ארגון הטרור חיזבאללה פרסם הבוקר (ראשון) סרטון וידאו, שבו נראים כביכול צילומים מאזור שדה הגז כריש, הסמוך לאזור המחלוקת בין ישראל ללבנון, בגבול המים הכלכליים של שתי המדינות. בקטע הווידאו נטען שמופיעים צילומים של האסדה ושל ספינת הקידוח משני מועדים שונים בחודשים יוני ויולי - האחרון שבהם אתמול. זאת, על רקע המחלוקת בתוך לבנון סביב האפשרות להגיע עם ישראל להסכם על הסדרת הגבול הימי, במסגרת המשא ומתן בתיווך ארה"ב שמתנהל בחודשים האחרונים.
נזכיר כי בתחילת החודש יירט צה"ל שלושה כלי טיס בלתי מאוישים של חיזבאללה מעל הים התיכון, כאשר טסו מלבנון למים הכלכליים של ישראל. כשעתיים לאחר ההודעה הישראלית על יירוט הכטב"מים, אישרו בחיזבאללה כי שיגרו "מל"טים לא חמושים לעבר האזור הימי השנוי במחלוקת בשדה כריש, כדי לבצע משימות תצפית". לפי ההודעה, "המשימות הנדרשות הושלמו והמסר הועבר". בצה"ל אמרו כי להערכתם הכלים לא היו חמושים ולא היוו איום, והעריכו כי הם טסו לעבר אסדת כריש שעדיין אינה מפיקה גז במטרה לבצע פעולה תודעתית.
4 צפייה בגלריה
סרטון שפרסם חיזבאללה בו כביכול רואים את אסדת הגז כריש
סרטון שפרסם חיזבאללה בו כביכול רואים את אסדת הגז כריש
הצילומים של אסדת הגז כריש

לצד זאת, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ממשיך לשגר איומים לעבר ישראל, בניסיון למנוע ממנה להתחיל את שאיבת הגז מאסדת כריש בספטמבר הקרוב. בריאיון שהעניק לפני כשבוע הוא איים כי לא רק האסדה הזו נמצאת תחת איום לפגיעה על ידי ארגונו - שבתחילת החודש שלח לעברה שלושה כטב"מים שיורטו על ידי צה"ל - אלא כל שדות הגז של ישראל במי הים התיכון.
"כל שדות הגז נמצאים תחת איום ולא רק כריש. אין מטרה ישראלית בים או ביבשה שלא מגיעים אליה הטילים המדויקים של חיזבאללה", איים נסראללה בריאיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין", לרגל ציון 40 שנה להקמת ארגון הטרור השיעי. נסראללה הוסיף כי "אם תחל הוצאת הגז בספטמבר זו תהיה בעיה. הצבנו יעד ואנחנו הולכים אליו ללא כל היסוס". בתשובה לשאלה מה יעשה במצב שכזה, השיב כי התשובה תגיע "ביום הרלוונטי".

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן העביר מסר לשר הביטחון בני גנץ שלא להיגרר לפרובוקציות של חיזבאללה, שנועדו לטרפד את ההגעה להסכם בין ישראל ללבנון. בתוך כך, האמריקנים לוחצים על שתי המדינות לסיים את המשא ומתן, ונמסר כי המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יגיע לישראל מיד לאחר שיסיים את שיחותיו בביירות, שיתקיימו היום ומחר. גורמים המעורים בנושא מעריכים שהשבוע תהיה התקדמות משמעותית בעניין, ומציינים שתיתכן אף סגירה של ההסכם.
מטרת האמריקנים היא לייצר מציאות שבה האחראים להסכם הם הגורמים המתונים, ללא השפעת ארגון הטרור - המנסה לנכס אותו לעצמו. עקב כך, בוושינגטון קיים חשש כי חיזבאללה ייצור פרובוקציות של הרגע האחרון, ולכן, כאמור, מבקשים מישראל להיות זהירה. בנוסף, קיים רצון מצד ארה"ב "להביא לסיום האירוע", ובזאת לחתום על הישג ולמנוע הסלמה במקביל.
מסתמן כי בין ירושלים לביירות מתגבש הסכם שלפיו החברה שתבצע את הקידוח במאגר הלבנוני תבצע גם את הקידוח בשטח הימי הישראלי. זאת, כדי להגביר את התיאום בין המדינות ולמנוע חיכוכים ואי הבנות.