עוד קורבן שילם בחייו בעקבות הסכסוך בנצרת: מהראן אבו כיט, בן 23 מנצרת, נורה למוות בצהריים (חמישי) במסעדת קייטרינג ברחוב שפירא בחיפה, בה עבד. החשוד, רעול פנים שנכנס למסעדה, ירה בו בראשו ונמלט מהזירה. צוות מד"א קבע את מותו של אבו כיט במקום, לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתוך המסעדה.
המשטרה פתחה בחקירת הרצח, וציינה כי הנרצח מוכר למשטרה. הרקע לאירוע פלילי - והוא קשור לסכסוך המתמשך בנצרת, במסגרתו נרצחו השבוע פיראס ופארס הייב, אב ובנו, פעוט בן שנתיים וחצי.
נמסר כי "מפקד מרחב כרמל, נצ"מ אלי מגן, ופיקוד כרמל יחד עם גורמים מקצועיים נמצאים בזירת האירוע ואוספים ראיות". כמה מבני משפחתו של אבו כיט בחיפה התגודדו בסמוך לזירה והשמיעו זעקות שבר. אמו של הנרצח אמרה: "למה? למה לקחו לי את הבן?". השוטרים ובני המשפחה ניסו להרגיע אותה, בזמן שגופת בנה עדיין במסעדה בה נורה למוות.

3 צפייה בגלריה
מהראן אבו כיט
מהראן אבו כיט
מהראן אבו כיט וזירת הרצח בחיפה. מצטרף למעגל הדמים של הסכסוך בנצרת
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
פיראס ופארס הייב
פיראס ופארס הייב
פיראס ופארס הייב, אב ובנו הפעוט שנרצחו השבוע בנצרת
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
"שכב על הרצפה, הפציעה הייתה קריטית"
(צילום: גיל נחושתן)
הדיווח הראשוני התקבל בשעה 14:41 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על "פצוע מאירוע אלימות ברחוב שפירא בחיפה". בהמשך כאמור נקבע מותו. חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א חיים אלגרבלי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב על הרצפה מחוסר הכרה כשהוא סובל מפציעת ירי. ביצענו בו פעולות החייאה אבל הפציעה הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
במסגרת הסכסוך בנצרת נרצחו תשעה בני אדם, שלושה מהם תוך יומיים. שלשום כאמור אירע הרצח הכפול בנצרת, שם נורו למוות פעוט בן שנתיים וחצי בלבד ואביו שהיה יעד החיסול. מתחילת שנת 2022 נרצחו 108 בני אדם בחברה הערבית, רק ב-25 מקרים פוענח התיק.
אמש השתתפו מאות בני אדם בהלווייתם של פיראס ופארס הייב. השניים, שנורו למוות בזמן שחזרו מהגן, נקברו באותו ארון. בינתיים, שוחררו שניים מארבעת החשודים ברצח. אסראא, אשתו של פיראס המנוח, בכתה במהלך ההלוויה וקראה: "לאן ייקחו את בעלי ובני? אני רוצה אותם לידי. לא ציפיתי בחיים לאבד את האנשים הכי יקרים לי בחיי. איך אתמודד בחיים בלעדיהם? אני לא יודעת אם אני אתאושש אחרי האסון הקשה".
רבים מאלה שהגיעו להלוויה בכו במהלכה, גינו את הרצח ודרשו להיאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. "אנחנו לא מעכלים את המקרה ועדיין בהלם", סיפרו קרובי משפחה. "קשה לתאר את האווירה העצובה והכואבת, אנחנו מקווים שלא יהיו עוד רציחות. זו אווירה מאוד קשה לראות את האמא בוכה ככה".