרות היא מייה שם, בת 21 משוהם, שהייתה במסיבה.
"היא החליטה לצאת אחרי הרבה זמן שהייתה בבית", מספרת אמה קרן. "ראיתי סרטונים מהמסיבה ולפי תנועות הגוף אני יודעת שהיא הייתה מעדיפה להיות בבית. הילדה שלי הלכה למסיבה ולא חזרה ממנה. הדבר היחידי שאני יודעת בוודאות הוא שבשעה 07:17 בשבוע שעבר היא שלחה הודעה לאחד האחראיים על המסיבה שיורים עליהם, ושיבואו להציל אותם. אני אוחזת בתקווה ואני מנסה לחשוב חיובי אבל המספרים מאוד מקשים עליי. יש 800 גופות שעדיין ארוזות בשקיות ניילון ומחכות לאימות. אני יודעת שהבת שלי היא לוחמת בנשמה אבל לצערי עברו כבר כל כך הרבה ימים. זה קשה. מאוד קשה".
2 צפייה בגלריה
מייה שם נעדרת מהמסיבה מרעים
מייה שם נעדרת מהמסיבה מרעים
''לוחמת בנשמה''. מייה שם בשיחת וידאו עם אמה
(באדיבות המשפחה)
קרן היא אם חד הורית ולמעט מייה יש לה עוד שלושה ילדים. לדבריה, "הילדים מאוד מחוברים, יש ביניהם אהבת נפש ומייה היא החוט המקשר. אחותה הקטנה תלויה בה ואחיה בן ה-17 כל כך קשור אליה. היא כמו אימא קטנה. אני לא יכולה לתאר במילים מה אנחנו עוברים".
"מייה ילדה מאוד יצירתית. היא מציירת, מבשלת ולומדת לקעקע. היא יפיפייה אמיתית, עם לב ענק ואינטליגנציה רגשית שאין להרבה אנשים. בשבועות האחרונים היו לנו שיחות כל כך עמוקות כי עברנו הרבה דברים קשים ביחד. היא הגיעה לתובנות שאנשים מבוגרים יותר לא מגיעים אליהן. הייתי רוצה שייקחו אותי וישאירו אותה".
2 צפייה בגלריה
מייה שם נעדרת מהמסיבה מרעים
מייה שם נעדרת מהמסיבה מרעים
איכון הטלפון האחרון היה במפלסים. מייה שם
(באדיבות המשפחה)
ברקע הדיווחים לפיהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם משפחות החטופים בעלי האזרחות האמריקנית, מבהירה שם כי איש לא פנה אליה. "אף אחד לא דיבר איתי", היא אומרת. "פתחתי פה חמ"ל מטורף. הייתי אתמול במטה של הנעדרים והחטופים. אף אחד לא מדבר עליהם. אני מבינה שהמדינה בכאוס ושבצה"ל עושים כל מה שאפשר. בחמאס עושים כל מה שהם יכולים כדי שנשב פה במשך ימים וננסה לפענח מי מת ומי בחיים ולמצוא את הגופות שלנו. אין לי שום פיסת מידע. האיכון האחרון של הטלפון של מייה היה בקיבוץ מפלסים בשעה 15:00 כך שזה יכול להיות אותו איכון שהיא שלחה בשבע בבוקר. לילדה שלי יש בעיות רפואיות. אם חלילה ירו בה אני לא יודעת אם היא שרדה. אני פונה לאו"ם ומבקשת לקבל רשימה אמיתית של החטופים שנמצאים אצלם.
"אני רוצה לציין לשבח את האנשים הטובים שיושבים במטה החטופים כמו יעקב פרי, אורי סלונים וגל הירש. אבל איפה כולם? אני מתחננת, תחזירו לי את התינוקת שלי. קחו אותי, תעשו מה שאתם רוצים. רק תחזירו את הילדה הביתה".