רופאו של ג'ו ביידן הודיע אמש (יום ו') כי נגע עור סרטני הוסר מגופו של נשיא ארה"ב. הנגע, כך מסר, הוסר מהחזה של הנשיא בן ה-80 במהלך בדיקה רפואית שעבר לפני כשבועיים, ובדיקה שנעשתה לרקמות גילתה כי מדובר בגידול של סרטן מסוג קרצינומה של תאי הבסיס. מדובר בסוג הנפוץ ביותר של סרטן עור, והוא נוטה להתפתח לאט מאוד. רופאו של ביידן הדגיש כי הנשיא לא נזקק לטיפול רפואי נוסף.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. יתמודד לעוד כהונה בשנה הבאה?
(צילום: רויטרס)
ד"ר קווין אוקונור, שמשמש כרופאו של ביידן שנים ארוכות, מסר כי כל התאים הסרטניים הוסרו בהצלחה באותה בדיקה, שנערכה ב-16 בפברואר. הוא ציין כי האזור שממנו הוסר הנגע בחזה של הנשיא "החלים יפה" וכי ביידן יעבור בדיקות עור נוספות כחלק משגרת הטיפול הרפואי שלו.
סרטן מסוג קרצינומה של תאי הבסיס הוא כאמור הסוג הנפוץ ביותר של סרטן עור, והטיפול בו הוא הקל ביותר, במיוחד אם הוא מתגלה בשלב מוקדם. בהודעה שפרסם ציין רופאו של ביידן כי הסרטן מהסוג הזה לא נוטה להתפשט או לשלוח גרורות כמו סוגים אחרים וחמורים יותר של סרטן העור, בהם מלנומה, אולם הנגע עלול עדיין לגדול באופן שיקשה על הסרתו בניתוח.
הבדיקה שעבר ביידן נערכה בבית החולים וולטר ריד במרילנד, ובסיומה מסר רופאו כי הוא "כשיר לתפקיד וממלא את כל תחומי האחריות שלו". נמסר אז כי לא נמצאו אצלו תסמינים של השפעות ארוכות טווח של נגיף הקורונה, שבו נדבק בשנה שעברה. הבדיקה נמשכה כשלוש שעות, והיא השנייה שביצע הנשיא מאז שנכנס לתפקידו בינואר 2021.
2 צפייה בגלריה
ג'יל ביידן מסע ב קניה ניירובי
ג'יל ביידן מסע ב קניה ניירובי
הגברת הראשונה של ארה"ב ג'יל ביידן. גם היא עברה הסרה של נגע סרטני מאותו סוג
(צילום: AP)
למרות ההדגשה שביידן לא זקוק לטיפול רפואי נוסף, הודעת רופאו צפויה לתרום לשיח הער בארה"ב בנוגע לבריאותו של הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה שלה – בשעה שבה הוא עדיין שוקל ריצה לכהונה נוספת, בבחירות שייערכו בשנה הבאה. כבר כשהחל את כהונתו לפני שנתיים העריכו רבים כי בשל גילו המתקדם יוותר על התמודדות נוספת, אבל בשנה האחרונה אותת שוב ושוב שהוא חותר לעוד קדנציה, כזו שבסיומה יהיה בן 86. הוא הקפיד לנסח זאת בזהירות, וכשנשאל אם ירוץ לכהונה שנייה השיב "זו הכוונה שלי".
בשבועות האחרונים גברה ההערכה שביידן יתמודד בסופו של דבר, ורעייתו ג'יל אף אמרה לסוכנות הידיעות AP כי "פחות או יותר" דבר לא נשאר לעשות מלבד למצוא את המקום והמועד המתאימים להכרזה הרשמית על כך. ג'יל עצמה, יצוין, עברה בינואר הליך דומה של הסרת נגע סרטני, מאותו סוג שהתגלה אצל בעלה. "חשבתי לעצמי 'אה, זה סתם משהו על העין שלי, אבל אז הרופאים אמרו, לא, אנחנו חושבים שזה קרצינומה", סיפרה בריאיון ל-AP. "היה לי מזל שהם תפסו את זה והסירו את זה, ועכשיו אני בריאה".
בני הזוג ביידן פעילים שניהם במאבק במלחמה בסרטן. בשנה שעברה הנשיא הכריז על יוזמה להפחתת שיעור התמותה מסרטן בלפחות 50% ב-25 שנים הבאות, כחלק מהמאמץ להחיות את תוכנית "Cancer Moonshot", שהחלה בתקופה שבה היה הסגן של הנשיא ברק אובמה. בנו של ביידן, בו, נפטר ב-2015 מסרטן המוח בגיל 46.
פורסם לראשונה: 23:07, 03.03.23